يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۲
کد مطلب: 57408
۱
گزارش یک پژوهش

رابطه التهاب و شبکه های مجازی

ارتباط شبکه های اجتماعی با التهاب مزمن
طبق مطالعات جدید، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با التهاب مزمن مرتبط هستند.
وقتی چیزی به سلول‌های شما آسیب می‌زند، بدن شما مواد شیمیایی آزاد می‌کند که باعث واکنش سیستم ایمنی شما می‌شود.اِلتِهاب یا بَراَفروختگی یا فلوگوزیس یک مکانیسم دفاع (غیر خاص) ذاتی است که در پاسخ به عملکرد مضر و مخرب عوامل فیزیکی؛ شیمیایی و بیولوژبکی یک واکنش حفاظتی را تشکیل می‌دهد و هدف نهایی اش از بین بردن عوامل اولیه آسیب سلولی (یاخته) یا بافتی و شروع فرایند ترمیم است التهاب باعث از بین بردن، رقیق کردن و محدود کردن عامل آسیب‌رسان می‌شود، اما در عین حال یک سری مکانیسم‌ها را به حرکت درمی‌آورد که به ترمیم یا جاالتهاب نوعی پاسخ موضعی بدن است که به دنبال خراش، بریدگی، سوختگی یا هر نوع آسیب بافتی دیگر بروز می‌کند و باعث تورم، قرمزی، گرمی، و خارش محل آسیب دیده می‌شودیگزینی بافت آسیب‌دیده کمک می‌کنند
 براساس مطالعات انجام شده، استفاده از رسانه های اجتماعی با شاخص های سلامت جسمانی نامناسب در بین دانشجویان مورد تحقیق مرتبط است.
این مطالعه توسط محققان دانشگاه بوفالو انجام شده و نتایج نشان داد که استفاده از رسانه های اجتماعی با سطوح بالاتر پروتئین واکنشی C مرتبط است که نشانگر زیستی التهاب مزمن در خون مرتبط با بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان است.
استفاده از این پلتفرم‌ها همچنین با علائم فیزیکی مکرر همراه بود و با افزایش مراجعه به پزشک یا مرکز بهداشتی به دلیل بیماری همراه بوده است.
محققان می‌گویند استفاده بیش از حد از رسانه‌های اجتماعی یا نشستن طولانی مدت در مقابل صفحه نمایش به طرق مختلف بر سلامت جسمانی تأثیر منفی می‌گذارد؛ برای مثال، ممکن است طول مدت و کیفیت خواب را کاهش دهد و ارتباط بیش از حد ممکن است منجر به افزایش استرس یا کاهش فعالیت های ارتقا دهنده سلامتی مانند ورزش شود.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی