پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ / ۲۳:۴۴
کد مطلب: 17279
۰

پیام وزیر علوم به مناسبت آغاز هفته آموزش

وزیر علوم در پیامی به مناسبت هفته آموزش، نامگذاری هفته‌ای با عنوان «هفته آموزش» را صرفا ادای تکلیف و وظیفه‌ای دانست که بر عهده سیاست‌گذاران و مسئولین آموزشی کشور است.
به گزارش ایسنا، در این پیام که در همایش گرامیداشت هفته آموزش در دانشگاه شهیدبهشتی توسط مدیر کل دفتر شورای گسترش قرائت شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته آموزش به دست‌اندرکاران این عرصه و همچنین تلاقی پنجمین روز این هفته با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) آمده است: بی‌تردید پیشرفت‌های علمی و موفقیت‌های کم‌نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری که حیرت جهانیان را برانگیخته است، را باید در پیشرفت‌های آموزشی سه دهه اخیر کشور جستجو کرد. رشد کم نظیر تعداد دانشجویان، گسترش موسسه‌های آموزش عالی تا اقصی نقاط کشور، توسعه تحصیلات تکمیلی تا حد بی‌نیازی از خارج، افزایش شمار دانشمندان و نخبگان علمی، رشد روزافزون تعداد مقاله‌های پژوهشی، ثبت اختراعات و دستیابی به فناوری‌های نو. همچنین در بخش دیگری از این پیام آمده است:
این نامگذاری اگرچه به ظاهر زمینه و میدانی برای نکوداشت آموزشگران نام آشنا و ناآشنایی است که درسشان زمزمه محبت است و بی‌هیچ سودایی دل در گرو شاگردپروری دارند، اما این اقدام به واقع و در عین حال عرصه‌ای برای گرامیداشت پژوهش، پژوهشگری و تولید علم، نکوداشت مقام علم و عالم، ارج گذاشتن به فرهنگ متعالی دینی و توجه به سرزندگی، رشد و اعتلای جامعه است چرا که اینها همه تنها از بستر نظام آموزشی کارآمد کشور فراهم آمدنی است.
در بخش دیگری از پیام دکتر دانشجو قید شده است از جنبه دیگر برگزاری هفته آموزش در سالی که به تدبیر و تشخیص مقام معظم رهبری سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامیده شده است، نظام آموزشی کشور به ویژه آموزش عالی را با تکلیف مضاعفی مواجه می‌سازد که از یک سو باید برای ارتقای جایگاه علم و فناوری کشور تا حد بی نیازی از غیر برنامه ریزی و تلاش کند و از سوی دیگر به تامین نیروی انسانی کاردان، ماهر و کارآفرین بپردازد.

وزیر علوم در این پیام تاکید کرده است:
در همین خصوص لازم می‌دانم با خوشبختی اعلام کنم که با بازنگری‌های انجام شده در برنامه‌های درسی به ویژه در حوزه علوم انسانی و توسعه هدفمند دوره‌های تحصیلات تکمیلی مبتنی بر آمایش آموزش عالی از یک سو و استفاده بجا و برنامه‌ریزی شده از مجموعه عظیم و اثربخش دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در جهت تامین نیروهای کاردان مورد نیاز از سوی دیگر زمینه تحول در هر دو زمینه پیش گفته از هر حیث فراهم آمده است، بنابراین با توجه به شبکه وسیع و گسترده دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی کشور وجود زیر ساخت‌های لازم، برخورداری از جامعه هیات علمی مجهز به دانش روز و جمعیت دانشجویی متعهد و توانمند و توجه خاص مدیران و سیاستگذاران عالی نظام به این حوزه، آموزش عالی کشور می‌تواند چه در عرصه نظر و چه در عرصه عمل بستری برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی قلمداد شود. وزیر علوم در انتهای این پیام در آستانه روز معلم ضمن درورد به روان پاک استاد شهید مرتضی مطهری یاد شهدای اخیر عرصه علم و فناوری را گرامی داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "