پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۳
کد مطلب: 62183
۱

سالانه چند نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی می‌میرند؟

سالانه چند نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی می‌میرند؟
به گزارش تسنیم، آمار‌های جهانی نشان می‌دهد که مصرف الکل سالانه ۳ میلیون نفر را در سراسر دنیا به کام مرگ می‌کشاند همچنین منجر به معلولیت و از دست رفتن سلامت میلیون‌ها نفر می‌شود.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مصرف مشروبات الکلی عامل ابتلا به بیش از ۲۰۰ بیماری و آسیب جسمی است از جمله اینکه نوشیدن الکل با خطر ابتلا به اختلالات روانی و رفتاری، وابستگی به الکل و بیماری‌های غیرواگیر مانند سیروز کبدی، برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی - عروقی مرتبط است.

محققان می‌گویند یکی از مکانیسم‌هایی که منجر به تأثیر مصرف نوشیدنی‌های الکلی بر ابتلا به سرطان می‌شود، این است که الکل به رشته‌های DNA (ماده ژنتیکی) سلول‌ها آسیب می‌رساند. مصرف الکل همچنین ممکن است با تأثیر بر دستگاه گوارشی و بروز سوءجذب مواد، منجر به کمبود‌های تغذیه‌ای شود که بر مسیر‌های پردازش DNA تأثیر می‌گذارد همچنین گفته می‌شود که الکل با اثر گذاشتن بر میزان استروژن، خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می‌دهد.

مصرف الکل سهم ۵.۱ درصدی از بار بیماری‌ها در جهان را به خود اختصاص داده است و بخش قابل توجهی از بار بیماری‌های ناشی از مصرف الکل به دلیل صدمات غیرعمدی و عمدی، از جمله آسیب‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، خشونت و خودکشی است.

مصرف سرانه الکل در سال ۲۰۱۶ در میان مصرف کنندگان مرد و زن در سراسر جهان به طور متوسط ۱۹.۴ لیتر الکل خالص برای مردان و ۷ لیتر برای زنان بوده است و این میزان مصرف، منجر به این شده که درصد مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در میان مردان به ۷.۷ درصد از کل مرگ‌های جهانی در مقایسه با ۲.۶ درصد از کل مرگ‌ها در میان زنان برسد.

مضرات مصرف الکل برای سایر افراد ممکن است شامل تأثیر بر سلامتی اعضای خانواده باشد؛ به طوری که فرد مصرف‌کننده در هنگام مستی ممکن است به خود و دیگران آسیب وارد کند. شیوع اضطراب و افسردگی در بین اعضای خانواده افراد الکلی نیز یکی دیگر از مسائلی است که در مطالعات به اثبات رسیده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.