جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۳
کد مطلب: 9194
۰

نحوه ورود به مقاطع بالای تحصیلی برای دانشجویان نمونه

    معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام نحوه ورود به مقاطع بالای تحصیلی برای دانشجویان نمونه گفت: این دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی را به دو صورت دارند.
مجتبی بذرافشان در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات برگزاری این مراسم که عصر روز چهارشنبه در نهاد ریاست جمهوری با حضور وزیر علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان، معاون امور دانشجویان داخل وزارت علوم، معاون آموزشی وزارت بهداشت و برخی معاونان وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: تعداد 80 نفر از دانشجویان نمونه کشوری عصر روز چهارشنبه از سوی رئیس جمهور تجلیل شدند که از این تعداد 30 دانشجوی وزارت بهداشت و 50 دانشجوی وزارت علوم بودند.

وی با بیان اینکه 50 دانشجو از 26 دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم به عنوان دانشجوی نمونه در این مراسم حضور داشتند، درباره هدایای دریافت شده از سوی این 80 دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان نمونه در مقطع دکتری تخصصی مبلغ 3 میلیون تومان، دانشجویان نمونه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی مبلغ 2.5 میلیون تومان و به دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی مبلغ 2 میلیون تومان به همراه یک سهمیه حج برای خود و یک سهمیه برای همراه، دریافت کردند.

به گفته معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، مهمترین درخواست دانشجویان نمونه کشوری این بود که به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآیند.

بذرافشان از اعطای امتیازات دیگری به این دانشجویان خبر داد و گفت: این دانشجویان امکان تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی را به دو صورت دارند. نخست اینکه با شرکت در آزمون و کسب 90 درصد نمره آخرین نفر پذیرفته شده وارد دانشگاه مورد نظر خود شوند یا اینکه از سوی دانشگاهی برای مقطع بعدی بدون کنکور پذیرش دریافت کنند.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، همچنین از تغییر آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه کشوری با همفکری و همکاری برخی از این دانشجویان در سال آینده خبر داد.

آمار دانشجویان نمونه دانشگاههای تحت پوشش وزارت علوم به شرح زیر است:

گروه فنی و مهندسی: در مقطع دکتری 4 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی ارشد 4 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی 3 دانشجوی نمونه و در مقطع کاردانی 1 دانشجوی نمونه

گروه علوم پایه: در مقطع دکتری 6 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی ارشد 2 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی 1 دانشجوی نمونه

گروه علوم انسانی: در مقطع دکتری 8 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی ارشد 7 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی 4 دانشجوی نمونه

گروه کشاورزی و دامپزشکی: در مقطع دکتری 4 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای دامپزشکی 2 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی 1 دانشجوی نمونه

گروه هنر: در مقطع دکتری 1 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی ارشد 1 دانشجوی نمونه، در مقطع کارشناسی 1 دانشجوی نمونه.

همچنین دانشگاههای تربیت مدرس با 6 دانشجوی نمونه، فردوسی مشهد و اصفهان هر کدام با 5 دانشجوی نمونه، تهران با 4 دانشجوی نمونه، شاهد با 3 دانشجوی نمونه، الزهرا، صنعتی شریف، شیراز، علم و صنعت و صنعتی امیرکبیر هر کدام با 2 دانشجوی نمونه در ردیف دانشگاههایی بودند که دانشجوی نمونه داشتند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.