سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۹
کد مطلب: 16211
۰
۱

سختی های برگزاری استخدام در آموزش و پرورش از دید وزیر

سختی برگزاری استخدام در آموزش و پرورش/یکبار آزمون می‌گیری باید 4 سال پاسخ دهی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش بسیار سخت است، گفت: یکبار که آزمون می‌گیری باید چهار سال پاسخ دهی و واقعاً سخت است و هر کسی را از برگزاری استخدام پشیمان می‌کند.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه اولین همایش تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «اخباری مبنی بر استخدام 10 هزار نیروی متخصص برای هنرستان‌ها اعلام می‌شود؛ آیا آموزش و پرورش در خصوص استخدام برنامه‌ای دارد؟»، اظهار داشت: در خصوص بخشنامه‌ای که دولت داشت مبنی بر جذب 59 هزار نفر در آموزش و پرورش، 25 هزار نفر بهمن ماه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند؛ 25 هزار نفر دیگر را نیز باید برای کنکور جدید اعلام کنیم؛ پس در حقیقت در حال جذب نیرو در آموزش و پرورش هستیم.

وی ادامه داد: ما دو دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان داریم؛ دانشگاه شهید رجایی رشته فنی جذب می‌کند که امسال نیز 1400 نفر را جذب کرد.

حاجی بابایی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «گفته بودید 10 هزار نیروی فنی نیاز است، برای جذب این تعداد چه می‌کنید؟»، گفت: قسمت عمده‌ای از این نیاز از طریق هنرآموزان با اضافه کار تأمین می‌شود؛ نیازی که اعلام کردیم برای گسترش هنرستان‌هاست.

وی افزود: هر وقت نیرو بخواهیم جذب کنیم، چه دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان و چه نیرو به صورت آزمونی بگیریم، از سهمیه‌هایی است که بر اساس برنامه پنجم اگر کسی بازنشسته می‌شود باید نیرو به کار گرفته شود؛ حالا ممکن است ادبیات فارسی بازنشسته شده باشد اما من به جایش نیروی مکانیک را جذب کنم که این موضوع در اختیار وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در حال حاضر امسال خیلی کار داریم؛ باید برویم کارهایمان را انجام بدهیم چون اگر بخواهیم نیرو بگیرم، سؤال‌ها زیاد می‌شود.

وی با بیان اینکه به کارگیری نیرو در آموزش و پرورش بسیار سخت است، گفت: یعنی یکبار که آزمون می‌گیری باید چهار سال پاسخ دهی و واقعاً  سخت است و هر کسی را از برگزاری استخدام پشیمان می‌کند.

وی ادامه داد: از نظر قانونی، استخدام زیر نظر معاونت منابع نیروی انسانی رئیس‌جمهور است و او باید آزمون برگزار کند؛ نیروی انسانی را انتخاب کرده و به ما معرفی کند اما نامه می‌دهند و می‌گویند همه بحث استخدام در اختیار وزارت آموزش و پرورش باشد؛ حالا تصور کنید می‌خواهم 10 هزار نیروی فنی بگیرم که یک میلیون نفر شرکت می‌کنند؛ یعنی 990 هزار نفر مردود می‌شود و بحث‌هایی که پس از استخدام نشدن مردودی‌ها پیش می‌آید.

حاجی‌بابایی افزود: امسال که نیرو نمی‌گیریم ولی برای سال آینده، روندش را می‌گوییم، دوستانی که می‌خواهند زحمت بکشند، اجرا کنند؛ 30، 40 نفر از همان روز اول نظارت کند و هر جا مشکلی هست، جلویش را بگیرند که مشکلی نباشد؛ زیرا برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی پذیرفته شده باشد فقط باید شرایط را دارا باشد.

وی تصریح کرد: سختی استخدام فقط برای آموزش و پرورش است؛ جاهای دیگر استخدام می‌کنند و کسی نمی‌گوید اسمش چیست و از کجا آمده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمدشریفی ریگی
با سلام.بنده پدرم دوسالی هست بازشسته شده .خودمم کارشناس برق هستم وبیکار.خداییش این حقه منه که پدرم30سال خدمت کرده اونم باداشتن لیسانس وحقوقش کفاف زندگی خودشم نده ومنم سربارشون باشم؟حداقل اموزش وپرورش من و از این زجر در بیاره.التماس دعا
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو