جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ / ۱۷:۳۸
کد مطلب: 28094
۰

عوارض مصرف زیاد خوراکی ها

توصیه های غذایی را جدی بگیرید
عوارض مصرف زیاد خوراکی ها
به گزارش مهر، مصرف زیاد و بیش از حد مجاز فرآورده های غذایی و آشامیدنی، نه تنها فایده ای برای بدن ندارد، که می تواند سلامت فرد را نیز تهدید کند. بطوریکه خوردن بیش از اندازه لبنیات، مضراتی دارد که کارشناسان تغذیه نسبت به آنها هشدار می دهند. بطوریکه عاطفه فولادی مقدم دبير كميته علمي غني سازي خوراكي و آشاميدني هاي سازمان غذا و دارو، معتقد است که در فرآورده های گوشتی همانند گوشت قرمز،‌ مرغ،‌ ماهی و تخم مرغ باید سعی کنیم از نوع کم چرب آنها را انتخاب كنيم و برای مزه دار كردن آنها از چاشنی های سالمی مثل آبلیمو استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه گروه غلات و حبوبات بهترین منبع تامین کربوهیدرات و انرژی برای بدن هستند، گفت: اين گروه با داشتن زیر مغذی های لازم نياز بدن را تامین می کنند و محصولاتي که سبوس بیشتری دارند را استفاده کنیم.

فولادی مقدم خاطرنشان كرد: هموطنان به خاطر داشته باشند كه شیر و لبنیات را از نوع کم چرب انتخاب كنند تا همزمان با دريافت مواد مورد نیاز بدن كليسم و کالری بيشتر نيز به بدن وارد كنند تا خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كم و به چاقي و افزايش وزن مبتلا نشوند.

وی در مورد میوه ها گفت: هموطنان باید تنوع در مصرف اين محصولات را رعایت كنند و حداقل روزی دو تا سه ميوه متنوع در برنامه غذايي خود داشته باشند.

فولادی مقدم تاکید کرد: در مورد تعادل مصرف نباید از هیچ یک از این مواد غذایی بیش از حد نیاز استفاده کنیم و مصرف بیش از حد این مواد حتی موادی که بسیار سودمند هستند می تواند برای بدن مضر باشد. به عنوان مثال كودكاني كه بيش از حد مجاز شیر و لبنیات مصرف کنند اشتهاي غذايي آنها از بين مي رود و ميلي به خوردن غذا ندارند و از مواذ غذایی دیگری که برای بدن لازم است کمتر بهره مي برند.

وی ادامه داد: نکته دیگری که روی برچسب باید رعايت کنیم فهرست مواد تشکیل دهنده فرآورده است که اگر آلرژی داریم یا دچار بیماری خاصی هستيم دقت کنیم در فهرست مواد تشكيل دهنده آن نباشد. به عنوان نمونه افراد دیابتی یا بیماران قلبی و عروقی باید میزان قند و نمک و چربی فرآورده را در انتخاب موادغذايي رعايت كنند.

دبير كميته علمي غني سازي خوراكي و آشاميدني های سازمان غذا و دارو خاطرنشان كرد: مورد دیگری که بر روي برچسب های مندرج محصولات بايد رعايت كرد روش نگهداری ماده غذایی آنها است بطوریکه بسياري از مواد غذایی را مي توان در بیرون از یخچال نگهداری کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند