شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۶
کد مطلب: 18619
۲

شیوه‌های ارزشیابی آزمون‌های وزارت بهداشت

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی برنامه‌های این مرکز برای ارتقای سطح آزمون‌های وزارت بهداشت را تشریح کرد.
غلامرضا حسن زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تدابیر مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ارتقای آزمون‌های وزارت بهداشت، اظهارکرد: در حال حاضر در مرکز سنجش برنامه‌ای در حال طراحی است که بعد از برگزاری آزمون و اعلام نتایج آن تعدادی از داوطلبان به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و فرم‌های ارزشیابی آزمون برای آنها ارسال می‌شود.
وی در خصوص محتوای فرم‌های ارزشیابی، گفت: در این فرم‌ها از داوطلبان پرسیده می‌شود که در برگزاری آزمون چه نقاط ضعف و قوتی دیده‌اند و چه ارزیابی از روند برگزاری آزمون دارند.
حسن زاده گفت: طراحی فرم های ارزشیابی کار جدید و خوبی است که اگر موفق به انجام آن شویم می‌تواند سطح آزمون‌های وزارت بهداشت را در آینده ارتقا دهد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی برای افزایش کیفیت آزمون‌های وزارت بهداشت، تصریح کرد: دعوت از اساتید طراح سوال و بررسی سوالات از نظر ضریب دشواری و ضریب سوالات از دیگر کارهایی است که در این مرکز در حال انجام است.
وی افزود: مقرر شده است بازخوردهایی به صورت علمی به طراحان سوال و همچنین به افرادی که در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند، داده شود تا اگر در آینده در آزمون‌ها شرکت کردند، بتوانند تحلیل دقیقی از آزمون‌ها داشته باشند و پاسخ سوالات و علت طراحی سوالات را بدانند تا از این طریق ارتقای کیفیت آزمون‌ها ایجاد شود.
حسن زاده ادامه داد: در این برنامه به دلیل اینکه سوالات در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت و با تحلیل‌های آنها مواجه خواهد شد به نظر می‌رسد موجب افزایش دقت اعضای بورد و تلاش آنها در راستای طراحی بهتر سوالات شود.
وی با بیان اینکه عمدتا آزمون‌های وزارت بهداشت برای دوره‌های تخصص و phd‌ است، گفت: این افراد از سطح علمی بالایی برخوردارند، بنابراین تحمل این تحلیل‌ها و جنبه شنیدن این صحبت‌های علمی را دارند و ما اعتقادمان این است که باید نقدها را با آنها در میان بگذاریم و از پیشنهادات آنان بهره‌مند شویم.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در پایان، خاطرنشان کرد: تمهیدات مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ارتقای آزمون‌های وزارت بهداشت در حال انجام و فرم‌های ارزیابی آن در حال طراحی است و بزودی به اطلاع داوطلبان در رشته‌های مختلف خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...