دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۴
کد مطلب: 58440
۰

عضو کمیته سلامت روان سالمندان وزارت بهداشت برنده جایزه «مترودورا» شد

عضو کمیته سلامت روان سالمندان وزارت بهداشت برنده جایزه «مترودورا» شد
دکتر «مریم نوروزیان» برنده جایزه مترودورا در بخش رهبری زنان در علم و پزشکی در شاخه سلامت مغز شد. دریافت این جایزه اتفاقی شایسته برای پزشکان ایرانی محسوب می‌شود.

او در‌این‌باره به «شرق» گفت: «جایزه مترودورا به زنانی ارائه می‌شود که در کشورهای رو‌به‌رشد و در‌حال‌توسعه فعالیت می‌کنند. فهرست این کشورها از آمریکای جنوبی تا آفریقا، آسیای شرقی و خاورمیانه را در بر می‌گیرد. زنانی که در هدایت و رهبری در علوم و پزشکی توانسته‌اند تأثیرگذار باشند، می‌توانند برای دریافت این جایزه نامزد شوند.

این جایزه در چهار بخش اهدا می‌شود و تنها انجمن‌ها، نهادها و دولت‌ها می‌توانند افراد را معرفی ‌کنند و خود افراد نمی‌توانند شخصا خود را کاندیدا کنند. من از سوی انجمن نقشه‌برداری مغز و درمان‌های آن (Society for Brain Mapping and Therapeutics که به اختصار SBMT نامیده می‌شود) در آمریکا برای این جایزه معرفی شدم. بیش از دو سال است که عضو این انجمن هستم و همکاری‌های بین‌المللی داریم و با توجه به بررسی فعالیت‌هایم در ایران و مقالات بین‌المللی من و پروژه‌هایی که در سطح کشورمان داشته‌ام و مقالاتی که درباره بیماری‌های اعصاب در کشورهای در‌حال‌توسعه و خاورمیانه نوشته بودم و همچنین کتاب مهمی که با حضور محققانی از سراسر جهان در حال تهیه و تألیف است، از سوی این انجمن برای این جایزه پیشنهاد و نامزد شدم.

پس از آن هیئت داوران با بررسی رزومه و پرونده شرکت‌کنندگان توانستند 12 نفر را به‌عنوان برگزیدگان نهایی معرفی کنند». در هفته گذشته و در مراسمی آنلاین که با حضور تعداد زیادی از افراد صاحب‌نام برگزار شد، نام دکتر «مریم نوروزیان» به‌عنوان برگزیده بخش سلامت مغز جایزه «مترودورا» اعلام شد.

جوایز بین‌المللی مترودورا با الهام از میراث مترودورا، یک پزشک یونانی که اولین متن پزشکی شناخته‌شده توسط یک زن را نوشته است، برگزار می‌شود. این جوایز توسط اتحاد بین‌المللی سازمان‌های بیماران (IAPO) به همراه حامی عنوان Viatris برگزار می‌شود تا از زنان برجسته‌ای که سهم درخور توجهی در تمام رشته‌های تحقیقات علمی، حمایت از بیمار، عملکرد بالینی، آموزش بهداشت، سیاست‌های بهداشتی و سلامت روان داشته‌اند، قدردانی ‌شود.

 
بر اساس این گزارش، زنانی که در هدایت و رهبری در علوم و پزشکی توانسته‌اند تاثیرگذار باشند، می‌توانند برای دریافت این جایزه نامزد شوند. این جایزه در چهار بخش اهدا می‌شود و انجمن‌ها، نهاد‌ها و دولت‌ها افراد را می‌توانند معرفی می‌کنند و خود افراد نمی‌توانند شخصا خود را­ کاندید کنند.
 
هفته گذشته دکتر مریم نوروزیان استاد نورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران که بیش از دو دهه فعالیت‌های بسیاری در زمینه اختلالات شناختی و دمانس داشته است، با رای هیئت داوران برنده این جایزه در شاخه Mental Health شد. ­
 
نامزدی دکتر نوروزیان از سوی انجمن بین المللی نقشه‌برداری مغز و درمان‌های آن Society for Brain Mapping and Therapeutics (SBMT) صورت گرفت.
 
این گزارش حاکیست، انتخاب دکتر مریم نوروزیان به عنوان رهبری علمی و پزشکی در حیطه Mental Health با توجه به تعداد مقالات بین المللی وی و پروژه‌های متعدد پژوهشی و آموزشی مانند ­ mory Clinics in Iran (MCI) در سال ۹۷ و نیز سابقه طولانی فعالیت علمی در سطح کشور به عنوان عضو کمیته تخصصی سلامت روان سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تهیه سند ملی دمانس، نوشتن گایدلاین درمانی دمانس، آموزش خانواده ها، تهیه کوریکولوم طب سالمندی و نوروسایکیاتری و نیز راه اندازی این دو رشته و نیز عضویت در کمیته‌های سیاست گذاری سازمان‌های بین المللی مانند کمیته علمی نظارت جهانی دمانس WHO­ با نام GDO و کمیته علمی و پزشکی انجمن جهانی آلزایمر یا MSAP که محققین برجسته جهانی را می‌پذیرد، صورت گرفت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!