پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ / ۰۱:۴۱
کد مطلب: 18635
۰

چاق‌ها کمتر وارد دانشگاه می‌شوند!

ورود به بهترین دانشگاه‌ها کار سختی است و اکنون دانشمندان آمریکایی بر این باورند که میزان وزن فرد می‌تواند در پذیرش وی در دانشگاه موثر باشد.
به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه باولینگ دریافته‌اند که دانشجویان چاق بویژه دختران کمتر از دانشجویان لاغر احتمال دارد که به دانشگاه وارد شوند. اگرچه در زمانی که مکالمات از طریق تلفن انجام شده یا گواهینامه‌ها از راه دور مورد بررسی قرار می‌گرفتند، هیچ تفاوت چشمگیری در میزان موفقیت وجود نداشت.
محققان از 97 متقاضی دوره‌های روانشناسی در رده تحصیلات تکمیلی در بیش از 950 دانشگاه آمریکا در مورد اینکه آیا مصاحبه آنها بطور حضوری یا تلفنی انجام شده و این که آیا پیشنهادی دریافت کرده‌اند یا خیر، سوال کردند.
آنها دریافتند زمانی که مصاحبه بطور حضوری انجام می‌شود، ارتباط واضحی میان وزن افراد و قبول شدن آنها در این دوره‌ها وجود دارد.
این پژوهش که در مجله Obesity منتشر شده، همچنین نشان داده که تعصب وزنی در مورد متقاضیان خانم بیشتر بود. پژوهشهای پیشین توسط محققان انگلیسی نیز نشان داده بود که افراد چاق بویژه زنان کمتر امکان استخدام را در مقایسه با زنان لاغر دارند چرا که کارگزاران آنها را تنبل ارزیابی کرده و حتی در صورت استخدام، مورد آزار قرار گرفته و حقوق و مزایای کمتری دریافت می‌کنند.
به گفته محققان، پژوهشهای بیشتری در زمینه‌های دیگر علاوه بر روانشناسی در مورد این مسأله مورد نیاز بوده و نتایج می‌تواند نشانگر یک تعصب حتی قویتر در مورد افراد با شاخص توده بدنی بالا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.