شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳ تير ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۳
کد مطلب: 3699
۰

پوشيدن کفش تنگ و راه رفتن نامتعادل زمينه‌ساز بروز«ميخچه»

يک متخصص پوست با اشاره به شيوع ميخچه در افراد با مشکلات ارتوپدي گفت: اين افراد به دليل وضعيت انگشتان پاي خود مجبورهستند در موقع راه رفتن به يک نقطه از پايشان فشار بيشتري وارد کنند که همين امر باعث ايجاد ميخچه در پاي آنها مي‌شود. دکتر امير هوشنگ احساني در گفت وگو با  ايسنا ،  اظهار داشت: ميخچه به عنوان يك ضايعه پوستي، نوعي واكنش طبيعي بدن براي حفاظت از خود است که معمولا در افراد ميانسال بيشتر ديده مي‌شود و زماني که نقطه‌اي از بدن تحت فشار نامناسب و طولاني قرار بگيرد، بوجود مي‌آيد. وي پوشيدن کفش تنگ، نشستن، راه رفتن نامتعادل و عادت‌هاي رفتاري که به موجب آن فرد پاي خود را به زمين يا هر شي سختي فشار دهد را از علل بروز ميخچه دانست و ادامه داد: پوست براي اين تحمل فشار ناشي از اين عوامل ضخيم شده و در نهايت به ميخچه تبديل شود. عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران افزود: زماني که فشار بر روي نقطه‌اي از پا طولاني شود ميخچه به وجود مي‌آيد که فشار ناشي از آن به روي اعصاب حسي فرد تاثير گذاشته و ايجاد درد مي‌کند، ممکن است در ابتدا ضخامت ميخچه کم باشد اما در اثر افزايش فشار اندازه و وسعت آن نيز بيشتر مي‌شود.
وي علائم باليني را عامل تشخيص دهنده ضايعات پوستي مانند ميخچه و زگيل دانست و افزود: تفاوت‌هاي شکلي در ميخچه و زگيل وجود دارد از جمله اين که ميخچه منفرد و محدود به 2 الي 3 ضايعه است در حالي که که زگيل به صورت ويروسي بوده، ديگر آن که زگيل در کف پا و به رنگ خاکستري ظاهر مي‌شود.همچنين ميخچه در کف پا و يا در بين انگشتان پا ودر کناره آن ديده مي‌شود. دکتر احساني تصريح کرد: براي درمان ميخچه بايد سعي کنيم در ابتدا عامل زمينه‌اي آن را حذف کنيم در غير اين صورت درمان ميخچه نتيجه خوبي نخواهد داشت و عادات رفتاري غلط مانند پوشيدن کفش نامناسب بايد اصلاح شود. همچنين براي اين که ضخامت ميخچه از بين رود بايد در قدم اول از داروي کراتوليتيک استفاده کنيم.
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران در پايان خاطرنشان کرد: روغن مورچه و سرکه از جمله ترکيبات نامشخص است که مبناي علمي ندارد به همين دليل در درمان ميخچه موثر نيستند. براي رفع کامل اين ضايعه روش‌هاي دارويي و جراحي بنا بر ضرورت وجود دارد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...