سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۴
کد مطلب: 57581
۱

سه توصیه برای قلب زنان

سه توصیه برای قلب زنان
بررسی ها نشان می دهد مهمترین عامل مرگ و میر زنان بیماری های قلبی است و به توصیه انجمن قلب آمریکا زنان باید علائم حمله قلبی را شناخته، عوامل خطر بیماری های قلبی را در خود درک کرده و سبک زندگی خود را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها تغییر دهند.
بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، بیماری های قلبی، عامل اصلی مرگ و میر در میان زنان آمریکایی و بیشتر نقاط جهان است که از هر سه مرگ یک نفر را شامل می شود. در حالی که در ۲۰ سال گذشته پیشرفت هایی برای کاهش این میزان مرگ و میر حاصل شده اما بهبود عوامل خطر و نرخ مرگ و میر در زنان زیر ۵۰ سال کند بوده است. 
به همین دلیل انجمن قلب آمریکا زنان را به انجام سه کار دعوت می کند: 
•    علائم حمله قلبی را بشناسند. 
•    عوامل خطر بیماری های قلبی را در خود درک کنند. 
•    برای جلوگیری از بیماری های قلبی، تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنند.


باید بدانیم علائم حمله قلبی در مردان و زنان می تواند متفاوت باشد. به گفته دکتر رخا مانکاد (Rekha Mankad)، متخصص قلب و مدیر کلینیک قلب زنان مایو کلینیک در روچستر، درد قفسه سینه علامت اصلی در هر دو است اما در زنان ممکن است تنها علامت یا علامت غالب نباشد.
درد قفسه سینه در حمله قلبی زنان به شدت مردان نبوده و ممکن است در فک و از پشت تا گردن احساس شود. در این زمان زن ممکن است تنگی نفس داشته باشد و در شکم خود احساس پیچش کند. احساس خستگی یکی دیگر از نشانه های آن است و اغلب احساس ناراحتی شدید نیز وجود دارد زنان اغلب این علائم را نادیده می گیرند، زیرا شک دارند که ممکن است دچار حمله قلبی شده باشند.
یک نظرسنجی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که تنها ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان می دانستند که بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر زنان است. 
برای شناخت خطر حمله قلبی و سکته باید موارد سن، فشار خون بالا، دیابت، کلسترول نگران کننده و سیگار کشیدن یا استعمال دخانیات را در نظر گرفت. نمایه کلسترولی که سرشار از کلسترول و تری گلیسیرید لیپوپروتئین با چگالی کم بد (LDL)، چربی های موجود در خون است، خطر بیماری قلبی را برای هر دو جنس افزایش می دهد.
زنان بیشتر از مردان با افزایش سن در معرض فشار خون بالا هستند بنابراین باید مراقب این تغییرات باشند چراکه فشار خون بالا می‌ تواند فشار بیشتری بر قلب، عروق و کلیه‌ ها وارد کرده و خطر سکته مغزی را افزایش می دهد. زنانی که دیابت دارند یا سیگار می کشند بیشتر از مردان با همین شرایط، در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.توجه زنان به عوارضی مانند دیابت بارداری، افزایش فشار خون در دوران بارداری یا زایمان زودرس نیز برای زنان مهم است، زیرا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در مراحل بعدی زندگی افزایش دهد.

  زنان باید با مدیریت فشار خون، کنترل کلسترول، کاهش قند خون، افزایش فعالیت بدنی روزانه، استفاده از رژیم غذایی سالم، کاهش وزن و ترک سیگار جهت کمک به پیشگیری از بیماری قلبی اقدام کنند.

پایدارترین تغییرات اغلب از کوچک شروع می شود. تنها ۱۰ دقیقه پیاده روی یا فعالیت روزانه می تواند خلق و خوی را بهتر کرده و عادت سالمی را ایجاد کند.جایگزینی یک غذای فرآوری شده با غلات کامل، میوه یا سبزی مغذی تر، و انتخاب روغن زیتون به جای روغن های هیدروژنه، همگی نکات مثبتی دارند که در این روند موثر بوده و در طول زمان بر سلامت قلب تاثیر می گذارد.

مترجم: فاطمه کردی
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .