سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
کد مطلب: 64072
۱

زنان ممکن است بدون علائم قبلی دچار حمله قلبی شوند

زنان ممکن است بدون علائم قبلی دچار حمله قلبی شوند
زنان ممکن است بدون علائم قبلی دچار حمله قلبی شوندعرق کردن، حالت تهوع، سرگیجه و خستگی غیرعادی ممکن است مانند علائم حمله قلبی به نظر نرسد. با این حال، آنها برای زنان رایج هستند و ممکن است بیشتر در هنگام استراحت یا خواب رخ دهند.

برخلاف مردان، درد، فشار یا ناراحتی در قفسه سینه همیشه شدید یا حتی برجسته ترین علامت حمله قلبی در زنان نیست. به همین دلیل است که زنان باید علائم منحصر به فرد خود را درک کنند و در عین حال برای کاهش خطر بیماری قلبی تلاش کنند.

چاتورا آلور، پزشک خانواده در سیستم سلامت کلینیک مایو در مانکاتو، می گوید: «این مهم است که ابتدا عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی را بشناسیم و سپس برای مهار رفتارهایی که ممکن است این خطر را تشدید کنند، کار کنیم. برخی از عوامل مانند کلسترول بالا، چاقی و فشار خون بالا نسبت به آنچه که خطرات سنتی در نظر گرفته می شود، نقش مهم تری در ایجاد بیماری قلبی در زنان دارند.

زنان همچنین باید این عوامل خطر را برای کمک به پیشگیری از بیماری قلبی کنترل کنند:
دیابت
استرس روانی و افسردگی
سیگار کشیدن
شیوه زندگی کم تحرک
برخی شرایط، از جمله یائسگی، سندرم قلب شکسته و عوارض بارداری نیز ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را در زنان افزایش دهد.
دکتر الور می گوید: «زنان در هر سنی باید بیماری قلبی را جدی بگیرند. بسیاری از زنان تمایل دارند تا علائم خود را کم اهمیت جلوه دهند و تا زمانی که آسیب قلبی رخ بدهد و مراجعه به اتاق اورژانس ضروری شود، به دنبال مراقبت نمی روند. ما می خواهیم که زنان اهمیت گوش دادن به بدن خود، درک آنچه برای آنها طبیعی است و جستجوی مراقبت قبل از آن که علائم شدید شود را درک کنند.
ماه قلب زمان بسیار خوبی برای آگاهی از دانش در مورد بیماری قلبی در زنان است. در اینجا چند واقعیت است که ممکن است نمی دانستید.

بیماری قلبی زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد
به گفته انجمن قلب آمریکا، ترکیب قرص های ضد بارداری و سیگار کشیدن خطر بیماری قلبی را تا 20 درصد در زنان جوان افزایش می دهد. خطر نیز با افزایش سن زنان افزایش می یابد. پرخوری و سبک زندگی کم تحرک عواملی هستند که به مرور زمان منجر به انسداد عروق می شوند. اجازه ندهید سنتان شما را در یک احساس امنیت کاذب غرق کند.

بیماری قلبی فقط مراقبت از خود نیست
متأسفانه، همه سالادها و یوگا در جهان نمی توانند خطر بیماری قلبی شما را از بین ببرند. سابقه خانوادگی اغلب یک عامل است.

دانستن اعداد سلامت قلب شما می تواند کمک کننده باشد
انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که از سن 20 سالگی یا زودتر اگر خانواده شما سابقه بیماری قلبی دارند، شروع به بررسی کلسترول خود کنید. همچنین مهم است که به حهت اطلاع از سلامت فشار خون خود را به طور منظم چک کنید.

زنان ممکن است بدون علائم قبلی دچار حمله قلبی شوند
بر اساس گزارش انجمن قلب آمریکا، 64 درصد از زنانی که به طور ناگهانی بر اثر بیماری عروق کرونر قلب می میرند، هیچ علامت قبلی نداشته اند.

هنگامی که زنان علائم حمله قلبی را تجربه می کنند، این علائم اغلب اشتباه تفسیر می شوند. علائم زنان اغلب مبهم است – تنگی نفس، تهوع/استفراغ و درد پشت یا فک. سایر زنان دچار سرگیجه، سبکی سر، درد در قسمت پایین قفسه سینه یا بالای شکم و خستگی شدید می شوند. اگر چیزی اشتباه است یا درست نیست، بدنبال مراقبت های پزشکی باشید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ