جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۵
کد مطلب: 7856
۰

روش گزینش علمی در کنکور 91 آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام ممنوعیت نقل و انتقال دانشجویان پذیرفته شده در کنکور سراسری 91 این دانشگاه، جزئیات حداقل معدل برای دانش آموختگی را اعلام کرد.
به گزارش مهر، با توجه به مقررات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انتقال و جابجایی دانشجویان ممنوع است بنابراین از آنجایی که پذیرفته شدگان باید تا پایان مقطع تحصیلی در همان واحد یا مرکز دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند به تحصیل ادامه دهند، لازم است داوطلبان در انتخاب محل دانشگاهی و رعایت اولویت مورد علاقه خود دقت کنند.

حداقل معدل برای دانش آموختگی

حداقل معدل کل دوره جهت فراغت از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نمره 12 است و چنانچه کمتر از آن باشد، هیچ مدرکی داده نمی شود و فقط گواهی گذراندن دروس دوره اعطا می شود، همچنین افراد مشمول در صورت عدم کسب معدل کل 12 در پایان دوره به عنوان دانشجوی اخراجی به وظیفه عمومی معرفی می شوند.

روش گزینش علمی

گزینش علمی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به نمره کل و نمره تراز دروس تخصصی داوطلب در رشته های انتخابی به این شرح صورت می گیرد.

به هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت و به هر پاسخ غلط یک نمره منفی تعلق می گیرد و به سؤالات بدون جواب نمره ای تعلق نمی گیرد اما در مورد داوطلبان مشمول احتساب سوابق تحصیلی، نمرات آزمون و سوابق تحصیلی تراز می شود.

نمرات خام هر درس بر منحنی طبیعی نمرات داوطلبان منطبق شده و نمرات تراز هر درس تعیین و نمره تراز دروس تخصصی و دروس عمومی در هر زیرمجموعه با توجه به ضرایب دروس محاسبه می شود.

با توجه به اینکه بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی، تعدادی از داوطلبان با استفاده از سهمیه پذیرفته می شوند، بنابراین، ظرفیت دانشگاه همانند سالهای گذشته به طریقی افزایش داده می شود تا به میزان پذیرش داوطلبان عادی لطمه ای وارد نشود.
آزمون رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه آزاد در روزهای 15 و 16 تیر ماه 91 و آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی 29 تیرماه 91 برگزار می‌شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری دانشگاه آزاد در نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود و حدود 350 تا 400 هزار نفر در آزمون امسال پذیرفته خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!