دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
کد مطلب: 62422
۰

هوش مصنوعی تشخیص میدهد چه افرادی در معرض اختلالات روانی قرار دارند

هوش مصنوعی تشخیص میدهد چه افرادی در معرض اختلالات روانی قرار دارند
 هوش مصنوعی (AI) در مراقبت‌های بهداشتی برای افرادی که درگیر اختلالات روانی بوده‌اند، بسیار مؤثر واقع شده است، به ویژه زمانی که پیش از بروز علائم، هشدارهای اولیه را اعلام می‌کند. تشخیص زودهنگام بیماری به پزشکان کمک می‌کند اختلال فرد را پیش از وخیم‌تر شدن علائم تشخیص دهند و برای درمان ‌ سریع آن اقدام کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص دهد که چه افرادی در معرض ابتلا به اختلالات روانی قرار دارند، در این صورت می‌توان خطر ابتلا به این مشکلات را کاهش داد.

اطلاعات ارائه شده از یک مؤسسه کانادایی در مورد اطلاعات سلامتی افراد نشان می‌دهد که از میان هر ۱۷ فرد بستری شده در بیمارستان، تقریباً نیمی از آن‌ها دچار اختلالات روانی می‌شوند که می‌توان مانع بروز آن شد.
هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که با افزایش توانایی ما در درک، پیش‌بینی و مداخله در فرآیند های پیچیده روانشناسی، روانشناسی را متحول کند.
هوش مصنوعی در روانشناسی فرصت های هیجان انگیزی را برای افزایش درک ما از رفتار انسانی، بهبود مراقبت های بهداشت روانی و پرداختن به چالش های فعلی در این زمینه ارائه می دهدروانشناسی به عنوان رشته ای که رفتار، شناخت و هیجانات انسان را بررسی می کند
هوش مصنوعی بخش‌های مختلف مراقبت‌های روانی را متحول کرده است، به‌طوری که قادر است حجم زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند، الگوها را شناسایی کند و اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهد.
این فرآیند به تشخیص زودهنگام اختلالات روانی، ایجاد برنامه‌های درمانی شخصی و کاهش فشار بر کادر درمان کمک قابل‌توجهی می‌کند.
مداخله زودهنگام و تشخیص به موقع شرایط حاد مشکلات روانی برای پیشبرد مراقبت‌های فردمحور بسیار لازم و ضروری است. هوش مصنوعی برنامه‌های مراقبت شخصی‌سازی شده را با توجه به عوامل خطر خاص، تاریخچه درمان، الگوهای پاسخ‌دهی هر بیمار و متناسب با نیازهای افراد ایجاد می‌کند.

می‌توان با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، سیستم تشخیص زودهنگام اختلالات روانی را توسعه داد، از این طریق کادر درمان می‌توانند زودتر متوجه مشکل افراد شوند و به بهبود آن‌ها کمک کنند. این راه‌حل تکنولوژیکی این پتانسیل را دارد که مراقبت‌های بهداشت روانی را متحول کند و به آینده‌ای روشن‌تر و سالم‌تر منجر شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟