يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰:۴۸
کد مطلب: 5008
۰

جاسبی نمی گذارد درس بخوانیم! + اسناد

طبق بخشنامه اخير دكتر جاسبي از این پس كارمندان دانشگاه آزاد از ادامه تحصيل در دانشگاههاي آزاد و دولتي سراسر كشور حتي با هزينه شخصي و در وقت شخصي محروم شدند.
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، پیرو بخشنامه های شماره 179565/50 مورخ 26/5/90 و  221031/50 مورخ 24/6/90 در صورتی که کارکنان دانشگاه آزاد ادامه تحصيل دهند متخلف به شمار مي‌روند.
اين در حالي است كه بسياري از كاركنان که امسال در کنکور دانشگاه ها پذيرفته شده اند با آنها به صورت متخلف برخورد مي شود. جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد با ارسال نامه ای به حضرت آيت ا... مكارم شيرازي نوشته اند: يكسال زحمت كشيديم و از عمر گرانمايه خود راصرف مطالعه نموديم . چه شبها كه نخوابيديم و هزينه هايي كه متقبل نشديم. حرف اطرافيان و همسر و فرزند را خريديم تا بتوانيم خدمتي كنيم و به فرموده رهبر عزيزمان با همت و كار مضاعف در كنكور پذيرفته شده ايم .و اكنون اگر ثبت نام كنيم حتي با هزينه شخصي ، در وقت شخصي ،تخلف كرده ايم. در بخشی از این نامه آمده است: "اينجانبان جمعي از پرسنل زحمت كش دانشگاه آزاد اسلامي علي الرغم ميل باطني متاسفانه بدليل عدم رسيدگي مسئولين ناگزير به نوشتن اين نامه گرديده ايم. اينجا دانشگاه است، دانشگاه آزاد اسلامي، از كشوري كه داراي جمهوريت اسلامي مي باشد. يعني ايران عزيز. دانشگاهي كه علي الرغم فراز و نشيب هاي مختلف توانسته با فداكاري پرسنل كوشا و زحمت كش خود به مقطع كنوني برسد. كار ما كمك به توليد علم است. كمك به صنعت و پيشرفت كشور. اكنون وقت ثمر اين دانشگاه است  كه ناگاه متوجه مي شويم تنها محرومان از ثمره اين دانشگاه كاركنان عزيز و زحمتكش آن مي باشند. اشكالي ندارد. بي شك اين ايثار پرسنل خالي از اجر الهي نمي ماند. اما از حضور مبارك آن مقام عظمي سئوال و در خواستي داريم . بي شك پاسخ حضرتعالي مهر تائيدي بر انجام كار مي باشد و جاي هيچگونه بحثي نخواهد گذاشت." در ادامه این نامه با اشاره به بخشنامه اخیر دانشگاه آزاد آمده است: "آيا چون جرم ما پرسنل محيط مقدس دانشگاه آزاد اسلامي بودن است بايد از تحصيل و كسب علم در كليه دانشگاهها ( دولتي و آزاد ) محروم باشيم ؟ و اگر كسي از پرسنل عمر گرانبهاي خود را به پاي قبول شدن در آزمون كنكور نمايد ، بايد پس از قبولي از كار بركنار شود؟ اين موضوع بخشنامه اخير جناب آقاي دكتر جاسبي مي باشد كه به پيوست ضميمه گرديده است و آينده كاركنان را به آينده اي سياه و غير قابل پيشرفت تبديل نموده است .
اين بدان معني نيست كه اوقات فراغت كاركنان نيز توسط مسئولين دانشگاه آزاد اخذ شده و بايد به جاي تحصيل به كار ديگر مثل مسافر كشي ، فوتبال ، ديدن فيلم هاي سينمايي و ...... بپردازند. آيا بخشنامه هايي اينگونه در مقطع كنوني كشور كه نياز به پيشرفت همگاني و همت مضاعف دارد تناقض ندارد ؟آيا جناب آقاي دكتر جاسبي از استاد شدن كاركنان هراسي دارند؟!" در نامه کارکنان دانشگاه آزاد به این مرجع جهت استفتا آمده است: "برخي پرسنل دانشگاه آزاد اسلامي داراي چندين اختراع و ابتكار مي باشند كه بسياري از آنها هم اكنون در چرخه صنعتي كشور فعال است. آيا به جاي تشويق اين پرسنل و كمك سيستم جهت ارتقاي علمي اين افراد مي بايست با آنها اينگونه برخورد شود. مگر بفرموده پيامبر اكرم (ص) "دانش زندگي اسلام و ستون ايمان نيست "؟ (نهج الفصاحه) بي شك سياه نمودن آينده افراد و كشتن اميد به آينده در مردم كار زيبايي نمي باشد. لذا از آن مقام عظمي استدعا داريم در اين خصوص دستور رسيدگي فرمائيد." پیش از این نیز بر اساس دستور شماره « 80/198602» جاسبی به همه مراکز دانشگاهی آزاد در سراسر کشور، از تاریخ اول مهرماه سال جاری همه مربیان آموزشیار تمام وقت و نیمه وقت که سن آنها به 60 سال رسیده باشد، بازنشسته و سنوات آنها بازخرید می شود. همچنین کلیه مربیان نیمه وقت که سن آنها به 60 سال رسیده باشد نیز بازخرید خواهند شد. در ادامه این دستور جاسبی نیز تاکید شده که کلیه استادیاران نیمه وقت با سن 70 سال نیز بازخرید خواهند شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ