سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۰:۴۰
کد مطلب: 2202
۰

راه اندازي سيستم پشتيباني از داوطلبان آزمون دكتري

مدير گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران از راه اندازي سيستم جديد پشتيباني از داوطلبين آزمون PhD خبر داد و گفت: گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران سيستم جديدي را براي پشتيباني از داوطلبين دوره تحصيلات تکميلي براي اولين بار در سطح کشور راه اندازي کرده است که توانسته موفقيت داوطلبان را در آزمون دكتري تضمين کند. دکتر پيمان کيهان ور در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي ايسنا - منطقه علوم پزشکي تهران با اشاره به اينكه گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران به عنوان تنها نهاد برگزار کننده آزمون‌هاي تعاملي در سطح کشور است، افزود: تشکيل دپارتمان‌هاي تخصصي براي هر رشته، برگزاري برنامه ريزي درسي مبتني بر هوش هيجاني - اجتماعي، استفاده از بسته‌هاي مکاتبه‌اي و حضور اساتيد برجسته ازعلل موفقيت برگزاري دوره‌هاي تحصيلات تکميلي در جهاد دانشگاهي است. وي افزود: اين مجموعه در راستاي تحقق اهدافش براي افزايش تعداد پذيرفته شدگان در دوره تحصيلات تکميلي، سيستمي را در قالب بسته‌هاي مکاتبه‌اي " کلينيک "، آزمون تعاملي " کلينيک "، دوره‌هاي حضوري به دو شکل مرور کامل و مرور سريع و در نهايت دپارتمان تخصصي مشاوره با متد EIBP ايجاد کرده است تا بتواند با زمينه سازي‌هاي مناسب آمادگي هر چه بيشتر داوطلبان را در آزمون فراهم کند. کيهان ور اظهاركرد: در بخش دپارتمان تخصصي سعي شده است تا با ارائه رفرنس مناسب براي تمامي منابع، برنامه ريزي درسي مبتني بر هوش هيجاني - اجتماعي (EI) و ارائه تکنيک‌هاي منحصر به فرد براي هر شخص قابليت‌ها و توانمندي‌هاي هر دانشجو مورد سنجش دقيق قرار گيرد. وي گفت: پشتيباني هفتگي از تمامي دانش پذيران و تکميل دفتر ويژه مشاوره تخصصي که به صورت علمي به همين منظور طراحي شده است و همچنين مشاوره ويژه آزمون مصاحبه براي داوطلبان PhD از اقدامات موثر در راستاي موفقيت بيش از پيش دانش پذيران بوده است. مدير گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي تصريح كرد: مجموعه جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران اولين مرکز در سطح کشور است که در جهت برآورد صحيح پيشرفت تحصيلي هر داوطلب اقدام به برگزاري آزمون‌هاي تعاملي کرده است. کيهان ور با اشاره به نحوه برگزاري آزمون‌هاي تعاملي، ادامه داد: با توجه به اين نکته که رتبه هر فرد در بين افراد شرکت کننده در آزمون واقعي سال‌هاي گذشته محاسبه مي شود نه در بين شرکت کنندگان گروه آزمايشي، بنابراين داوطلب هر رشته مي تواند به طور انتخابي در هر روز از سال در آزمون آزمايشي شرکت کند و سنجش صحيحي از پيشرفت تحصيلي خود داشته باشد. مدير گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران از بسته‌هاي مکاتبه‌اي کلينيک به عنوان يکي ديگر از ابزارهاي آموزش داوطلبان ياد کرد و گفت: اين بسته‌ها که توسط دپارتمان تخصصي هر رشته هر ساله به روز مي شود و امسال نيز به شکل منسجم تري تهيه و ارائه مي شود در کنار رفرنس هاي مطرح شده در بخش مشاوره نقش موثري در افزايش يادگيري داوطلبان دارد. وي با اشاره به حضور اساتيد از رتبه‌هاي يک تا سه دکتري تخصصي در دوره‌هاي حضوري، تصريح کرد: مباحث علمي ارائه شده در اين دوره‌ها با توجه به بررسي علمي آماري و مرور مباحث مطرح شده در آزمون‌هاي سال گذشته از شباهت‌هاي زيادي نسبت به آزمون‌هاي واقعي برخوردار بوده، به طوري که مجموعه خدمات ارائه شده به داوطلبان باعث پوشش 65 درصدي مباحث آزمون‌هاي مربوطه مي شود که براي قبولي در آزمون PhD اکثر رشته‌ها کافي به نظر مي رسد. کيهان ور با تاکيد بر اين مطلب که از بين 17 نفري که در سيستم مشاوره تخصصي ويژه اين مجموعه ثبت نام کرده اند 12 نفر در آزمون PhD قبول شده‌اند، افزود: آمار قبولي اين مجموعه در رشته‌هاي ژنتيک پزشکي، پزشکي مولکولي، نانو فناوري پزشکي، مهندسي بافت، زيست شناسي توليد مثل، پروتئوميکس کاربردي، آموزش بهداشت، انفورماتيک پزشکي و بهداشت باروري بسيار چشمگير بوده است. وي اظهاركرد: اين آمار تنها شرکت کنندگان در مشاوره ويژه را در بر مي گيرد و به طور حتم تعداد افرادي که در دوره‌هاي حضوري و يا آزمون‌ها شرکت داشته‌اند، بيشتر از اين تعداد است. کيوان با اشاره به سيستم آموزشي که در آزمون زبان تحصيلات تکميلي به داطلبان ارائه مي شود، گفت: دوسيستم MSRT)MCHE) و MHLE که از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ارائه شده در قالب بسته‌هاي مکاتبه‌اي، سيستم آموزشي و آزمون‌هاي آموزشي ماهانه به داوطلب ارائه مي شد که پيامد آن قبولي 100 درصدي افراد شرکت کننده در دوره‌هاي آمادگي آزمون‌هاي مذکور بوده است. مدير گروه آموزشي تحصيلات تکميلي جهاد دانشگاهي علوم پزشکي تهران در پايان از تصميمات صورت گرفته براي گسترش خدمات خبر داد و گفت: راه اندازي دوره‌هاي رزيدنتي پزشکي و دندانپزشکي و سيستم آزمون‌هاي آنلاين براي تمامي مقاطع در آينده نزديک از اهم برنامه‌هاي اين گروه است. براساس اين گزارش، خدمات آموزشي و مشاوره‌اي در مقاطع کارداني به کارشناسي، آمادگي آزمون علوم پايه پزشکي و دندانپزشکي، کارشناسي ارشد، و دکتري تخصصي براي رشته‌هاي وزارت بهداشت و مجموعه زيست شناسي - وزارت علوم، تربيت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامي - در اين مجموعه ارائه مي شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند