شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
کد مطلب: 62583
۵
Ten Secrets to a Successful Marriage

ده راز کلیدی در ازدواج موفق

سارا غلامی
ده راز کلیدی در ازدواج موفق
ازدواج مؤفق ممکن است!
در اینجا اصولی وجود دارد که به شما در ایجاد و حفظ یک ازدواج مؤفق کمک می‌کند. همسران در یک ازدواج موفق باهوش هستند. آنها کتاب می‌خوانند، درسمینارها شرکت می‌کنند. مقالات را مرور می‌کنند و دیگر ازدواج‌های مؤفق را مشاهده می‌کنند. با این حال زوج‌های مؤفق به شما خواهند گفت که از طریق تجربه نیز یاد می‌گیرند.

به گزارش میگنا 10 اصل موفقیت که از سوابق و مشاهده صدها زوج حاصل شده، آورده شده است. زوج‌های مؤفق یاد می‌گیرند که آگاهانه کارهایی را انجام دهند که وقتی زندگی شادی را از بین می‌برد آن را برگردانند. یک زن و شوهر در یک ازدواج موفق ارزش حضور را می‌دانند. وقتی شرایط سخت می‌شود و زوج‌ها نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند، باید درکنار همسرشان حضور داشته باشند. زمان راهی برای کمک به زوج ها دارد که با فراهم کردن فرصت هایی برای کاهش استرس و غلبه برچالش‌ها، مشکلات را حل کنند.


اگر کاری را که همیشه انجام می دهید را انجام دهید، طبیعتاً همان نتیجه را دریافت خواهید کرد.
زوج‌های عاقل یاد گرفته‌اند که برای به دست آوردن نتایج متفاوت باید با مشکلات به طرق متفاوتی برخورد کرد. اغلب تغییرات جزئی در رویکرد، نگرش و اعمال، بزرگترین تفاوت را در ازدواج ایجاد خواهد کرد. دراین زمینه تغییر رفتار و نگرش مهم است. نگرش‌های بد اغلب باعث احساسات و اعمال بد می‌شود. اینکه زوج‌ها چه نظری در مورد همسرشان دارند، بر درک آن‌ها از همسرشان، اینکه چه انتظاری از آن‌ها دارند و چگونه با همسرشان رفتار می‌کنند تأثیر می‌گذارد.

شما می‌توانید ازدواج خود را با «تغییرخودتان» تغییر دهید. زوج‌های عاقل یاد گرفته‌اند که تلاش برای تغییر همسرشان تقریباً امکان پذیر نیست و اغلب تنها فردی را که می‌توانیم در ازدواج خود تغییر دهیم، خودمان هستیم.


عشق یک فعل است نه فقط یک احساس
زندگی روزمره «احساسات خوب ازدواج » را از بین می‌برد. احساساتی مانند شادی نوسان خواهند داشت. اما عشق واقعی مبتنی برتعهد یک زوج است. "چه زمانی که احساس خوبی داشته باشید و چه زمانی که نه". همسران دریک ازدواج خوب یاد گرفته‌اند که در برابر کینه‌توزی و بیان گذشته مقاومت کنند. آنها آگاهی دارند که با یک فرد کامل ازدواج نکرده‌اند و همسرشان نیز همین طور.

بحران‌ها در ازدواج به معنای پایان یافتن ازدواج نیست؛ برای عبور از بحران باید به شکل مؤثری ادامه داد. یک بحران می‌تواند شروع جدیدی باشد. «از حل بحران هست که ازدواج‌های مؤفق به وجود می‌آید.» ازدواج پیوند دو روح است.اما معانی ازدواج مؤفق از زوجی به زوج دیگر متفاوت است .

دراینجا برخی از اصول ازدواج مؤفق آورده شده است.

10 راز کلیدی برای ازدواج مؤفق
آیا می‌خواهید که راز یک ازدواج شاد و مؤفق را بدانید، اگر به دنبال دستورالعمل ازدواج شاد هستید، باید موارد ضروری در ازدواج که به حفظ سلامت رابطه کمک می‌کند را بدانید. 

1-ارتباط مؤثر. ارتبط شفاف کلید یک ازدواج شاد است. اطمینان حاصل کنید که همیشه به وضوح در مورد آنچه می‌خواهید و انتظار دارید، صحبت می‌کنید.

2-به عنوان دوست زندگی کنید. اگر به دنبال یک راز ساده برای یک ازدواج شاد هستید، ممکن هست همین باشد. برخی از افراد قاطعانه بر این باور هستند که به اشتراک گذاشتن زندگی به عنوان دوستان کلید اصلی و مهم یک ازدواج مؤفق است.

3-درک خوب و پذیرش در رابطه.درک خوب نیز یکی از کلیدهای ازدواج مؤفق است. شریک زندگی خود را با عیب و نقص بپذیرید و درک کنید که هیچ کس کامل نیست.البته باید این را هم مد نظر داشته باشیم پذیرش به این معنی نیست که زوج ها درهمه موارد با هم اتفاق نظر داشته باشند.همه زوج ها ممکن است در جایی اختلاف نظر داشته باشند. مهم آنست که به دیدگاه یگدیگر احترام بگذارند.

4- مسئولیت را برعهده بگیرید. هنگامی که شما با همسر خود اختلاف یا مشاجره دارید، به خاطر داشته باشید که مسئولیت اعمال خودرا بپذیرید، ازجمله هرکاری که انجام داده‌اید یا گفته اید، به خصوص اگر آسیب زا، یا ایجاد ناملایمات باشد.

5-تعریف وتمجید. از همسر خود تعریف کنید. یک تعریف و تمجید در روز وکیل طلاق را دور نگه می دارد. به رسمیت شناختن ویژگی‌های مثبت همسرتان روزانه و تعریف و تمجید، اثر ماندگاری در رابطه شما خواهد داشت.

6-گوش دادن مؤثر. اغلب زوج‌ها شاید متوجه نباشند که گوش دادن، تمام چیزی است که همسرشان از آنها می‌خواهد. به یاد داشته باشید که گوش دادن و شنیدن یکی نیستند، گوش دادن قلب ما را درگیر می‌کند. درحین صحبت به او نگاه کنید،حتی جملات آن را تکرار کنید و به او اطمینان دهید.

7-به یکدیگر احترام بگذارید.یکی دیگر از نکات کلیدی درازدواج مؤفق آنست که به همسر خود چه از طریق کلامی و چه از طریق رفتاری احترام بگذارید.به عنوان مثال اگر گفتید تا ساعت پنج در خانه خواهید بود، تا ساعت پنج درخانه باشید. اگر دیر کردید، آنقدربه به همسرتان احترام بگذارید که تماس بگیرید و اطلاع دهید.

8- یکدیگر را تشویق کنید. هنگامی که همسر شما امیدها و اهداف خود را با شما درمیان می‌گذارد، او را تشویق کنید تا آنها را به انجام برساند.اهداف آنها را به اندازه اهداف خود با اهمیت بشمارید.

9- ازتهدید کردن در مکالمات خود استفاده نکنید. زوج هایی که درهنگام بحث و دعوا از تهدید به جدایی استفاده می کنند،احتمال بیشتری دارد که شاهد آن باشند. تهدید به جدایی یک استراتژی بالغ برای حل مشکل نیست. بنابراین آن را انجام ندهید.

10-برای یکدیگر صبر و بخشش داشته باشید.وقتی همسر شما در ساعت گفته شده در خانه حاضر نمی شود، نا امید نشوید و این را به یاد داشته باشید که او کسی است که در دنیا بیشتر دوستش دارید. بنابراین صبری را که او نیازمند آنست را به او عطا کنید.

بخشش نیز می‌تواند ازدواج شما را متحول کند به شرط آن‌که همسر شما اشتباهاتش را تکرارنکند. اگر بتوانید همسر خودرا ببخشید می‌توانید بدون عصبانیت و نا امیدی باهم، رو به جلو حرکت کنید.

در آخر اینکه به «زبان عشق» همسر خود توجه داشته باشید. زبان عشق همسر خود را بفهمید تا همیشه بدانید که چگونه با او صحبت کنید. اغلب در مورد زبان عشق صحبت می‌شود، اما زوجین آن‌طور که باید به این موضوع توجه نمی‌کنند.

درک زبان عشق همسر شما راز یک رابطه شاد است. چه تازه ازدواج کرده باشید وچه سال‌ها ازازدواج‌تان گذشته باشد، هر ازدواجی دارای فراز و نشیب‌هایی است؛ دوره‌های استرس، کسالت و ارتباطات ضعیف بخشی از این دوره است. ازدواج کار می‌خواهد و مانند هر چیز دیگری در زندگی،شما باید کار انجام دهید تا نتایج آن را برداشت کنید.


مترجم: دکتر سارا غلامی
روانشناس




منابع:
 
https://www.becomingminimalist.com/8-essentials-for-a-successful-marriage/
https://www.marriage.com/advice/relationship/15-key-secrets-to-a-successful-marriage/
https://www.focusonthefamily.com/marriage/ten-secrets-to-a-successful-marriage/
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.