پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۱
کد مطلب: 63775
۰

با کینه‌ها و کینه‌ورزی‌ها چه باید کرد؟

با کینه‌ها و کینه‌ورزی‌ها چه باید کرد؟
موضوع اصلی این ا‌ست که دنیا مثل یک مسابقه نیست که فقط یک برنده داشته باشد. در این عالم هر‌کسی در زمین مسابقه خودش بازی می‌کند و می‌تواند در این زمین یک برنده باشد. در‌واقع کم‌توجهی یا نا‌امیدی از توانایی‌ها و ا‌ستعدادهای فرد ا‌ست که باعث می‌شود آدمی نسبت‌به دیگران کینه داشته باشد. نکته دیگر این ا‌ست که ما بگوییم کینه‌داشتن بیشتر دشمنی با خود ا‌ست تا د‌یگری.

وقتی شما کینه کسی را به دل می‌گیرید، بیشتر به خودتان ضربه می‌زنید. افرادی که از دیگران کینه دارند‌، خودشان را نپذیرفتند و خودشان را دوست ندارند و این دوست‌نداشتن، خود را به‌شکل کینه‌توزی نشان می‌دهد.

 رهایی از کینه‌ها
اما اگر کسی خودش را دوست داشته و خود را پذیرفته باشد، دیگر دلیلی ندارد که وجودش را با احساسات منفی نسبت‌به دیگران آلوده کند. چنین فردی با خود می‌گوید: «دیگران هر‌چه که می‌خواهند، باشند. من باید سعی کنم که آن چیزی را که شایسته من ا‌ست، نشان دهم و خودم را بالا ببرم. حتی اگر دیگران هم بخواهند در حق من دشمنی کنند، من آن‌قدر خودم را باور دارم و از توانایی‌هایم مطمئن هستم که می‌دانم این دشمنی در من اثر نخواهد کرد.»

پس معمولا هنگامی‌که افراد خودشان را نمی‌پذیرند و با خودشان مشکل دارند‌، دچار کینه‌توزی می‌شوند. آن‌ها در‌حقیقت شکست درونی وجود خودشان را به‌دست د‌یگری می‌سپارند و بقیه را مقصر می‌دانند. آن‌ها ناکامی‌هایشان را به گردن دیگران می‌اندازند و به این شکل تلاش می‌کنند خودشان را آرام کنند.

شما می‌بینید که آدم‌های ناموفق همیشه لیستی از دشمنان و بدخواهان دارند که معتقدند در حقشان ظلم‌ها کرده‌اند. این اعتقاد آن‌ها را گول می‌زند و باعث می‌شود از واقعیت مشکل خودشان فرار کنند. اگر ما کینه‌ای از دیگران داریم، باید بدانیم که مشکلی در درون ما‌ست. برای رسیدن به گنج و سعادت باید خود را از قید و بند کینه‌ها رها کنیم و با اتکا به توانایی‌های خود در زمین زندگی متخص به خویش، بازی کنیم.
مرجع : موفقیت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند