شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ / ۱۵:۵۲
کد مطلب: 21145
۱

معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره علمی - پژوهشی بوعلی‌سینا

معرفی برگزیدگان ششمین جشنواره علمی - پژوهشی بوعلی‌سینا
به گزارش ایسنا در این جشنواره که از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و با حضور دکتر پیوندی،‌ رییس و دکتر ضیائی، معاون آموزشی این دانشگاه، دکتر زالی،‌ رییس سازمان نظام پزشکی، دکتر صمدی‌زاده، رییس انجمن اورولوژی، دکتر گنجی، دبیر انجمن نفرولوژی، دکتر بصیری، رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری و جمع زیادی از محققان و متخصصان این حوزه برگزار شد، دکتر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی طی سخنان کوتاهی با اشاره به رتبه 15 ایران در تولید علم سال 2013 گفت: 15 درصد تولیدات علمی ایران در حوزه پزشکی است که این مایه افتخار جامعه پزشکی کشور است. وی، شمار مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را 61 مرکز اعلام کرد و با بیان این که تحقیق و پژوهش نباید منحصر به تولید مقاله شود بلکه باید تولید، فناوری و ثروت کند،‌ افزود: خوشبختانه ایران روند پژوهشی بسیار مناسبی را طی سال‌های گذشته طی کرده است.
وی با تاکید بر این نکته که پژوهشگران برای بروز خلاقیت و توانایی خود نیازمند احساس امنیت هستند، این موضوع را یک ویژگی مهم در محیط پژوهش توصیف و در پایان اظهار امیدواری کرد که تعداد جشنواره‌های علمی - پژوهشی که توسط مراکز تحقیقاتی دانشگاهی با همکاری انجمن‌های علمی پزشکی برگزار می‌شوند، افزایش یابد.

رتبه سوم اورولوژی ایران در منطقه
در ادامه این مراسم دکتر ضیائی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رتبه ایران در تولید علم منطقه در حوزه اورولوژی را سوم عنوان کرد و گفت: رژیم اشغالگر قدس و ترکیه، رتبه اول و دوم را در این زمینه دارند.
وی با بیان این که با تشکیل وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی به دلیل نیازهای درمانی بالای کشور اغلب متخصصان به دنبال رفع این نیازها بودند گفت: پس از رفع فشار نیازهای درمانی طی آن سال‌ها به تدریج از دهه دوم تشکیل وزارت بهداشت (سال 74) شاهد تحرک محققان برای ورود به انجام تحقیقات مورد نیاز و موضوعات روز علم پزشکی بودیم.
ضیائی با اشاره به انتشار 86 مقاله محققان ایرانی اورولوژیست در سطح بین‌الملل، رتبه ایران در تولید علم اورولوژی جهان را بیست و سوم اعلام و تصریح کرد: کشور ترکیه در این زمینه رتبه بالاتری نسبت به ایران دارد. وی در پایان دانش و تولید ثروت از علم را دو بازوی قدرتمند کشورها در وضعیت کنونی جهان توصیف و همچنین بر لزوم توجه به مدیریت و سرمایه‌گذاری در دانش برای کسب اقتدار بیشتر در جهان تاکید کرد.

پیوند عضو هنوز نیازمند فرهنگسازی است
در این مراسم همچنین دکتر زالی،‌ رییس سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به وجه نامگذاری این جشنواره به نام بوعلی‌سینا، حکیم و دانشمند ایرانی، این نامگذاری را از جهت خدمات این دانشمند در حوزه بیماری‌های کلیه، عالی دانست و گفت: سفره علمی اورولوژی امروز بسیار گسترده شده و نتیجه آن جشنواره علمی پژوهشی بوعلی‌سیناست که در یک فضای بسیار صمیمی بین محققان اورولوژی و نفرولوژی شکل گرفته است. وی بر ورود علم اورولوژی ایران به عرصه‌های نوین جهانی این علم تاکید کرد.
زالی،‌ همچنین با اشاره به موضوع مهم پیوند اعضا، خواستار همراهی پزشکان در ترویج فرهنگ پیوند عضو در کشور شد و گفت: موفقیت‌های علمی کشور در حوزه بیماری‌های کلیوی بسیار درخشان بوده اما در زمینه ترویج فرهنگ پیوند عضو هنوز راه زیادی داریم.
دکتر ناصر شخص سلیم، دبیر علمی جشنواره علمی - پژوهشی بوعلی‌سینا نیز طی سخنانی با اشاره به اولین دور برگزاری این جشنواره در سال 83 گفت: در ششمین دور برگزاری جشنواره بهترین طرح‌های پژوهشی و محققان برتر حوزه اورولوژی و نفرولوژی انتخاب و معرفی می‌شوند.
وی استخراج تعداد مقالات محققان این حوزه را با استفاده از سایت اسکوپوس و نیز تاثیرگذاری این مقالات را از ملاک‌های مهم انتخاب طرح‌ها و محققان برگزیده برشمرد. در پایان این مراسم از پژوهشگران، طرح پژوهشی و پایان‌نامه برتر در حوزه بیماری‌های کلیوی و مجاری ادراری تقدیر به عمل آمد.
بر اساس رای هیات داوران ششمین جشنواره علمی - پژوهشی ابن‌سینا، دکتر عرفان امینی، متخصص اورولوژی موفق به کسب جایزه و لوح تقدیر در بخش پایان‌نامه برتر شد.
همچنین دکتر اکبر نورعلی‌زاده (اورولوژیست) به عنوان برنده طرح تحقیقاتی برتر شناخته شد.
دکتر علیرضا شریف‌امینی نیز به عنوان محقق جوان برتر اورولوژی در این جشنواره انتخاب شد.
جایزه محققان برتر این جشنواره نیز به دکتر محمد رضا صفری‌نژاد، دکتر عبدالمحمد کج‌باف‌زاده و دکتر میترا مهدوی مزده اختصاص یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.