سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۰:۵۴
کد مطلب: 8671
۰
۱

مدرک معادل در دانشگاه ویژه فرهنگیان وجود ندارد


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پذیرش دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان از سال آینده گفت: در نظام آموزشی این دانشگاه، مدرک معادل مفهومی ندارد و همه فارغ‌التحصیل دانشگاه محسوب می‌شوند.

به گزارش فارس ، نخستین یادواره 2 هزار و 100 "دانشجو معلم" شهید مراکز تربیت معلم سراسر کشور صبح امروز و همزمان با پنجمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مرکز تربیت معلم شهید چمران تهران برگزار شد.

در این مراسم از خانواده‌های 32 "دانشجو معلم" شهید از حوزه 32 اداره کل آموزش و پرورش سراسر کشور به نمایندگی از خانواده‌های شهدای تربیت معلم توسط وزیر آموزش و پرورش و سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم (ص) تجلیل شد.

در ادامه این برنامه میثاق‌نامه دانشجویان و اساتید فعلی مراکز تربیت معلم با شهدا قرائت خواهد شد.

* پیشنهاد 12 میلیارد تومان برای عمران دانشگاه ویژه فرهنگیان

به گزارش «توانا»، در این مراسم حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به جایگاه ممتاز و ویژه مراکز تربیت معلم در نظام اسلامی و با اشاره به ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان گفت: تربیت ‌معلمی در کشور در حال ایجاد است که تمام محاسن مراکز تربیت‌معلم قدیم را دارد و در عین حال هیچ‌کدام از معایب گذشته را ندارد.

وی با یادآوری تصویب اساسنامه دانشگاه ویژه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: پس از این همه باید تلاش کنند تا تشکیلات این دانشگاه در سراسر کشور شکل بگیرد و باید به سمتی برویم که در این دانشگاه اساتید برتر و دانشجویان باشند.

حاجی‌بابایی ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاداتی به نام دانشگاه‌ ویژه فرهنگیان ارائه شده و بیش از 12 میلیارد تومان بودجه عمرانی برای این مراکز پیش‌بینی شده است و بودجه‌های جاری آن نیز رشد بسیار خوبی دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: همه شرایط آماده است تا برای سال آینده در این دانشگاه و در مقطع کارشناسی دانشجو بپذیریم و برای سال‌های بعد از آن نیز باید برای جذب دانشجو در کارشناسی ارشد و دکتری آماده باشیم؛ همچنین دانشگاه تربیت‌دبیر شهید رجایی نیز در کنار دانشگاه ویژه فرهنگیان باید برای آموزش و پرورش دانشجو بگیرد.

* شیوه فعالیت دانشگاه فرهنگیان مانند دانشگاه‌های وزارت بهداشت خواهد بود

وی در ادامه تصریح کرد: مراکز تربیت‌معلم در سال‌های گذشته به سمت و سویی رفته بودند که بر بودن یا نبودن آنها بحث بود، اما در دو سال گذشته جایگاه این نهاد و نظام جامع تربیت معلم تثبیت شده است.

حاجی‌بابایی با تأکید بر رابطه نزدیک میان دانشگاه ویژه فرهنگیان و مدارس اظهار داشت: کار ما در دانشگاه ویژه فرهنگیان مانند سیستم وزارت بهداشت است که براساس آن دانشجویان علوم پزشکی به موازات تحصیل در بیمارستان‌ها نیز کار عملیاتی را یاد می‌گیرند، بنابراین تمام برنامه‌ریزی‌ها و روش‌های تدریس در مدارس هر استان باید تحت‌نظر دانشگاه ویژه فرهنگیان در آن استان صورت گیرد و دانشجویان این مراکز نیز باید هفته‌ای یک یا دو روز در این مدارس تدریس کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پس از سه سال تدریس می‌توانند در کارشناسی ارشد شرکت کنند.

وی با تشکر از رئیس‌جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زمینه‌سازی ایجاد دانشگاه فرهنگیان گفت: در سیستم این دانشگاه مفهوم مجتمع آموزش عالی و مدرک معادل، دیگر وجود ندارد و همه، فارغ‌التحصیلان «دانشگاه» هستند و رؤسای مراکز تربیت‌معلم نیز باید در جهت کیفیت‌بخشی به این مراکز به ویژه در حوزه اساتید تلاش کنند.

به گزارش «توانا»، در این مراسم اسدالله اسدی‌گرمارودی سرپرست مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم با اشاره به راه‌اندازی شورای برنامه‌ریزی تربیتی در این مجتمع گفت: 19 دبیرخانه در این مجتمع مسئولیت برنامه‌های مختلف را برعهده دارند که یکی از فعالیت‌های آنها برگزاری یادواره شهدای مراکز تربیت‌معلم در روز جاری بوده است.

وی افزود: با فعالیت دبیرخانه یادواره شهدای مراکز تربیت‌معلم بیش از 200 شهید این مراکز شناسایی شده‌اند و وصایا و فعالیت‌های آنها بررسی شده است که حاصل آنها به صورت نمایشگاهی در حاشیه این یادواره درآمده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

لطفا بفرمایید تکلیف معلمانی که مدرک معادل کارشناسی از همان دانشگاههای کذایی فرهنگیان در 10 سال گذشته گرفته اند چه می شود؟؟ چگونه می توانیم ادامه تحصیل بدهیم؟؟؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند