شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ / ۲۰:۱۳
کد مطلب: 36322
۱

پذیرش دانشجو از 65 کشور دنیا در دانشگاه پیام نور

محمد محسن صدر دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: توسعه آموزش عالی، یکی از شاخص های اصلی جوامع توسعه یافته است. چرا که توسعه آموزش عالی موجب ارتقا سطح رفاه اجتماعی و توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشورها خواهد شد.
وی افزود: دانشگاه های امروز دنیا دانشگاه های نسل سوم هستند که به عنوان دانشگاه های کارآفرین عمل کرده و محور اصلی توسعه کشورها هستند. این دانشگاه ها به دنبال خلاقیت، ایده پردازی و خلق و تولید ثروت از علم هستند. دانشگاه های نسل سوم در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورها نیز نقش زیادی دارند.
صدر افزود : در حال حاضر دو هزار دانشجوی خارجی از 65 کشور در دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستند و شش هزار دانشجوی خارجی مقیم کشور نیز در دانشگاه پیام نور در حال تحصیل می باشند.
دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور با مقایسه جمعیت دانشجویان دانشگاه ها در قبل از انقلاب و وضعیت امروز، اظهارداشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند که نسبت به اوایل دوره انقلاب از رشد 25درصدی برخوردار است.
وی توسعه کیفی را سرلوحه فعالیت های دانشگاه پیام نور ذکر کرد و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، دانشگاه محرومین بوده و کمترین شهریه را دریافت می نماید. دانشگاه پیام نور، تنها دانشگاه نیمه حضوری و از راه دور کشور است که به دلیل آزمون محور و منبع محور بودن بیشترین آمار قبولی را در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارا می باشد و فارغ التحصیلان آن از توان علمی بالایی برخوردارند.
صدر توسعه آموزش ترکیبی را یکی از سیاست های مهم دانشگاه پیام نور برشمرد و در این خصوص یادآور شد که در این دانشگاه، دروس به دو شیوه عادی و الکترونیکی ارائه می گردد.
 
وی توسعه رشته های الکترونیکی و در نتیجه پذیرش دانشجو به صورت الکترونیکی، پذیرش دانشجویان خارجی و ایجاد مراکز بین الملل در نقاط مرزی و همچنین توجه جدی به ارتقای کیفیت آموزشی را جزو برنامه های اساسی و بنیادی این دانشگاه ذکر کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو