چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۰۱
کد مطلب: 7463
۰

مرگ خاموش 411 شهروند


سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در هشت ماهه سال جاری 411 شهروند جان خود بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن از دست داده اند.

به گزارش مهر، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در هشت ماهه امسال 411 نفر شامل 125 زن و 286 مرد بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 261 نفر متشکل از 86 زن و 175 مرد بوده است.

همچنین بیشترین آمار فوتیهای ناشی از گازگرفتگی در این مدت به ترتیب با 97 و 85 مورد در آبان و فروردین ماه امسال ثبت شده است.

بیشترین میزان مرگ ناشی از مسمومیت با گاز به ترتیب در استانهای تهران با 99 مورد شامل 29 زن و 70 مرد، آذربایجان‌شرقی با 37 مورد متشکل از 11 زن و 26 مرد و خراسان‌رضوی با 34 مورد شامل 12 زن و 22 مرد و کمترین آنها نیز در بین استانهای بوشهر و هرمزگان بوده است که تا پایان آبان ماه هیچ مورد گازگرفتگی در آن گزارش نشده است.

بر اساس این گزارش، بررسی مقایسه‌ای آمارهای مسمومیت با گاز در سالهای اخیر نشان دهنده این است که فوتیهای ناشی از گاز گرفتگی با گاز منوکسیدکربن در سال 87 نسبت به 86 حدود 23 درصد و 88 نسبت به 87 حدود 2.5 درصد کاهش داشته است و این در حالی که در سال 89 نسبت به 88 شاهد افزایش 1.7 درصدی و در هشت ماهه 90 نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 57.5 درصدی را نشان می‌دهد.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته 782 نفر متشکل از 216 زن و 566 مرد بر اثر گازگرفتگی در کشور جان باختند‌ که آمار 411 فوتی در هشت ماه از سال جاری با توجه به اینکه هنوز روزهای سرد سال در پیش است و استفاده از وسایل گرمایشی تا چند ماه آینده ادامه دارد کمی نگران‌کننده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...