شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ / ۰۱:۱۹
کد مطلب: 24587
۱
۴

بیش از 700 معلم در نوبت اعزام به خارج از کشور

دکتر خلیل‌الله بابالو در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اهداف و فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل اظهار کرد: این مرکز دارای دو مأموریت اساسی است که یک بخش اصلی آن برقراری ارتباطات بین‌المللی محسوب می‌شود به معنای این‌که آموزش‌وپرورش ایران در عرصه‌ بین‌المللی چگونه می‌خواهد حضور یابد.

وی با بیان این‌که این مرکز با مجامع علمی بین‌المللی مانند آیسسکو، یونسکو و اکو به‌ترتیب در بخش کشورهای اسلامی، بخش فرهنگی و منطقه‌ای به‌منظور تبادل تجربه با کشورهای مختلف دنیا ارتباط دارد، درباره مأموریت دیگر این مرکز تصریح کرد: محور دیگر فعالیت‌های اصلی مرکز مربوط به مدارس خارج از کشور و دانش آموزان ایرانی در حال تحصیل در این مدارس است.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور درخصوص اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور، با اشاره به این‌که معمولا آزمون اعزام هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود، اما در سه سال اخیر تقریبأ هر سال برگزار شده‌است، گفت: فرآیند گزینش از طریق این آزمون و مصاحبه، در سه سال گذشته تقریبأ با برگزاری هر ساله آزمون، انجام شده‌است و به همین دلیل در حال حاضر حدود 740 معلم در نوبت اعزام هستند و سعی بر این است که امسال نیمی از این افراد به مدارس بین‌الملل اعزام شوند.

 بابالو درباره اولویت‌های اعزام معلمان نیز اظهار کرد: اولویت‌ها متناسب با رشته تحصیلی، جنسیت و اعلام نیازمندی‌های مدارس در سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم است و گزینش معلمان بر این اساس انجام می‌شود، با این وجود زوج‌های فرهنگی دارای اولویت بیشتری هستند؛ در حال حاضر معیارها و شیوه‌نامه‌های اعلام‌شده به همین صورت است ولی ممکن است متناسب با آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده تغییر کند.

وی در رابطه با معیارهای این آسیب‌شناسی‌ها افزود: بسته به این‌که چه معلمی برای کدام کشور موردنیاز است ملاک‌ها متفاوت هستند. برای مثال معلمان در حوزه آسیایی، اروپایی یا کشورهای دیگر دارای ملاک‌های جداگانه‌ای هستند؛ این معیارها در بعضی مدارس مثل مدارس کشور امارات با جمعیت پنج‌هزار نفری دانش‌آموزی، مانند مدارس ایران لحاظ می‌شود اما در کشورهای اروپایی که گاهی تنها 20 دانش‌آموز یا حتی کمتر وجود دارد معلمان باید بتوانند به چند شیوه تدریس کنند.

رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور همچنین در پاسخ به این‌که آیا در این زمینه سهمیه خاصی برای مناطق یا استان‌های مختلف اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایط پایه همه استان‌ها برای اعزام معلم برابرند و سهمیه خاص برای استان خاصی در نظر گرفته نشده‌ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یعقوب کشاورز
با سلام آیا آزمون اعزام برای سال تحصیلی جاری 92-93برگزار می شود
زهرا لطفی
ایا برای هر استان سهمیه هست
خدیجه شاهسون
Iran, Islamic Republic of
آیا آزمون اعزام امسال هم برگزار می شود؟
s
چرا کشورهای عربی برای معلمان اعزامی ویزا صادر نمی کنند و آنها را بی مورد مرفوض می کنند.
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...