جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۰ / ۲۲:۲۶
کد مطلب: 5110
۰

كاهش ساعات درسي پايه‌هاي راهنمايي و متوسطه

ساعات درسي دوره راهنمايي در سال تحصيلي جديد از 36 ساعت به 30 ساعت كاهش پيدا كرد. ايلنا: يك كارشناس آموزش و پرورش از كاهش ساعات درسي پايه‌هاي راهنمايي و متوسطه به دليل تعطيل روزهاي پنجشنبه در مدارس كشور خبر داد. "شيرزاد عبدالهي" در گفت و گو با ايلنا گفت:« ساعات درسي دوره راهنمايي از 36 ساعت به 30 ساعت ، پايه اول دبيرستان به 32 ساعت، پايه دوم دبيرستان به 34 ساعت و پايه سوم دبيرستان به 35 ساعت كاهش پيدا كرده است.» وي بر اساس نتايج يافته‌هاي خود در مورد ساعات آموزشي مدارس در سال تحصيلي جديد، با بيان اينكه 3 ساعت از 36 ساعت درسي مقطع راهنمايي، فوق برنامه بوده است، افزود: «ساعات درسي روز پنج شنبه نيز دراين مقطع به ساير روزهاي هفته اضافه نمي‌شود.» عبدالهي با بيان اينكه در برنامه سال تحصيلي جديد درس برنامه ريزي در پايه اول دبيرستان حذف شده است افزود: «همچنين دروس پرورشي و رياضي جبراني دراين پايه از 2 ساعت به 1 ساعت كاهش پيدا كرده‌است.» اين منتقد آموزش و پرورش تصريح كرد: «درس آمادگي دفاعي در پايه دوم دبيرستان و درس ورزش در پايه سوم دبيرستان نيز از 2 ساعت به 1 ساعت كاهش پيدا كرده‌‌است.» وي با بيان اين كه كاهش ساعات درسي به صورت شفاهي و نه بخشنامه به مديران مدارس ابلاغ شده است افزود:«اين در حالي است كه تغيير ساعات درسي بايد با مجوز شوراي عالي آموزش و پرورش صورت بگيرد و وزير يا مقامات اجرايي حق كم و زياد كردن ساعات درسي را ندارند و شوراي عالي هم تاكنون چنين مصوبه‌اي نداشته است.» به گفته عبدالهي به مدارس دستورداده شده است كه ازبرگزاري كلاس هاي فوق برنامه خودداري كنند. اين كارشناس آموزش و پرورش همچنين در مورد تبعات منفي تعطيل پنج شنبه‌ها و كاهش ساعات درسي دانش آموزان گفت:« ازآنجا كه خانواده‌ها برنامه‌اي براي پر كردن اوقات فراغت دانش آموزان ندارند، دانش آموزان به ويژه مقاطع راهنمايي و دبيرستان در روزهاي تعطيل روانه كوچه و خيابان و بوستان‌هاي شهر خواهند شد و در معرض خطرهاي تربيتي بسياري از جمله اعتياد و بد آموزي‌هاي گوناگون قرار خواهند گرفت.» وي با ابراز تاسف از اينكه اظهارات مسئولان آموزش و پرورش با عملكرد آنها همخواني ندارد افزود: «عملكرد آقايان به گونه‌اي است كه مديران، معلمان، دانش آموزان و والدين را در يك عمل انجام شده قرار داده‌اند در حالي كه به مجلس و افكار عمومي چيز ديگري مي‌گفتند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی