دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۰ / ۱۹:۳۹
کد مطلب: 7944
۰
۳

پایان امپراطوری 30 ساله / خداحافظ میز خوش ریاست+ عکس

    در دل یک دانشجوی دانشگاه آزاد : شهریه های نجومی دانشگاه آزاد چه توجیهی دارد؟!
امروز داشتم در اینترنت توی پورتال دانشجویی خودم و در قسمت شیرین و دلچسب وضعیت مالی ،میزان بدهکاری خودم رو به دانشگاه رصد می کردم که یه سری سوالاتی ذهنم را فراگرفت و امیدوارم مسئولین دانشگاه برای این دست سوالات دانشجو ها یه جواب قانع کننده داشته باشند البته این سوالات فقط به دانشگاه خودمان مربوط نمی شه و در نگاه کلان منشا آن را در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و شخص آقای جاسبی و رفسنجانی و اتاق فکر ایشان باید جستجو کرد.:

اولین سوال راجع به شهریه این ترم بود...من این ترم حدود 1.000.000 تومان شهریه شیرین به دانشگاه شیرین و آزاد صفادشت تقدیم کرده ام که از این مبلغ ناقابل حدود 150.000 تومان بابت شهریه دروس عملی رشته ما توسط دانشگاه دریافت شده ولی متاسفانه از ابتدای ترم ما نه رنگ آزمایشگاه و سایت و این جور جاها که دروس عملی در آنها تدریس می شه رو دیدیم نه اینکه لااقل یه عذر خواهی بکنند از بابت دریافت این هزینه ناحق و زوری...

بماند از این که بعضی از دروس تخصصی ما 60% آنها باید به صورت عملی تدریس بشه و به صورت تئوری کاربردی برای دانشجو نداره و فهم آن هم برای دانشجوی بیچاره کاری بسیار سخت و نشدنی است.

و جالبه وقتی این قضیه رو به استاد و مسئولین محترم آموزش دانشگاه منعکس می کنیم با لبخندی تلخ یا از نبود امکانات در دانشگاه خبر می دهند و یا اینکه وعده سر خرمن به دانشجو می دهند که آخر ترم یک جلسه میریم برای مسائل و دروس عملی ..!!!یا اینکه دانشگاه جدید تاسیس می شود و آنجا امکانات هست..!!!

اخه تا الان که نرفتیم این ترم هم داره تمام میشه تکلیف این هزینه ناقابل و به نا حق از ما کسب شده چی میشه ؟!

بعد به نظر شما این پول سالمه و مشکل شرعی نداره؟!پولی که در مقابل خدمتی اخذ شده ولی خدماتی در قبالش انجام نشده ...

آخه آقایان مسئول !!!! اگه زیرساخت های تدریس دروس عملی رو ندارید(مثل :سایت ،آزمایشگاه و...) برای چی دانشجو می گیرید و اینجوری تیغش می زنید؟!...اخر ترم هم بد بخت دانشجو نه درس رو فهمیده نه این علمی که بهش دادید کاربردی برایش دارد...تا کی می خواهید دیدتان به امور آموزشی بر پایه پول محوری بگردد نمی دانم..؟

اما یه سوال مهم تر از آقای جاسبی دارم ("شاه عبدا... اول") در مورد شهریه دانشجو های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ؟

  یه دانشجو کارشناسی ناپیوسته (ورودی هر سالی) شهریه ثابت آن دوبرابر شهریه ثابت یه دانشجوی کارشناسی پیوسته است.

این چه تحلیل پشتش هست؟!یعنی که چی ؟چه فرقی بین این دانشجو ها هست ؟

آخر دروس که همان دروس می باشد و تازه نزدیک 20واحد هم آن دانشجو نا پیوسته باید دوباره دروسی را که در کاردانی خوانده بخواند یعنی یک ترم اضافه می شود..!! یعنی یک ترم شهریه نجومی اضافه تر!!! یعنی اینکه علاوه بر این که باید دوبرابر شهریه ثابت نسبت به کارشناسی پیوسته پرداخت کنه ...یک ترم هم اضافه تر درس بخوانه و پولش رو هم بدهد ....ایا این عدالت است؟؟

حالا اون ترم اضافه رو نخواستیم ...پولش رو می دهیم ...اما با چه استدلالی باید دوبرابر شهریه ثابت داد؟! کارشناسی ناپیوسته هایی که این ترم ثبت نام کرده اند نزدیک به 550.000 تومان شهریه ثابت آنها ست ...یعنی اگر حساب کنید در یک ترم اینها شهریه متغییر که پول اساتید و دروس است رو می پردازند که جداگانه حساب میشه البته یه درصدی رو دانشگاه می زنه به جیب...

این بندگان خدا باید شهریه ثابت نجومی خودشان رو هم بپردازند که مستقیم توی جیب دانشگاه می ره و دانشگاه درقبال این شهریه باید یه خدماتی بدهد حالا چه خدماتی می دهد من نمی دانم ...یعنی اگر در طول ترم برای هر دانشجو یک صندلی بخرند ،یه تخته بورد بخرند،ماژیک بخرند، پول اب و برق بدهند ،حتی هوایی که آن دانشجو در دانشگاه تنفس می کند رو پولش رو از دانشجو بگیرند باز هم 60% آن شهریه اخذ شده سود خالص برای دانشگاه ازاد است..آیا این پول حلال است؟؟

بیخودی نیست که آقای جاسبی و هاشمی تا دیده اند قراره یه تغییر و تحولاتی در این دانشگاه ایجاد بشه صدایشان در آمد که ای داد ...ای بیداد..


بله شاید منافع مالی شان به خطر افتاد..!! ترسیده اند این دکانی که باز کرده اند و مثل چشمه ای جوشان از پول و ثروت است خشک بشود یا کمتر به آنها سود برساند..!!! واقعا باید احسن گفت به فکر اقایان...با این ابتکار خود که تاسیس دانشگاه آزاد باشه...و با القای تفکر مدرک گرایی در کشور ...یک چاه عمیقی از پول حفر کرده اند که به این زودی ها خشک نمی شود..

این پول ها بیشترش توی جیب این آقایان می رود و حتی کارکنان زحمت کش دانشگاه آزاد هم از آن سهمی ندارند و با وجود ساعات کاری فراوان کمترین حقوق ممکنه را می گیرند...حالا بقیه این پول کجا میره من نمی دانم ؟؟؟ عده ای می گویند خرج ساخت دانشگاه های جدید میشه..!! که این هم باز شبهاتی دارد ...این پولی که الان از یه دانشجو دریافت می شه باید خرج خدمات به آن دانشجو بشود نه اینکه با آن ساختمان ساخت برای دانشجویان اینده و آن دانشجو اولی از اون خدمات بی بهر بماند و این چرخه مثل یه شرکت هرمی فقط باعث این میشه که دانشگاه بزرگتر بشه و طبیعتا پول بیشتر نصیب انها بشودو.... این چرخه فقط پول محور و مدرک محور است نه علم محور و نه عدالت محور ...فقط و فقط پول محوری

اما دلمان روشن است...

انشاالله خدا دانشگاه آزاد رو آزاد می کند ..

اندکی صبر سحر نزدیک است ....پایان شب سیاه سپید است...

  منبع   پایان امپراطوری 30 ساله جاسبی/فرهاد دانشجو رئیس پشنهادی دانشگاه آزاد شد جاسبی بالاخره پس از 10838 روز از قطار دانشگاه آزاد پیاده شد


دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد با معرفی فرهاد دانشجو به عنوان رئیس پیشنهادی این دانشگاه به پایان رسید تا پایانی باشد بر امپراطوری 30 ساله جاسبی. مشروح این خبر را اینجا بخوانید :   - دانشگاه آزاد با ظرفیت یک میلیون و شصد هزار دانشجو در سال و با در اختیار داشتن حدود چهارصد واحد دانشگاهی و قریب به ۴ میلیون دانش آموخته، چهارمین دانشگاه جهان از نظر شمار دانشجویان محسوب می‌شود و شاید همین موارد کافی باشد تا رئیس این دانشگاه را کم از وزیر علوم ندانیم و «وزیر سایه» لقب ندهیم!

- دانشگاه آزاد اسلامی در دهم مرداد سال ۱۳۶۱ به ریاست عبدالله جعفر علی جاسبی تاسیس شد اما شاید خالی از لطف نباشد که بدانید، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هم دانشگاهی با عنوان «دانشگاه آزاد ایران»، در دهه ۵۰ فعالیت خود را آغاز کرد و بنایش بر پذیرش نخبگان بود. دانشگاهی که با پیروزی انقلاب و با آغاز انقلاب فرهنگی، فعالیت آن متوقف شد.   به گزارش میگنا ، جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد که عصر امروز در دفتر هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با معرفی فرهاد دانشجو به عنوان گزینه پیشنهادی برای ریاست این دانشگاه پایان یافت. با این انتخاب امپراطوری 30 ساله جاسبی بر دانشگاه آزاد نیز پایان یافت.     تصاویر جلسه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی - امروز چهارشنبه
    عبدالله جاسبی پس از پایان جلسه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
jassbi tanha kasi bod ke dorost kar mikard pas bayad bere ta hame ye dast beshan
Iran, Islamic Republic of
بازوقتی جاسبی بود بهتر بود وای به حالمون خدابه دادمون برسه تفکیک جنسیتی روشاخشه.
United States
احمدی نژاد وسیله ی خدا بود ، تا دانشگاه آزاد را ، آزاد کند .........دانشگاه آزاد را خدا آزاد کرد ......
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد