سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ / ۱۴:۰۵
کد مطلب: 17885
۰
با اعلام برنامه‌های حوزه دانشجویی واحد علوم و تحقیقات

کاشت درخت توسط دانشجویان در واحد علوم‌وتحقیقات به نام خود

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با اشاره به تشکیل کانون دانشجویی در این واحد، گفت: به منظور ایجاد و تقویت روحیه نشاط و همدلی بین دانشجویان این کانون تشکیل می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر حمید ماجدی با اشاره به انتخاب دانشجویان نمونه به منظور شناسائی و معرفی الگوی مناسب دانشجویی، گفت: همچنین احداث جاده تندرستی (مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی) به منظور ایجاد پویایی، نشاط و ارتقاء سلامت جسمی دانشجویان و استفاده حداکثری از امکانات مجتمع ورزشی فتح از مهمترین برنامه‌های معاونت دانشجویی واحد علوم و تحقیقات است.
وی افزود: بر اساس اصولی که در جوامع بشری وجود دارد، هر فردی در طول 24 ساعت شبانه‌روز نیازمند صرف کردن 8 ساعت زمان برای اشتغال، 8 ساعت برای گذران اوقات فراغت و 8 ساعت برای استراحت است، بنابراین هر دانشجو پس از اشتغال به امور آموزشی و پژوهشی در دانشگاه، نیازمند گذراندن هشت ساعت اوقات فراغت برای تفریح و سرگرمی است.
ماجدی ادامه داد: یکی از وظایف خطیر معاونت دانشجویی این است که با همکاری سایر معاونت‌ها، زمینه‌های مناسب برای گذراندن حداقل بخشی از اوقات فراغت دانشجویان در محیط دانشگاه را فراهم کند. وی با بیان اینکه دانشگاه باید محیطی باشد تا دانشجویان تمایل داشته باشند زمان بیشتری را در آن سپری کرده و در کنار مسائل آموزشی و پژوهشی به فعالیت‌های رفاهی، تفریحی و ورزشی نیز بپردازند، افزود: ایجاد و تقویت روحیه نشاط و همدلی بین دانشجویان، حضور فعال آنان در امر مشارکت، تصمیم‌سازی، گذران اوقات فراغت، برنامه‌ریزی در امور رفاهی، ورزشی و معیشتی مربوط به خودشان و همچنین روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، تعاون و کار جمعی مستلزم همکاری معاونت‌ها، روسای دانشکده‌ها، کارکنان واحد و به ویژه جلب مشارکت دانشجویان است.

تدوین آیین‌نامه کانون دانشجویی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات وی از پیشنهاد تدوین آیین‌نامه کانون دانشجویی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: در این آیین‌نامه، اعضای این تشکل دانشجویی یک تا دو نفر از هر دانشکده خواهند بود که انتخاب و معرفی می‌شوند و از سوی دانشجویان فعالیت‌های رفاهی، تفریحی و ورزشی، ایجاد فضای مشارکت و همکاری، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، ایجاد زمینه‌های تعاون و کار جمعی و مشارکت، بهبود امور معیشتی دانشجویان، برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی و جشن ازدواج انجام گرفته و ایجاد شرایط و فضای مناسب‌تر جهت تحصیل آنان فراهم می‌شود.

معاون دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه باید فضایی مناسب برای فعالیت تشکل فوق با همکاری معاونت عمران و توسعه واحد فراهم شود، اظهارکرد: فضای مدنظر مشتمل بر فروشگاه کتاب و لوازم آموزشی، بوفه، کافی‌نت، میزهای شطرنج، پینگ‌پنگ، بیلیارد و غیره خواهد بود.
وی افزود: دانشجویان می‌توانند تا کتاب‌های مازاد خود را از طریق این فروشگاه در اختیار سایر دانشجویان قرار دهند و در عین حال در فضای بوفه به استراحت پرداخته و از کافی نت استفاده کنند و یا به سرگرمی و ورزش‌هایی چون شطرنج، پینگ‌پنگ و بیلیارد و غیره بپردازند.

ماجدی استفاده از ابزارهای تشویقی برای جلب مشارکت دانشجویان در پیشبرد امور فوق را از دیگر برنامه‌های معاونت دانشجویی دانست و گفت: به منظور شناسایی و معرفی الگوی مناسب دانشجویی و ایجاد روحیه نشاط، خودباوری و اعتماد به نفس در میان آنان، دانشجویانی که دارای ویژگی‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجوئی ممتاز از جمله فعالیت‌های داوطلبانه در کانون دانشجویان باشند و بالاترین امتیاز در گروه آموزشی و مقطع تحصیلی خود در طی یک سال تحصیلی کسب کنند به عنوان دانشجویان نمونه واحد علوم و تحقیقات در آن سال انتخاب و معرفی شده و از آنان تقدیر می‌شود.

وی افزود: شرایط و نحوه محاسبات امتیازات سه گانه آموزشی، پژوهشی و دانشجویی در آیین‌نامه انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه واحد علوم و تحقیقات پیش‌بینی شده که در صورت تصویب به مورد اجرا گذاشته خواهد شد. وی به وسعت و موقعیت طبیعی و جغرافیایی منحصر به فرد واحد علوم و تحقیقات در شهر تهران اشاره کرد و گفت: احداث جاده سلامت (مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی) برای دانشجویان از ابتدای در ورودی تا انتهای سایت واحد علوم و تحقیقات پیشنهاد می‌شود تا دانشجویانی که مایل به پیاده‌روی و کوهنوردی هستند با استفاده از این امکان و همچنین تجهیزات ورزشی مجتمع فتح که در میانه راه این مسیر قرار می‌گیرد، استفاده کنند. وی با بیان اینکه معاونت دانشجویی درصدد است تا دانشجویان از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و رفاهی مجتمع ورزشی فتح استفاده حداکثری داشته باشند، تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت ها و امکانات تجهیزات ورزشی و رفاهی واحد علوم و تحقیقات از مهمترین اهداف معاونت دانشجویی است.
کاشت درخت توسط دانشجویان در مسیر پیاده‌روی به نام خود
 ماجدی ادامه داد: ایجاد مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی دانشجویان با درختکاری و ایجاد فضای سبز در طرفین آن میسر است و حتی این امکان نیز می‌تواند وجود داشته که دانشجویان با مشارکت در کاشت درخت در طرفین این مسیر، درختی را به نام خود با نصب پلاک در مجاورت آن غرس کرده و امکان بازدید از آن را پس از فراغت از تحصیل و حتی در آینده‌های دور داشته باشند.
وی گفت: در طرح جامع واحد علوم و تحقیقات باید به محوطه‌سازی سایت واحد علوم و تحقیقات توجه خاصی مبذول شود و تمام خواسته‌های دانشجویان از جمله ایجاد فضای سبز، مسیر پیاده‌روی و کوهنوردی، امکانات تفریحی و سرگرمی، استراحتگاه و غیره پیش‌بینی شود. ماجدی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که دانشگاهی در یک پارک طبیعی داشته باشیم، ادامه داد: می‌توان فضای واحد علوم و تحقیقات را طوری ارتقا کیفی بخشید که نه تنها مورد استفاده بیشتر و بهتر دانشجویان و دانشگاهیان قرار گیرد، بلکه بتواند با توجه به موقعیت طبیعی خود، چشم‌اندازی زیبا برای شهر تهران و شهروندان آن ایجاد کند.

وی افزود: برگزاری انجام فعالیت‌های هنری توسط دانشجویان و مشارکت فعال در برگزاری مسابقات ورزشی و همکاری در برگزاری مسابقات علمی، پژوهشی و فرهنگی با سایر معاونت‌های واحد علوم و تحقیقات در زمینه شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بالای دانشجویی یکی دیگر از برنامه‌های معاونت دانشجویی است.

معاون دانشجویی واحد علوم و تحقیقات از آمادگی این معاونت برای همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی در زمینه‌های علمی، پژوهشی و هنری برای دانشجویان خبر داد و گفت: با شناسایی استعدادهای دانشجویان و هدایت این استعدادها آمادگی این را داریم تا در مسابقات گوناگون ورزشی و علمی در سطح ملی و بین‌المللی مدال‌آور باشیم. وی افزود: البته معاونت دانشجویی واحد علوم و تحقیقات آمادگی دریافت پیشنهادات و انتقادات دانشجویان برای بهبود شرایط رفاهی و ارتقاء سطح امکانات دانشجویی را دارد و از دانشجویان درخواست می‌کند که علائق و مهارت‌های خود را در زمینه‌های هنری، علمی و ادبی به این معاونت منعکس کنند.

به گفته ماجدی، معاونت دانشجویی آمادگی هرگونه همکاری با سایر بخش‌های دانشگاهی از جمله معاونت‌های واحد و دانشکده‌های مختلف آن در جهت ایجاد محیطی علمی و فرهنگی، دلنشین، سرزنده و پویا برای دانشجویان را دارد به این امید که فارغ‌التحصیلان این واحد بتوانند در آینده سهم مهمی در توسعه همه جانبه کشور ایفا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!