دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ / ۱۵:۲۷
کد مطلب: 27984
۰

ايران در رده نخست جراحي هاي زيبايي دنياست

* به طور کلي سالانه حدود 25 تا 30 هزار جراحي زيبايي در کشور انجام مي گيرد، جالب است بدانيد بر اساس آمارها و اطلاعاتي که اعلام مي شود حدود 90درصد اين جراحي ها، منهاي جراحي پلک و جوان سازي صورت مربوط به بيني مي شود.

* بعد از جراحي بيني که طلايه دار جراحي هاي زيبايي در ايران است، ليپوساکشن و جراحي سينه و شکم و در انتها هم پلک و صورت در مقام هاي بعدي قرار مي گيرند.

* از بين عمل هاي زيبايي تنها 20 درصد آن ها جنبه درماني و ضروري دارند در حالي که 80 درصدشان صرفا براي زيبايي و تنوع است.

* از ميان کساني که خودشان را به تيغ جراحان زيبايي مي سپارند حدود 28 تا30 درصدشان ناراضي هستند و معتقدند آنچه مد نظرشان بوده در عمل اتفاق نيفتاده است. البته تعداد قابل توجهي از اين افراد مجبور مي شوند جراحي ديگري انجام دهند تا آنچه در جراحي اول مدنظرشان بوده و محقق نشده است در جراحي دوم اتفاق بيفتد.

* مطابق نظر سنجي ها، از هر پنج نفري که براي عمل بيني مراجعه مي کنند دو نفر مرد هستند که اين رقم  نسبت به گذشته افزايش داشته است.

 

انواع جراحي پلاستيک زيبايي

رينو پلاستي ( جراحي زيبايي بيني) رينو پلاستي يک عمل جراحي زيبايي بسيار رايج است که براي تغيير شکل و فرم بيني انجام مي شود. اين جراحي به دلايل مختلف از جمله بازسازي و يا ترميم ، اصلاح نقص هاي مادرزادي ، کاهش مشکلات تنفسي و يا صرفا براي زيبايي انجام مي شود.

اتوپلاستي ( جراحي زيبايي گوش) اين عمل بيشتر براي نزديک کردن لاله گوش به سر، کوچک کردن و اصلاح گوش هاي بسيار بزرگ و برجسته به کار مي رود، اما گاهي نيز براي ترميم و اصلاح گوش هاي آسيب ديده کاربرد دارد. معمولا اعمال جراحي زيبايي روي کودکان انجام نمي شود اين عمل براي کودکان ۴ سال به بالا نيز قابل انجام است.

آبدومينو پلاستي اين عمل معمولا براي برداشتن چربي ها و پوست هاي اضافي که معمولا در اثرکاهش وزن و يا حاملگي در شکم به وجود مي آيد انجام مي شود.بعد از انجام اين عمل، يک جاي برش و يا زخم بسيار بزرگ در زير شکم باقي مي ماند که از بين رفتن و بهبود آن حداقل يک سال طول مي کشد.

ليپوساکشن در اين نوع جراحي هيچ برشي در پوست ايجاد نمي‌شود،  بلکه با استفاده از سوزن هاي توخالي مکنده ، چربي هاي اضافي بدن خارج مي شود.

جراحي زيبايي سينه اين جراحي در اصل سه نوع است، براي برطرف کردن تغيير شکل هاي ناخواسته که در اثر بالا رفتن سن، حاملگي و شيردادن به فرزندان در سينه ايجاد مي شود و بزرگ يا کوچک کردن اين اندام انجام مي شود.

جراحي هاي ديگر: کشيدن پوست صورت، بالابردن ابروها و جراحي زيبايي پلک از ديگر جراحي هاي متداول است که براي زيباتر شدن و جوان تر شدن صورت انجام مي شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند