پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
کد مطلب: 62990
۴

آئین معارفه رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد+تصاویر

آئین معارفه رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد+تصاویر
به گزارش میگنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در آیینی که روز چهارشنبه 5 مهر 1402 در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان امور دانشجویان، نمایندگان دفتر رئیس جمهور، جمعی از اعضای هیات علمی و پیشکسوتان روانشناسی و مشاوره و اعضای منتخب دوره پنجم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد، حکم رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره که توسط رئیس جمهور امضا شده بود، توسط وزیر علوم به وی اعطا شد.
 
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص اهمیت خانواده گفت: طرح این موضوع توسط رئیس جمهور که مورد استقبال همه کشورها قرار گرفت نشان دهنده اهمیت خانواده در جمهوری اسلامی است و مجموعه روانشناسی کشور نیز باید توجه ویژه به حفظ و ارتقای خانواده را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

زلفی گل افزود: وقتی جمهوری اسلامی ایران توجه به خانواده را به عنوان شعار در یک مجمع بین‌المللی مهم مطرح می‌کند، نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران، سلامت و سعادت را برای کل بشریت آرزو می‌کند.
 


وزیر علوم در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و اعضای شورای مرکزی دوره پنجم از تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات دوره پنجم به ویژه نمایندگان وزارت علوم، وزارت بهداشت و نمایندگانی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های دیگر که در بحث اجرا و نظارت در این انتخابات دخیل بودند قدردانی کرد.

زلفی گل با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس هستیم گفت: فداکاری‌های شهدا جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس قدردانی و تاکید کرد که نظام جمهوری اسلامی و امنیت امروز ما در اثر فداکاری و خون پاک هزاران شهید به دست آمده است و همه باید سعی کنیم در راستای ارزش‌های اسلامی و انقلابی فعالیت کنیم و اگر خدایی نکرده از این مسیر منحرف شویم، به شهدا ظلم کرده‌ایم.

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه مجلس نیز در این آیین گفت: از سال ۱۳۹۹ پیگیر مطالبه جامعه روانشناسی کشور برای برگزاری انتخابات قانونی بودیم چرا که مهلت دوره چهارم نظام روانشناسی در خرداد ۹۹ به اتمام رسیده بود و حتماً باید انتخابات با حفظ شرایط لازم برگزار می‌شد.

وی با تبریک به منتخبان دوره جدید سازمان نظام روانشناسی گفت: امیدوارم که این تغییر در نهایت به نفع ملت و جامعه و گرفتن خدمات بهتر نظام روانشناسی و مشاوره در عین توجه به ارزش‌های بومی و فرهنگی کشورمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی نیز در این نشست با قدردانی از همه دست اندرکاران انتخابات نظام روان شناسی گفت: انتخابات دوره پنچم با تمام فراز و نشیب ها برگزار شد و امیدوارم در دوره جدید شاهد خدمات بهتر و گسترده نظام روانشناسی و مشاوره به مردم باشیم.



سخنان رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره
علی فتحی آشتیانی رئیس جدید سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این آیین گفت: خود را نماینده همه جامعه روانشناسی و مشاوره کشور می دانم و امیدوارم با ارائه خدمات بهتر رضایت همکاران خود را جلب کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی درست زمینه ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره را در جامعه بهتر و راحت‌تر سازیم و آسیب‌های اجتماعی ناشی از مشکلات روان شناختی را کاهش دهیم.
 


 

سخنان نماینده وزیر علوم در شورای مرکزی برگزاری انتخابات دوره پنچم
ابراهیم نعیمی نماینده وزیر علوم در شورای نظارت بر انتخابات دوره پنچم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این نشست گزارشی از روند برگزاری انتخابات در این دوره را ارائه کرد.

وی گفت: بر اساس قانون تاسیس نظام روانشناسی و مشاوره در سال 1382 وزیر علوم متولی برگزاری انتخابات شناخته شده بود و از آنجا که در سال ۱۳۹۹ دوره قانونی فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم به پایان رسیده بود و در سال ۱۴۰۱ نیز مدت فعالیت قانونی رئیس سازمان پایان یافته بود کارشناسان حقوقی و مجموعه دولت این نظر را داشتند که همانند دوره اول باید وزارت علوم انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره را برگزار کند.
 


وی افزود: مدت فعالیت شورای مرکزی دوره چهارم نظام روانشناسی و مشاوره ۴۰ ماه پیش به پایان رسیده بود اما مقاومت‌های زیادی برای برگزاری انتخابات بود. وزارت علوم مطالبه جامعه روانشناسی کشور را شنید و با مصوبه هیات دولت و با دستور وزیر علوم انتخابات دوره پنجم با هماهنگی مراکز مشاوره دانشگاه‌های کشور برگزار شد که با استقبال جامعه روانشناسی و مشاوره کشور مواجه و نسبت به دوره قبل، دو برابر اعضا در انتخابات 27 مردادماه شرکت کردند.

نماینده وزیر علوم در انتخابات دوره پنچم سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این انتخابات در 50 دانشگاه با ظرفیت مراکز مشاوره و با مشارکت دو برابری رأی دهندگان برگزار شد و پس از طی تشریفات قانونی و رأی شورای مرکزی دکتر فتحی آشتیانی به عنوان رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره انتخاب و حکم وی توسط رییس جمهور ابلاغ شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟