يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۱
کد مطلب: 60149
۰

افزایش وزن زنان در دوره میانسالی

رضوان خندان
افزایش وزن زنان در دوره میانسالی
بسیاری از زنان میانسال سعی می کنند خود را برای یائسگی و کاهش متابولیسم آماده کنند، زیرا منجر به افزایش وزن می شود. در حالی که این امر می تواند اجتناب ناپذیر به نظر برسد، محققان می گویند زنان محکوم به افزایش وزن در دوره میانسالی نیستند.
پژوهشگران انجمن یائسگی آمریکای شمادر مطالعات جدید خود دریافتند اگرچه بیشتر زنان در دوره میانسالی و یائسگی دچار اضافه وزن می شوند اما این امر می تواند کنترل شود. باید توجه داشت که در غیاب تلاش‌های فعال برای تغذیه سالم‌ تر و فعالیت بدنی منظم، افزایش وزن یک اتفاق اجتناب ‌ناپذیر در زنان میانسال است.
دکتر اکتا کاپور از مرکز سلامت زنان کلینیک مایو در این رابطه می گوید: ضروری است زنان با کمک دانش و آشنایی با نکات عملی برای پیشگیری و مدیریت افزایش وزن وارد دوره یائسگی شوند.
از نظر زیستی، با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن در هر دو جنس به دلیل فعالیت کمتر با افزایش چربی و کاهش توده عضلانی مواجه می شود.
عوارض خواب بد و بی نظمی های خلقی، که دو عارضه رایج یائسگی هستند، اغلب این عوارض را تشدید کرده و مدیریت وزن را سخت تر می کنند.
علاوه بر این، وزن اضافی می تواند گر گرفتگی را بدتر کرده و خطر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، دیس لیپیدمی، بیماری عروق کرونر، و همچنین سرطان سینه و آندومتر را افزایش دهد.
از آنجایی که شواهد و اطلاعات در مورد تأکید کمتر بر رژیم‌های غذایی محدودکننده که روابط ناسالم با غذا را ترویج می‌کنند، همچنان افزایش می‌یابد، کمبود کالری همچنان ساده‌ ترین راه برای کاهش وزن است.
در حالی که رژیم غذایی در ابتدا تأثیر بیشتری نسبت به ورزش در کاهش وزن دارد، اما در دوره های میان سالی ورزش و فعالیت جسمی از رژیم غذایی اهمیت بیشتری پیدا می کند.
فعالیت بدنی همچنین دارای فهرستی از فواید مانند تسکین استرس، بهبود خواب و حفظ قدرت عضلانی است بدون شک، زنان با افزایش سن و یائسگی با یک نبرد سخت در برابر افزایش وزن مواجه می ‌شوند، اما این بدان معنا نیست که راه‌ هایی برای کمک به آنها برای مبارزه با این مشکل وجود ندارد.
دکتر فاوبیون، مدیر پزشکی انجمن یائسگی آمریکای شمالی در این رابطه می گوید موارد متعددی وجود دارد که  متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند هنگام ارائه توصیه های مدیریت وزن به بیماران یائسه خود از آنها استفاده کنند.


 
 
مرجع : سینا پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو