سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۰
کد مطلب: 21844
۰

این افراد عمر کوتاه‌تری دارند

این افراد عمر کوتاه‌تری دارند
دکتر مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛با بیان این مطلب که چاقی و اضافه وزن عمر افراد را کوتاه می کند، گفت: این بستگی به شرایط افراد دارد در صورتی که افراد زمینه بیماری دیابت، قلبی عروقی و فشار خون داشته باشند این احتمال به صد در صد می رسد.
به گفته این متخصص برای مبارزه با چاقی تنها یک دستور‌المعلی پیشنهاد می شود و آن پیشگیری است که البته بهتر از درمان است چون با چاقی و اضافه وزن تعداد سلول‌های چربی در بدن زیاد می‌شود و بدین ترتیب احتمال لاغر شدن و کاهش وزن به مراتب پایین می‌آید.

وی در ادامه افزود: باید این را در نظر داشت افرادی که رژیم‌های سخت و سخت می گیرند و لاغر می شوند به دلیل بی توجهی به سبک و عادت غذایی شان دوباره افزای پیدا می کنند و همین سبب می شود دوباره چربی را به بدنشان بر گردانند.
وی اذعان داشت: با چاقی به قلب و ریه فشار می آید و با انبوه قند خون در سلول های بدن مواجه می شویم که مجموع اینها باعث می شود عمر افراد کوتاه شود و بازدهی زندگیشان پایین بیاید.
وی خاطر نشان کرد: چاقی یک مساله‌ای است که گریبانگیر مردم جهان است و خیلی‌ها فکر می کنند با دارو و روش‌های کوتاه مدت می‌توانند وزنشان را پایین بیاورند در حالی که لاغری یک پروسه دراز مدت است و رژیم و ورزشی و داشتن سبک غذایی درست می توان به وزن ایده‌آل رسید به درستی راه کوتاه و میان بری وجود دارد که در زمان‌های کم نتیجه مطلوب بدست آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.