يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۹ / ۲۰:۱۷
کد مطلب: 1524
۰

راه‌اندازی دانشکده مجازی در علوم‌پزشکی تهران/ کسب رتبه65 دنیا در وب‌سنجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه اندازی دانشکده مجازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده از وزارت بهداشت دریافت شده است و تا سه هفته آینده افتتاح می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر باقر لاریجانی روز دوشنبه در نخستین سمپوزیوم بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین در دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین از راه اندازی دوره های جدید ارشد و دکتری به صورت مجازی خبر داد و گفت: رشته های آموزش پزشکی و مدیریت بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت مجازی راه اندازی می شوند. وی یادآور شد: در حال حاضر دوره ارشد آموزش پزشکی به صورت الکترونیکی در دانشگاه اجرا می شود و در برنامه راهبردی دانشگاه نیز آمده است که 30 درصد برنامه های دکتری تخصصی دانشگاه به صورت الکترونیک ارائه می شود. لاریجانی با اشاره به ارتقای وضعیت سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی جهانی وب سنجی گفت: در بخش آکادمیک وب سنجی (Web of Science) دانشگاه توانسته است رتبه 65 را کسب کند. وی گفت: از دانشکده های دانشگاه نیز خواسته ایم که بخشی از دروس خود را به صورت الکترونیک بر روی سایت دانشکده های خود قرار دهند از سوی دیگر توسعه تله مدیسین در فضای تصویربرداری و ثبت اطلاعات بیماران در گروه پزشک خانواده نیز در حال پیگیری است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: موسسات پیچیده ای از جمله بیمارستانها که در فرآیند مراقبت های بهداشتی، آموزش و پژوهش فعالیت می کنند باید مراکزی جهت ثبت و اطلاع رسانی الکترونیک بیماران داشته باشند و از این اطلاعات به عنوان سرمایه اصلی در تحقیقات، آموزش و خدمات استفاده شود. وی یادآور شد: ثبت اطلاعات و مدارک پزشکی به صورت سنتی و قدیمی دیگر پاسخگو نیست و باید این حوزه را به روز کرد. یکی از کاربردهای اینگونه اطلاعات در حوزه پژوهش است و از دوباره کاری در بسیاری از داده های تحقیقاتی پیشگیری می کند. از سوی دیگر در تصمیم گیری محققان در یک کار مشترک بسیار راهگشا خواهد بود. لاریجانی با تاکید بر لزوم تغییر آموزش پزشکی بر اساس فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: آموزش مداوم جامعه پزشکی باید از مدل سنتی و قدیمی خارج شود و به سمت آموزش الکترونیک حرکت کند. همچنین در این سمپوزیوم "دل آلورسون" - رئیس انجمن تله مدیسین آمریکا با ابراز خرسندی از حضور در این همایش، هدف از همایش های پزشکی را کمک به تمام جهان برشمرد و گفت: ما در کنار هم می توانیم در صلح و آرامش به اهدافی که داریم، دست پیدا کنیم. نخستین سمپوزیوم "بیمارستان الکترونیکی و تله مدیسین" با شعار تحول الکترونیکی در علوم پزشکی به منظور ارایه آخرین یافته‌های پژوهشی و آشنایی با کاربرد و توسعه فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی با حضور استادان داخلی و بین المللی در حوزه تله مدیسین 19 و 20 مهرماه امسال در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی