سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۶
کد مطلب: 62952
۱

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده پزشکی از نگاه دکتر منوچهر قارونی

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده پزشکی از نگاه دکتر منوچهر قارونی
یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق درباره تاثیر هوش مصنوعی در آینده پزشکی می گوید: هوش مصنوعی هر چه خوب باشد باز جای هوش انسان را که در پزشکی و جراحی تجربه شده نمی گیرد. کامپیوتر نوار قلب را می خواند ولی اینطور نیست که مثل پزشک بخواند از این رو به نظر من می توان از هوش مصنوعی کمک گرفت نه اینکه خودمان را به هوش مصنوعی بسپاریم.
 
دکتر منوچهر قارونی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که تاثیر هوش مصنوعی بر تکنولوژی پزشکی چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: قابل پیش بینی نیست و مشخص نیست این مسیر تا کجا پیش خواهد رفت اما پیشرفت این موضوع هم خوب است و هم بد، خوبی از این جهت که در تشخیص بیماری ها به ما کمک می کند و بدی اش در این است که ممکن است این امکانات به دست کسانی بیفتد که از آن سو استفاده می کنند.


هوش مصنوعی هر چه خوب باشد باز جای هوش انسان را در پزشکی و جراحی نمی گیرد
می توان از هوش مصنوعی کمک گرفت نه اینکه خودمان را به هوش مصنوعی بسپاریم
وی افزود: هوش مصنوعی هر چه خوب باشد باز جای هوش انسان را که در پزشکی و جراحی تجربه شده نمی گیرد. کامپیوتر نوار قلب را می خواند ولی اینطور نیست که مثل پزشک بخواند از این رو به نظر من می توان از هوش مصنوعی کمک گرفت نه اینکه خودمان را به هوش مصنوعی بسپاریم. هوش انسانی فراتر از هوش مصنوعی است. علائمی به هوش مصنوعی داده می شود تا آپاندیسیت تشخیص داده شود ولی ممکن است آپاندیسیت با هزاران جلوه دیگر خود را نشان بدهد. اینکه هوش مصنوعی را آنقدر آپدیت کنند که به مرحله تشخیص یک پزشک حاذق برسد این محل سوال است.

امروز در حوزه پزشکی و هوش مصنوعی کار و تبلیغ زیادی می شود
وی در خصوص اینکه در حوزه بیماری ها تکنولوژی چقدر کمک کننده است؟ گفت: سلول های بنیادی شاید بتواند کمک کند. سلول هایی که ما از بنیاد داریم و حتی می تواند روند پیری ما را به تاخیر بیاندازد. پیشرفت علم در این زمینه می تواند کمک بیشتری داشته باشد ولی از این لحظه نمی توان حرفی زد چون تبلیغات در این حوزه زیاد است. امروز در حوزه پزشکی و هوش مصنوعی کار و تبلیغ زیادی می شود بخشی از تبلیغات واقعیت ندارد. در حوزه پزشکی کار زیادی می کنند ولی اینکه چقدر بتواند جای پزشک را بگیرد محل سوال است.

وی افزود: انسان ها یک جور نیستند سکته قلبی در هر شخصی ویژگی خاص خود را دارد یکی دست اش درد می گیرد یکی سینه اش درد می کند و دیگری فقط تهوع دارد یکی سن اش زیاد است و فقط زمین می خورد هوش مصنوعی چطور می خواهد این ها را تشخیص بدهد؟! در مورد دارو هم همینطور است یک آسپرین در دو نفر دو اثر مختلف دارد سیستم ژنتیک افراد فرق می کند سیستم ایمونولوژی بدن در ارتباط با ژن بدن مرتبا تغییر می کند هوش مصنوعی چطور می خواهد این مساله را درک کند تبلیغات زیادی می شود ولی باید دید چه پیش می آید.
 
 
مرجع : شفقنا آینده
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.