سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ / ۰۸:۰۷
کد مطلب: 4573
۰
۱

احتمال مربی آموزشیار شدن حق التدریسهای لیسانس/ قول مجلس به مربیان معترض

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر حفظ کردن حق التدریسهای فنی و حرفه ای در بدنه آموزش عالی،گفت: مجلس حتماً راهی برای تعیین تکلیف استخدام حق التدریسهای فنی و حرفه ای پیدا می کند و ممکن است حق التدریسهای لیسانس، مربی - آموزشیار شوند.
سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب به چند نکته در ارتباط با آخرین رسیدگیها به وضعیت معلمان حق التدریس فنی و حرفه ای و شرایط فعلی آنان با انتقال به وزارت علوم اشاره کرد. پیگیر وضعیت حق التدریسها در کمیسیون آموزش هستیم نماینده مجلس شورای در کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به پیگیری وضعیت حق التدریسهای فنی و حرفه ای در این کمیسیون تاکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش به طور جدی پیگیر مشکلات حق التدریسهای آموزشکده های فنی و حرفه ای هستند. من حتی با خود معترضان در جریان تجمع مقابل مجلس صحبت کردم و نامه های آنان را به کمیسیون آموزش ارجاع دادم. وی افزود: موضوع حق التدریسهای آموزشکده های فنی یک بحث جداست و در قالب قانون جدید انتقال فنی و حرفه ای به وزارت علوم باید از آنان حمایت کرد زیرا این افراد، نیروهای تکنسین و آموزش دیده ای هستند که اگر به هر دلیل از سیستم خارج شوند، دست یافتن به این مجموعه با ارزش دیگر امکان ندارد. به گفته نصیری قیداری، آموزش فنی و حرفه ای کشور در هر قالبی که باشد باید این افراد را به کار گرفته و در بدنه آموزش عالی حفظ شوند. احتمال مربی - آموزشیار شدن حق التدریسهای لیسانس عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تاکید کرد: تعداد این مربیان هر چقدر هم که باشد مهم نیست و باید آنان را حفظ کرد. تنها مشکل این است که در قالب جدید باید به چه نحوی ساماندهی شوند. وی پیشنهادی را مطرح کرد که بر اساس آن می توان مربیان دارای مدرک لیسانس را ساماندهی کرد و در این باره اظهار داشت: یک پیشنهاد این بود آنهایی که مدرک لیسانس دارند مربی - آموزشیار شوند و برای کاردانیها هم باید تصمیماتی گرفت. یک قول مجلس به حق التدریسها نصیری قیداری با اشاره به تعیین تکلیف نهایی حق التدریسهای فنی و حرفه ای در مجلس اظهار داشت: ما حتماً راهی را برای تعیین تکلیف استخدام آنان پیدا می کنیم. در این زمینه، اگر بار مالی نداشته باشد مجلس یک طرح را ارائه می دهد و اگر بار مالی داشته باشد دولت لایحه ای می دهد تا براساس آن تصمیم گیری شود. حق التدریسها در مهرماه آموزش می دهند وی درباره ادامه همکاری حق التدریسهای فنی با وزارت علوم تاکید کرد: مهم این است که این نیروها در مهرماه به کار خود ادامه دهند و مجلس آمادگی دارد مشکلات آنان را به زودی حل کند.
   
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شرایط سختی برای استخدام حق التدریسیها نگذارید حالا که روزنه امیدی یافته اند/ چه فرقی بین حق التدریس های فنی حرفه ای با حق التدریس های آموزش وپرورش است/خواهشمندم ما را از این بلاتکلیفی نجات دهید
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟