دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۸:۳۹
کد مطلب: 23176
۱

راه و رسم سفرهاي ارزان قيمت

راه و رسم سفرهاي ارزان قيمت
«سفر، فقط و فقط پول مي خواهد». اين جمله، ، در تماس هاي تلفني و نظرات برخي مخاطبان روزنامه شنيده مي شد. آن ها معتقد بودند، سفر پول زيادي مي خواهد و در اين اوضاع اقتصادي براي خيلي از مردم مسافرت اصلاً امکان پذير نيست اما کارشناسان اين حوزه نظر ديگري دارند، آن ها در پاسخ به اين افراد مي گويند:

بد نيست بدانيد که سفر آن قدر در شخصيت و روان افراد تاثير مثبتي دارد که بهتر است به جاي فراموش کردن آن، راه هاي کاهش هزينه هاي سفر را ياد بگيريد. بهتر است بدانيد که برنامه ريزي يک تعطيلات ارزان قيمت کار سختي نيست و احتمالا توصيه هاي ما به شما در اين زمينه کمک خواهد کرد.

نگاه خود را به سفر تغيير دهيد: به جاي اين که هر سال، سفرتان را به سال بعد موکول کنيد همين امسال نگاه خود را به سفر تغيير دهيد. براي اين کار در اولين قدم بايد از خودتان بپرسيد، مسافرت چيست؟ آيا مسافرت در نگاه شما اقامت چند روزه در هتل هاي 5 ستاره و گشت زدن در پاساژهاي آن چناني است ؟ اگر تصور شما از مسافرت چنين است، احتمالا بايد تا 10 سال ديگر هم مسافرت خود را به تعويق بيندازيد. براي اينکه از عهده مخارج يک مسافرت برآييد، لازم نيست يک سال پول پس انداز کنيد. کافي است توقع خود را کمي پايين بياوريد و کمي هم خلاقيت به خرج دهيد.

به مکان هاي نزديک سفر کنيد: ارزان ترين سفر، رفتن به نواحي اطراف شهرتان است . مناطق روستايي زيبا و بکري در اطراف شهر شما وجود دارد که مي تواند خستگي يک سال شما را بر طرف کند. اگر به خاطر هزينه سنگين بليت هواپيما و قطار از رفتن به مسافرت خودداري مي کنيد، روستاها و طبيعت نزديک محل اقامت تان را دست کم نگيريد. هواي آزاد و آرامش اين مناطق معجزه مي کند و شما را سر حال مي آورد.

خودتان دست به کار شويد: بعضي خانم ها از آشپزي کردن در مسافرت خوش شان نمي آيد. اما اگر فکر مي کنيد ممکن است آشپزي از هزينه هاي شما بکاهد، شايد بد نباشد با خودتان اجاق گاز مسافرتي ببريد. صرفه جويي در هزينه غذا در اقتصاد سفر، نقش مهمي بازي مي کند. اگر مي خواهيد که براي صرف غذا در هر رستوراني مجبور نباشيد چند 10 هزار تومان پول بدهيد بهتر است بعضي روزها خودتان غذا درست کنيد.

هزينه ها و وظايف را تقسيم کنيد: برخي از افراد براي کم کردن هزينه هاي سفر با خانواده، دوستان يا همکاران به سفر مي روند. مطمئنا در سفر گروهي هزينه هاي مختلفي مانند اياب و ذهاب، محل اقامت و... تا اندازه اي کاهش مي يابد. با پرهيز از هرگونه اشتباهي به دقت تمام موارد خرج گروهي را يادداشت کنيد تا بعدا بتوانيد سهم تان را بپردازيد. سفر گروهي به معناي تقسيم مسئوليت هاي سفر هم هست و بهتر است هر کدام از شما وظيفه اي را برعهده بگيريد تا کمتر دغدغه نحوه انجام امور را داشته باشيد.

بدون برنامه ريزي سفر نکنيد: داشتن اطلاعات دقيق از مقصد، جاده ها و اماکن مورد علاقه براي بازديد، همگي مي توانند نقش مهمي در کاهش هزينه هاي شما داشته باشند. علاوه بر آن، ديدار از مکاني که شما از وضعيت آن آگاهي داريد، بسيار جذاب تر خواهد بود.

در اين حالت شما مي توانيد برخي از وسايل ضروري و خوراکي هاي فاسد نشدني را پيش از سفر تهيه کنيد تا مجبور نباشيد اين ابزار يا مواد خوراکي را در طول سفر با قيمت بيشتري بخريد.


روزنامه خراسان

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.