يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۸:۲۸
کد مطلب: 8400
۰

کارت هوشمند سال آینده جایگزین دفترچه‌های درمان می‌شود


رئیس سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: سال آینده کارت هوشمند خدمات درمانی جایگزین دفترچه‌های درمان می‌شود و در حال پیگیری برای تاسیس مراکز مستقل درمان دیابت و سرطان در کشور هستیم.

به گزارش فارس ، امیر سرتیپ دوم فرشاد نجفی‌پور در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح اظهار داشت: نبود سقف ریالی و تعداد خدمات در قراردادهای منعقده بیمه مکمل خدمات درمانی نیروهای مسلح از جمله مزایای این بیمه مکمل است و خدمات مناسبی را به افراد تحت پوشش ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته از 5میلیون نفر بیمه شده 26 میلیون بار به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه شده که 45 درصد این مراجعات به بخش خصوصی بوده است.

نجفی‌پور افزود: در بخش مراجعات دندانپزشکی نیز خدماتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد تعهد است و تحت پوشش بیمه این سازمان قرار دارد و شامل انواع خدمات دندانپزشکی می‌شود که تحت پوشش بیمه مکمل بوده و تا ۲ برابر این تعهدات را در قراردادهای خود پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه20 درصد از کل هزینه بیمه‌های مکمل این سازمان در دندانپزشکی صرف می‌شود گفت: در سال گذشته بیش از 3 میلیون مراجعه به دندانپزشکی صورت گرفته و جامعه هدف خدمات متنوعی را از بیمه‌های مکمل دراین بخش دریافت کردند.

وی با بیان اینکه 170 قلم دارو تحت پوشش صددرصدی بیمه قرار دارد بیان داشت: 30 درصد از داروهای ویژه (70 قلم دارو) جزء تعهدات این سازمان است.

نجفی‌پور با اعلام اینکه 10 قلم از انواع داروهایی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارند نیز در این سازمان پوشش صددرصدی دارد، اظهار داشت:130 قلم داروهای تک‌نسخه‌ای که مشمول هیچ بیمه پایه‌ای نیستند تحت پوشش صددرصدی بیمه خدمات‌درمانی نیروهای مسلح قرار دارد و در بخش پاراکلینیک و آزمایشگاه نیز 55 درصد هزینه‌های تعرفه بخش خصوصی و70 درصد هزینه‌های دولتی از سوی این سازمان پرداخت می‌شود.

به گفته وی در بخش پرتوپزشکی 60 درصد هزینه‌های مصوب و در بخش خدمات پزشکی هسته‌ای 70 درصد هزینه‌های بخش خصوصی از سوی بیمه‌های مکمل این سازمان قابل پرداخت است. ضمن آنکه بیمه‌های مکمل این سازمان صددرصد هزینه‌های رادیوتراپی جامعه هدف را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح در ادامه همچنین از پرداخت 90 درصد هزینه تست ورزش از سوی بیمه مکمل این سازمان خبر داد و گفت: برای جانبازان شیمیایی تا سقف 150 هزار تومان برای هر جلسه از سوی بیمه‌های مکمل نیروهای مسلح پرداخت می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: 55 درصد هزینه‌ بستری تعرفه خصوصی از طریق بیمه مکمل این سازمان قابل پرداخت است و در سال گذشته 630هزارنفر از این خدمات استفاده کردند.

نجفی‌پور افزود: پرداخت هزینه‌های خرید کلیه، پیوند کبد، کاشت حلزون، هزینه عینک، هزینه سمعک، لنزهای تماسی، ویلچر، ارائه خدمات نازایی، لیزیک چشم، هزینه سرنگ انسولین بیماران دیابتی،‌ حمل‌ونقل با آمبولانس در داخل و خارج شهر بخشی از خدماتی است که از سوی بیمه‌های مکمل این سازمان پرداخت می‌شود.

وی همچنین پرداخت 90 درصد از هزینه‌های 29 بیماری صعب‌العلاج را از خدمات بیمه مکمل سازمان بیمه درمانی نیروهای مسلح برشمرد و گفت: تاکنون 50 هزار پرونده تحت پوشش حمایت درمانی قرار گرفته و حدود 50 میلیارد تومان از زمان تشکیل این سازمان تاکنون به بیماران پرداخت شده است.

رئیس سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح از جایگزین شدن کارت هوشمند به جای دفترچه‌های خدمات درمانی خبر داد و گفت: یکی از مزایای این کارت‌های هوشمند تشکیل سوابق بیماران است که در حافظه این کارت ذخیره می‌شود و مشکل تعویض دفترچه‌ها در کارت‌ها وجود ندارد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در حال پیاده‌سازی کارت‌های هوشمند در کشور هستیم و امیدواریم تا پایان سال 91 بتوانیم این کارت را جایگزین دفترچه‌های خدمات درمانی کنیم.

امیر نجفی‌پور با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در بخش خدمات درمانی بیماران دیابتی وابسته به انسولین را به صددرصد پوشش برسانیم همچنین از تاسیس مراکز مستقل برای درمان بیماری‌های دیابت و سرطان خبر داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
اعتماد به نفس ضرورتاً تضمین کننده موفقیت نیست ولی عدم اعتماد به نفس مطمئناً باعث شکست می‌شود./ آلبرت بندورا