پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۲۱:۵۹
کد مطلب: 18712
۰

2 نوع سرطان که در بیماران پیوند کبدی مشاهده می‌شود

مدیر گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران بروز انواع عفونت‌ها، بیماری‌های کلیوی و بروز برخی از سرطان‌ها را از عوارض استفاده از داروهای جلوگیری از رد پیوند کبد دانست و گفت: سرطان پوست و لنفاوی بیشتری نوع سرطان است که در بیماران پیوند کبدی مشاهده می‌شود.

به گزارش مهر، دکتر محسن نصیری طوسی در نشست خبری امروز دوشنبه با اشاره به روند پیشرفت بیماری‌های کبد، افزود: برای کاهش عوارض برای بیماری دارو درمانی آغاز می‌شود و پس از مدتی که پاسخ مطلوبی دریافت نشد اقدام به پیوند کبد می‌شود.
مدیر گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران آب آوردن شکم، زردی پوست و کاهش هوشیاری به دلیل افزایش سموم را از عوارض پیشرفت بیماری کبدی نام برد و اظهار داشت: برای بیماران کلیوی دیالیز به عنوان درمان جایگزین وجود دارد ولی برای بیماران کبدی تنها جایگزین پیوند کبد است.
وی با بیان اینکه برای پیوند، کبد فرد بیمار به طور کامل خارج می‌شود، ادامه داد: کبد از بیمار مرگ مغزی دریافت می‌شود که با اولویت بندی بیماران عمل پیوند انجام خواهد شد.
نصیری تعداد بیماران برای پیوند کبد در این دانشگاه را 300 نفر ذکر کرد و ادامه داد: در سال گذشته 100 بیمار کاندید پیوند کبد شدند که نیمی از این بیماران عمل پیوند روی آنها انجام شد و نیمی دیگر در انتظار دریافت هستند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت‌های پس از پیوند، خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از پس زدن عضو پیوندی دارودرمانی انجام می‌شود تا سیستم ایمنی بدن آماده پذیرش عضو جدید باشد.
نصیری در عین حال از بروز برخی از عوارض در بیماران پیوندی خبر داد و در این باره توضیح داد: احتمال بروز انواع عفونت‌ها، عوارض کلیوی و بروز برخی از سرطان‌ها در بیماران پیوند کبد وجود دارد ولی درصدد هستیم تا کنترل و پیگیری وضعیت بیماران آنها را برای زندگی طولانی مدت آماده کنیم.
وی به بیان دلایل بروز سرطان‌ها در بیماران پیوندی پرداخت و یادآور شد: در بدن انسان به طور طبیعی سلول سرطانی تولید می‌شود ولی سیستم ایمنی بدن اقدام به حذف این سلول‌ها می‌کند ولی در بیماران پیوندی به دلیل آنکه داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می‌شود، سیستم ایمنی مختل می‌شود و امکان بروز سرطان در این بیماران وجود دارد.
مدیر گروه گوارش دانشگاه علوم پزشکی تهران سرطان پوست و لنفاوی را از جمله این سرطان‌ها دانست و ادامه داد: از آنجایی که پوست بیشترین بافت را در بدن دارد از این رو به بیماران توصیه می‌شود از قرار گرفتن در آفتاب خودداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه در این بیماران سرطان پوست بیشتر مشاهده شده است، افزود: خوشبختانه این بیماری به صورت بروز برجستگی‌های پوستی بوده که با برداشتن آن برطرف شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...