پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۰
کد مطلب: 62381
۳

گرمای هوا سلامت روانی را مختل می کند

شدت همه بیماری‌ های روانی با بیشتر شدن گرما افزایش می ‌یابند
گرمای هوا سلامت روانی را مختل می کند
گرمای هوا سلامت روانی را مختل می کند میزان مراجعه افراد برای دریافت خدمات مرتبط به سلامت روان یا میزان بروز مشکلات سلامت روان در دوره‌های گرمای شدید افزایش می‌یابد گرمای شدید سلامت روان را تهدید میکنداحتمالا تاکنون متوجه شده اید که وقتی هوا گرم می شود، کم حوصله شده و پرخاشگر می شوید. مطالعات جدید محققان نشان می دهد: گرمای هوا می تواند سلامت روانی انسان را مختل کرده و فرد را تحت فشار قرار دهد.
پژوهشگران طی مطالعات خود دریافتند؛ در حالی که گرمای بی سابقه ای در تابستان امسال تجربه می شود، این موضوع می تواند افراد را تا حد زیادی تحت فشار قرار داده و تحمل این شرایط به طور ویژه برای کسانی که مشکلات سلامت روان دارند، دشوار باشد.
دکتر عاصم شاه، معاون اجرایی دانشکده روانپزشکی و علوم رفتاری در کالج پزشکی بیلور هیوستون در این رابطه گفت: مطالعات ما نشان می دهد شدت همه بیماری‌ های روانی با بیشتر شدن گرما افزایش می ‌یابند. این موضوع طبیعی است زیرا گرمای محیط منجر به خستگی، تحریک ‌پذیری و اضطراب بیشتر شده و می ‌تواند دوره‌های افسردگی را تشدید کند.
بررسی های این تیم مطالعاتی همچنین نشان داد: گرمای بیش از حد می تواند باعث افزایش عصبانیت، تحریک پذیری، پرخاشگری، ناراحتی، استرس و خستگی شود.
 عاصم شاه در این رابطه توضیح داد:گرما روی سروتونین، انتقال دهنده عصبی که خلق و خو را تنظیم می کند، تاثیر منفی داشته و منجر به کاهش سطح شادی و افزایش سطح استرس و خستگی می شود.
در این میان آسیب ‌پذیرترین گروه‌ ها شامل افرادی هستند که از قبل مشکلات روانی دارند و افرادی که از مواد مخدر و الکل استفاده می ‌کنند نیز در خطر قرار دارند زیرا مخصوصاً  کسانی که از الکل استفاده می کنند، باید در روزهای گرم بیشتر آب نوشیده و بیشتر هیدراته شوند زیرا ترکیب الکل با گرمای محیط خطرناک بوده و بدن فرد به آب بیشتری نیاز دارد.
مطالعات این تیم مطالعاتی همچنین نشان داد:افزایش گرما می ‌تواند مشکلات سلامت روان را حاد تر  کرده و سبب واکنش هایی از جمله رفتار پرخاشگرانه و مه‌ آلودگی ذهنی شده و در بدترین حالت ممکن است سردرگمی و عدم درک فرد از محیط رخ دهد.
در روزهای گرم چه کاری می توان انجام داد؟
محققان این تیم مطالعاتی توصیه می‌ کنند: در روزهای گرم سال آب مورد نیاز بدن خود را تامین کرده و در فضای باز سعی کنید از پوششی برای سر خود استفاده و در صورت تداوم حضور در هوای گرم، روی سرتان آب بریزید تا خنک شود و سعی کنید حتی المقدور در سایه بمانید.
اگر دارو مصرف می کنید، قبل از مصرف داروی خود در زمان حضور در محیط دارای گرمای بیش از حد، با پزشک مشورت کنید. برخی از داروهای اعصاب مانند لیتیوم، ممکن است به خوبی با گرما تطبیق پیدا نکنند. بررسی های پیش ین نشان می دهد لیتیوم از طریق کلیه ها عبور می کند، بنابراین اگر به میزان زیادی عرق کنید، سطح دارو می تواند در بدنتان دارای نوسان باشد.
کودکان به دلیل عدم بلوغ جسمی و شناختی، جمعیتی آسیب پذیرتری نسبت به بزرگسالان هستند. از سوی دیگر آن ها با گذراندن زمان بیشتری در خارج از منزل، در معرض آلاینده ها و آلرژن های بیشتری قرار می گیرند.
 
مرجع : سینا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.