يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۷:۵۵
کد مطلب: 11037
۵
۲۴

عكس / كودكان قرباني فاجعه خرمدره + پيام تسليت خاله شادونه

خبرآنلاین نوشت: گفته شده به دلیل حضور مادران و کودکان در این مراسم، هیچ تصویری از آن وجود ندارد. اما این تصویری است که گویا در یک وبلاگ منتشر شده.

 

پیام خاله شادونه به مناسبت درگذشت سه کودک
ملیکا زارعی مجری برنامه «باغ شادونه» در پیامی درگذشت سه کودک را در خرمدره‌ تسلیت گفت. متن پیام تسلیت ملیکا زارعی که به طور اختصاصی در اختیار خبرآنلاین قرار گرفته به شرح زیر است:

«برای کسی که بیش از نیمی از زندگی خویش را در راه خوشنودی و شادی کودکان سرزمینش سپری نموده و روز‌ها و شب‌های خود را جز با عشق کودکان با واژه دیگری نیامیخته، چه فاجعه‌ای سهمگین‌تر از درگذشت ناگهانی سه کودک معصوم و چه خبری دردناک‌تر از این فاجعه تلخ و غمبار بعد از شور و شادی برنامه‌ای است که با حضور من به پایان رسیده.

من به دلیل عدم تخصص در امور مربوط به چگونگی برقراری نظم در ورود و خروج افراد از سالن‌های برگزاری نمایش و جشن، نمی‌دانم چرا و چگونه این اتفاق دردناک هنگام خروج از سالن شهدای خرمدره رخ داد، اما همواره با خود زمزمه می‌کنم‌ ای‌کاش آن هنگام من نیز در سالن حضورداشتم تا با فدا کردن جان خود مانع وقوع این حادثه دلخراش می‌شدم.

و حالا بعد از یک دنیا آه و افسوس، پس از گذشت دو روز از شنیدن خبر درگذشت عزیزان دلم، نگار صالحی، بهاره شادمهر و مهدی مولایی در حالی که نفس در سینه‌ام حبس شده و تلخی این فاجعه دم و بازدم را برایم رنج آور ساخته، بر آن شدم، اشک را جوهر قلم خویش نمایم و با قلبی اندوهناک وقوع این حادثه دلخراش را به خانواده‌های صالحی، شادمهر و مولایی و مردم خوب و محترم شهرستان‌های خرمدره و ابهر و به مردم کشورم که همیشه در این سال‌ها کنار من بوده و عشق به کودکانشان خون را در رگ‌هایم جاری ساخته، تسلیت گفته و در انتها از کودکان و عزیزانم می‌خواهم تا بهبودی احوال روح و جانم اجازه دهند، از همراهی با گروه برنامه‌سازم، معذور باشم.

تصویر معصومانه‌تان برای همیشه در قلبم حک شد.»

گفتني است عصر پنجشنبه 21 اردیبهشت‌ماه در جشنی که در خرمدره با حضور عوامل برنامه «باغ شادونه» برگزار شد، هنگام خروج بچه‌ها از سالنی که مراسم جشن در آن برگزار می‌شد، به دلیل ازدحام جمعیت سه کودک کشته و هفت نفر مجروح شدند.   اعتراض يك تاريخ‌دان به حادثه برنامه "خاله شادونه"
وقتی به خرمدره می رود «شو» اجرا کند برگزارکنندگان این برنامه از فرط آزمندی به جای 3000 صندلی برای 4000 صندلی بلیت گران بفروشند و کودکان نازنین مردم را در یک محوطه تنگ گرد آورند و در نهایت نادانی و جهالت و بی رحمی حتی اجازه ندهند پهلوی مادرهایشان بنشینند!

به گزارش ايسنا خسرو معتضد در یادداشتی در روزنامه قدس نوشت:

نبود تفریحات و سرگرمی ها در کشور سبب می شود یک مجری زن برنامه های کودک تلویزیون که تنها هنر او این است که صدایش را ریز و زیر و میو میو می کند و من هیچ هنر خاصی در هنرنمایی ایشان ندیده ام و حتی یک دستور درست و حسابی به کودکان نمی دهد که مثلاً دست خود را پس از رفتن به آبریزگاه بشویید یا دهانتان را پس از غذا خوردن یا هنگام صبح مسواک بزنید.

وقتی به خرمدره می رود «شو» اجرا کند برگزارکنندگان این برنامه از فرط آزمندی به جای 3000 صندلی برای 4000 صندلی بلیت گران بفروشند و کودکان نازنین مردم را در یک محوطه تنگ گرد آورند و در نهایت نادانی و جهالت و بی رحمی حتی اجازه ندهند پهلوی مادرهایشان بنشینند!

...من وقتی شرح حال کودکان مقتول و مصدوم را خواندم مرتعش شدم. نوگلان زیبا و نوشکفته و دوست داشتنی که در سراسر جهان مورد علاقه و احترام مردم اند در اینجا یا مورد آزارهای سادیستی قرار می گیرند یا خاله شادونه که من نمی دانم ایشان چه هنری جز نازک کردن صدای خود دارد و وقتی به ولایتی می رود که در آنجا هیچ وسیله سرگرمی و تفریح و تفرجی برای کودکان وجود ندارد و با به جا گذاشتن چندین قربانی که من مطمئن هستم نفرین آنان و مادرهایشان دامان عوامل این حادثه را خواهد گرفت.

مگر زبان این خانم که می گوید و در مقام دفاع از خود دلیل می آورد که پس از پایان برنامه این حادثه رخ داد لال بود که قبل از آنکه تشریفش را ببرد با همان شیرین زبانی و صدای نازک خود (گویا از فرصتی که تلویزیون در اختیارش گذاشته حسن استفاده می کند، تور ایرانگردی گذاشته. قرار است شهر به شهر ایران برود و...) آری با همان شیرین زبانی خود که به نظر من بسیار بی مزه است و تکراری و به سن و سال ایشان هم نمی خورد، به بچه ها می گفت: «نازنینان من، سرجایتان بمانید و یکی یکی از سالن خارج شوید.» یا به متصدیان سالن دستور می داد همه درهای سالن را باز کنید و مراقبت نمایید بچه ها به مادرهایشان ملحق شوند. خیر این کار را نکردند، چون عجله داشتند زودتر به گروه بپیوندند و حق و حقوق بابت شو و شیرین زبانی را مطالبه کنند. واقعاً که این پول لعنتی، چه ها که نمی کند.

...من از این خانم و نیز مدیر برگزاری این مراسم می پرسم: ناخدای هر کشتی وظیفه وجدانی دارد هر گاه کشتی در آستانه غرق شدن قرار گرفت تا تخلیه تمام نفرها در کشتی بماند. شما که به نامتان 4000 موجود مظلوم و بی گناه را گردآوردند و با اداره بد سالن باعث مرگ آنان شدند زبانتان مشکلی داشت؟ چرا به بچه ها تذکر ندادید، آرام و بانظم سالن را ترک کنند و به مادران خود ملحق شوند؟
.... شادونه
United States
باسلام وارادت من با نظر استاد خسروموافقم تاحالابرسی کردیم خروجی این برنامه هاچقدربه نفع بپه هابوده ودرتربیت فرزندانمان چقدرموثربوده جزرقاصی یاددادن چیزدیگری درش نیست خدااین خاله شادونه رواهلش کنه یاعلی
ریشه این اقدام در تربیت مسئولان کشور نیز هست و مقصر فقط ترتیب دهندگان برنامه نیستند.وقتی در جامعه هیچ تفریحی برای کودک نیست این حمله به یک برنامه ساده را شاهد می شویم.جالب اینجاست که نبود این تفریح را در خانه تجربه کردم برنامه خنده بازار که مثلا برنامه ای برای بزگسالان بود کودکان استقبال بیشتری کردند قبول بکنیم در جامعه به شادی به ویژه شادی کودکان به معنای واقعی بها داده می شود.
Iran, Islamic Republic of
با سلام من نيز با نظرآقاي دكتر خسرو موافقم مسئولين برگزاري نبايد بچه ها را از مادانشان جدا مي كردند و 1000بييط اضافه مي فروختند متاسفانه نبود نظارت دقيق و تفريحات سالم براي كودكان عزيز و تمام اقشار ملت باعث اين فجايع تلخ ميشود من به نوبه خودم به عنوان يك مادر به خانواده هاي اين عزيزان تسليت ميگويم و يك سوال از خاله شادونه دارم آيا ايشان فرزندان خود را جداي از خودش وبه تنهايي به اين مجالس ميفرستد
Iran, Islamic Republic of
با سلام من با نظرآقاي دكتر خسرو موافقم و به نوبه خود به عنوان يك مادر به خانوادههاي اين عزيزان تسليت ميگويم و از خاله شاد ونه يك سوال دارم ايا شما فرزندانت را به تنهايي به چنين جاي شلوغ و به تنهايي مي فرستادي .اميدوارم مسئولين با دقت نظر بيشتر واحساس مسئوليت و تعهد بالاتري كار كنند تا ديگر شاهد فجايعي از اين نوع نباشيم
واقعا تاسف باره،بهتر نیست قبل اینکه چند تا مجری همینجور بیان برا بچه های نازنین ایرانمون برنامه اجرا کنند،لااقل چند ماه آموزش ببینند.اینها حتی اسم روانشناسی کودک رو هم نشنیدن.چه فرقی بین عروسک و مجری هست وقتی هیچ سررشته ای نداره.فرنود هم نمونه بارزی از این بی تجربگی ها بود. این وحشتناکتزین شکل از این پول پرستی خام و چشم بسته است.وای به حال بچه های فردای ما
Iran, Islamic Republic of
چه احساس تلخیه خوندن این مطلب که سه تا بچه بی گناه به خاطر بی شرمیه یه عده و زیاده خواهیشون به همین راحتی کشته شدن.واقعا حق با استاده چقدر برنامه های بی محتوا که فهم مردمو به مسخره میگیرن زیاد شدن و این تنها درمورد برنامه های کودک نیست. لطفا به فیلم حیرانی شبکه یک و طنز بی محتوای مسیر انحرافی که تو ایام فاطمیه از شبکه سه پخش شد یه نگاه بندازین نمیدونم مردمو چی تصور کردن؟
با سلام .من نیز با نظرات شما موافقم ولی اگر مادران دراین جمع بودند ممکن بودتعداد بیشتری از بچه ها فوت کنند
طفلک خاله شادونه چه گناهی داره اون هم مثل مجری های دیگه می خواست بابچه ها رو از نزدیک ببینه و برعکس مسولین و بگین که بی خیالند
ب
من با این نظر موافقم مقصر مادران این بچه ها هستند که بچه های کم سن و سالو تنها فرستادند بین اون همه جمعیت
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عزیزان از صمیم قبل تسلیت به مادران تا همیشه داغدار دیگر رحفی زدن و بستن اتهام و انداختن تقصیر به گردن دیگران که کار ما ایرانی هاست فایده نداشته و کار از کار گذشته در بین عکسها دو نفر کوچکتر بودند در این کشور بی حساب و کتاب من که مادر یک کودک 3 ساله هستم هیچ گاه تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهم که فرزندم تنها بدون حضور حامی در یک جمع 4000 نفری شرکت کند و تنها مقصر را خودم می دانم و بس . این غنچه های زیبا دیگر بر نمی گردندفقط باید درس عبرتی برای دیگر مادران باشد.
Iran, Islamic Republic of
منم با نظر استاد موافقم.چه دنیایی شده آدما بخاطر پول جون سه تا دست گلی که هیچ گناهی ندارن رو بگیره.دوستان من این رو همیشه تو ذهنتون داشته باشید که پول چرک کف دسته بخدا اینقد ارزش نداره که بعضیا بخاطرش این کارارو میکنن.
Iran, Islamic Republic of
مگه تو خرم دره چند تا جنگ شادی برگزار میشه شاید بعد از سال ها این نمایش برگزار شده خوب معلمومه مردم به دنیال خنده هسنتد و ههجوم می آورند . این مردم نیاز به برنامه های شاد دارن زندگی مردم خیلی غم زده است . آقای معتضد شما به عنوان تاریخ دان بهتر است ریشه های این هجوم به سالن را بررسی کنید و مسئولین را راهنمایی کنید . نیاز مردم رو بررسی کنید و بعد اظهار نظر فرمایید
اون اتفاقی که نباید می افتاد افتاده واون طفل معصوما قربانی شدن، ای کاش به فکر این باشیم دیگه چنین حوادث تلخی رخ نده ، ضمن این که برای منم جای تعجبه واقعا این خاله شادونه این قدر جذابه؟!!!!
vaghean az khoda betarsid, khanome zarei che gonahi dashte, az koja midoneste gharare hamchin etefaghi biyofte, 1lahze khodetono bezarid jash, age biyad inja in harfaro bekhone .... baraye hamaton moteasefam.shomahao in jenabe tarikhdan hamaton 1mosht bisavadid. az masoline mamlekate bisahabe bein bozorgi tavaghoi nadarid, onvaght az 1zan ke hich vazifei nadashte toin mored entezare darid
وقتي يه معلمو به خاطر تنبيه دانش اموز ميكشونند داد گاه كه مثلا چرابچمو زدي چرا نبايد واسه سو استفاده گري مثل خاله شادونه كه واسه پول سه تا بچه رو كشت چند سال زندان نبرندهنر اين خانم چيهدلقك بازي و حرفهاي صد تا يه غاز زدن بهع بچه ها و عروسك بازي
Iran, Islamic Republic of
وقتي اتفاقي مي افتد همه به جاي عبرت گرفتن و يا تخفيف فاجعه دنبال مقصر مي گردند انگار راه ديگري براي ابراز احساسات ندارند حالا آقاي جاعل تاريخ كه هزار يك شب تعريف مي كند به جاي تاريخ هم نظر مي دهد و ديگران را بي هنر مي نامد آقاي معتضد هنر تو چيست؟ دروغگويي و تحريف و حفظ چهار خط كتاب تاريخ براي هر جلسه و وراجي محفوظات؟.... كتابي بر او چند. نون چه هنري را مي خوري كه خود گويي و...
Iran, Islamic Republic of
از شنیدن این خبر بسیار متاسف شدم و از جزئیات این حادثه به طور کامل مطلع نیستم.قطعادر وقوع این حادثه تلخ افراد متعددی مقصر بودند و هرگز جناب معتضد نباید با چنین لحنی در مورد این خانم صحبت کنند و تمام تقصیر ها رو به گردن این خانم بیاندازند.بهتر نیست به جای تخریب شخصیت افراد از رفتار اون ها انتقاد کنیم؟ ایا لحن حف زدن این خانم در وقوع حادثه موثر بوده؟
Iran, Islamic Republic of
تاسف بار ولی یه این تاریخ دام بگید شما نظر ندی ما راحت تریم
خاله شادونه شما چرا؟
خاله شادونه غمت نباشه هر کی هر چی میگه ازحسادت میگه.انسان توکار خدا نمی تونه دخیل باشه.وسرنوشت انسانها را خدا رقم می زنه.نه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
عاقلان دانند که استاد واقعا داره حرف دله پدر و مادر ها رو می زنه .... شاید واسه ما تلخ باشه اما حقه ........ استاد خوبه که هنوز آدمایی هستن که بفهمن خوبه خوبه
با نظر استاد موافقم.درسته که خیلی صریح وتنده!اما واقعیت محض!این برنامه هایی که این چند سال اخیر داره اجرا میشه(البته تعدادیشون)واقعا آموزنده و مفید که نبودن بلکه باعث تربیت غلط بچه ها میشن!نمونش همینکه مجریان بیشتر کلمات و اسمها رو غلط تلفظ میکنن به خیال خودشون که با این لحن میخوان به بچه ها نزدیکترشن!!
فاطمه
به نظرمن خاله شادونه که کارخودش اینه که برابچه ها برنامه اجراکنه مسئولیت دیگه ای نداره تقصیر به گردن مسئولین سالنه به اون ربطی نداره درپایان خیلی متاسف شدم خدا صبرشون بده انشاله
به خاطر توهین‌های همسرم اعتماد به نفس ندارم
نظریه ویگوتسکی به زبان ساده
۷ شبهه غیرواقعی درباره تعطیلی پنجشنبه ها و پاسخ صحیح به آن
سوگ بعد از سقط و غمی‌ بی‌پایان
نقش تمایز یافتگی در رضایت زناشویی
مشکلات بلوغ در پسران
پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
تاثیر مخرب تجربه آزار در دوران کودکی بر سلامت روان
اینفلوئنسرهای نوجوان چگونه بر کودکان تاثیر روانی می گذارند؟
بعضی دفترخانه‌ها با دریافت پول بیشتر،صیغه عقد را برای پسر معتاد جاری می‌کنند!
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد