جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۸:۳۲
کد مطلب: 9610
۰

تعطیلی پنج‌شنبه‌ ها در ششم دبستان

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در پایه ششم نیز اجرا می‌شود، گفت: برای تأمین نیروی انسانی این پایه، هیچ معلمی را به اجبار وارد دوره ابتدایی نمی‌کنیم.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با توانا با اشاره به ساعات آموزشی پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده اظهار داشت: طرح تعطیلی روزهای پنج‌شنبه شامل دانش‌آموزان ششم ابتدایی نیز می‌شود، چرا که نظام آموزش رسمی دوره ابتدایی در تمام پایه‌ها در ۵ روز ارائه می‌شود و پنج‌شنبه‌ها به خانواده اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با بررسی‌های کارشناسی که از اول مهرماه امسال شروع کرده‌ایم و تا پایان دی‌ماه به اتمام رسانده‌ایم، با جرأت می‌توانیم اعلام کنیم که در سراسر کشور از لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی هیچ‌گونه کمبودی نداریم و محتوای آموزشی ششم ابتدایی نیز آماده شده است.

قربان ادامه داد: دوره آموزش عمومی معلمان دوم و ششم ابتدایی نیز به مدت ۲۹۴ ساعت طراحی و از بهمن‌ماه شروع شده و تا پایان اسفند ادامه می‌یابد و دوره تخصصی این گروه از معلمان نیز از اردیبهشت تا مرداد ۹۱ در سراسر کشور اجرا می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تکلیف فضاهای آموزشی مورد نیاز برای ششم ابتدایی از همین الان دقیقاً معلوم شده است، گفت: از لحاظ آماری در رابطه با نیروی انسانی مورد نیاز مشکلی نداریم، ولی کار صدور ابلاغ نیروهای ششم ابتدایی باید از اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام شود.

* هیچ معلمی را به اجبار وارد ابتدایی نمی‌کنیم/ راه‌های تأمین نیرو را بعداً رسانه‌ای می‌کنیم

وی اظهار داشت: برای سال آینده به حدود ۴۵ هزار معلم برای پایه ششم ابتدایی نیاز داریم و برای تأمین این نیروها نیز تدبیر شده است، اما راه‌های تأمین آن را بعداً رسانه‌ای می‌کنیم.

قربان در رابطه با احتمال بازگشت نیروها از سایر مقاطع تحصیلی برای دروه ابتدایی تصریح کرد: امسال اصلاً بنا نداریم که به صورت اجباری نیرویی را از دوره‌ای به دوره دیگر بیاوریم و نه تنها کمبود نیرو نداریم، بلکه امسال برای نخستین بار به ازای هر ۲۰ دانش‌آموز ابتدایی، یک ساعت مشاوره اختصاص داده‌ایم که در تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین درخصوص دروس ششم ابتدایی گفت: تمام درس‌های پایه پنجم به همراه دو درس «تفکر و پژوهش» و «کار و فناوری» برای پایه ششم طراحی شده است و برای این دو درس، کتاب مستقل نیز ارائه خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت موضوع تفکر و پژوهش عنوان کرد: تأکید مقام معظم رهبری این است که تفکر فلسفی به معنای خردورزی از دوره ابتدایی در دانش‌آموزان تربیت شود؛ به گونه‌ای که بچه‌ها بتوانند هر آنچه را که می‌بینند درباره آن تفکر کرده و آن را درک کنند و در واقع به صورت سؤال‌محور و نه پاسخ‌محور تربیت شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو