پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۰ / ۱۷:۳۸
کد مطلب: 5437
۱

توضیحات آموزش و پرورش درباره یک خبر و پاسخ مهر

به گزارش مهر، جوابیه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است: " عطف به مطلب مندرج 21/6/90 با عنوان "صدور حکم تخلیه دبستان محبان الرضا(ع)" این وزارتخانه ضمن بررسی موضع فوق‌الذکر عین پاسخ دریافتی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران را به اطلاع می‌رساند:
1- در خصوص حکم خلع ید دبستان یاد شده ضمن بررسی در کمیته فضاها و شوراهای معاونین شورای معاونت آموزشی و کمیته ساماندهی این مدیریت با توجه به حفظ و پاسداری از کیان و حیثیت آموزش و پرورش و دفاع از حقوق حقه آن به منظور پیشگیری از پیامدهای احتمالی جهت ساماندهی دانش‌آموزان تمهیدات لازم را اندیشیده و هماهنگی لازم به عمل آورده است.
2- اعلام مدیر مدرسه مبنی بر انتقال قطعی دانش‌آموزان نبود بله با توجه به اجرائیه صادره از شعبه دهم پیش‌بینی احتمالی را انجام داده است که این مدیریت همچنان پیگیر حل و فصل موضوع و راه حل قانونی می‌باشد.
3- در صورت ایجاد و مشخص شدن اجرائیه تخلیه در صورت مسایل احتمالی مدرسه جایگزین فضای کافی جهت ساماندهی دانش‌آموزان را دارد که انشاء الله در آینده به صورت یک مجتمع آموزشی افتتاح خواهد شد و این مدیریت موضوع حکم تخلیه و صدور اجرائیه را بررسی و مستلزم پیش‌بینی جهت رفاه و ساماندهی هرچه بهتر دانش‌آموزان و عدم دغدغه اولیا برای سال تحصیلی از اهم وظایف ذاتی است.
4- موضوع تحویل پرونده‌ها به اولیا دانش‌آموزان با توجه به هماهنگی به عمل آمده جهت اولیا و دانش‌آموزانی که به دلخواه خواهان خروج از محدوده می باشند اعلام گردیده است.
5- این مدیریت با هیچ یک از خبرگزاری‌ها مصاحبه و مکاتبه‌ای انجام نداده است و اگر مواردی از طریق تلفنی به اولیا اعلام شده فقط به منظور عدم دغدغه اولیا و دانش‌آموزان و پیشگیری از موارد بحرانی جهت ساماندهی آینده دانش‌آموزان در فضای موجود بوده است و مصاحبه با خبرگزاری ها را تکذیب می‌نماید.
6- با توجه به هماهنگی و جلسات متعدد ساماندهی و کمیته فضاها و شورای معاونین در خصوص فضاهای آموزشی و موضوع تراکم دانش‌آموزی خداوند را شاکریم که ساماندهی بیش از 99 درصد تا پایان شهریورماه و بیشتر مدارس ساماندهی 100 درصد را پذیرا بوده و نشان از جدیت در امور وظایف ذاتی آموزش و پرورش که در همه ابعاد ساماندهی فضا و دانش‌آموزان و معلم می‌باشد انجام وظیفه نموده است.
7- ساماندهی دانش‌آموزان با توجه به محدوده مکانی و حیطه جغرافیایی براساس شیوه نامه و دستورالعمل خاص خود مطابق با موازین در همه فضاهای آموزشی با دقت و نظارت کامل انجام می‌گردد و در مواقع بحرانی مانند تخلیه مدارس و مسایل دیگر این اداره کل آمادگی برای حل و فصل و ساماندهی بهینه دانش‌آموزان در موارد احتمالی را دارد و به منظور ساماندهی بهتر و مفیدتر برای دانش‌آموزان (موارد اضطراری) را پیش‌بینی می‌نماید. و اعلام آمادگی جهت سازماندهی برای هر دانش‌آموزی با توجه به محدوده و احراز شرایط ثبت نام را دار و این از وظایف ذاتی آموزش و پرورش می‌باشد."
پاسخ مهر به توضیحات آموزش و پرورش:
1. خبرگزاری مهر از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به دلیل سرعت بالا در پاسخگویی به اخبار و گزارش رسانه ها که این بار به بیش از یک ماه به طول انجامید تشکر می کند.
2. در مورد ردیف پنج این جوابیه آمده است که " این مدیریت با هیچیک از خبرگزاری ها مصاحبه و مکاتبه ای انجام نداده است و اگر مواردی از طریق تلفنی به اولیا اعلام شده فقط به منظور عدم دغدغه اولیا و دانش آموزان و پیشگیری از موارد بحرانی بوده و مصاحبه با خبرگزاری را تکذیب می نماید". این در حالی است که خبرگزاری مهر به هیچ عنوان ادعای مصاحبه با مدیر مدرسه را نداشته و حتی در پاراگراف هشتم گزارش آمده است که "اگرچه سعی کردیم که با آقای سیفی مدیر مدرسه محبان الرضا صحبت کنیم اما گویا وی و معاونانش در مدرسه حضور نداشتند و تنها برخی از دفترداران در مدرسه بودند که پرونده بچه ها را تحویل می دادند".
3. خبرگزاری مهر برای نشان دادن حسن نیت خود در انعکاس اخبار واقعی و صحیح به تلاش خود برای گفتگو با مدیر مدرسه اکتفا نکرده و با "حسن حیدری"مدیر آموزش و پرورش منطقه 12 مصاحبه ای را انجام داده است و در گزارش نیز توضیحات وی را مبنی بر علل تخلیه این مدرسه به شکل کامل منتشر کرده است که در ادامه نیز این مسئول محترم از پیگیری خبرنگار مهر در این باره تشکر کرد که این نشان از تعامل بالای خبرگزاری مهر حتی با مدیران منطقه ای آموزش و پرورش دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين