سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۹
کد مطلب: 11074
۴
۲۹

تصاوير تلخ / خانواده‌های قربانی مراسم خاله شادونه

سالن سه هزار نفری شهر خرم دره عصر پنجشنبه در حالی شاهد شادی کودکان بود که این خنده آخرین خنده های مهدی و نگار و بهاره بود تا بار دیگر ثابت شود که هنوز مسئولان در زنجان توانایی برگزاری یک برنامه بدون حاشیه را ندارند.
به گزارش خبرنگار مهر، کودکان خرمدره ای بعد از یک هفته انتظار خود را آماده حضور در برنامه "خاله شادونه" کردند، خاله شادونه در سالنی که تنها گنجایش سه هزار نفر را داشت ولی بیش از پنج هزار نفر را در خود گنجانده بود، حاضر شده بود. هوای گرم و خفه داخل سالن همه را آزار می داد ولی برای تنها چند لحظه خنده در سالن به زور کنار هم نشسته بودند تا برنامه اجراشود.
 
یکی از بنرهای نصب شده در خصوص برگزاری برنامه"خاله شادونه"

بالاخره خاله شادونه برنامه را اجرا کرد و در بلندگوی سالن به بچه ها دستور داد تا به پیش مادرشون بروند بدون اینکه در سالن نظمی باشد یا کسی خیل عظیم بچه ها را کنترل بکند بچه ها فارغ از همه چیز به سوی درب کوچک خروجی دویدند و مادران نیز به سوی بچه های خود و این کلید وقوع حادثه تلخ "برنامه خاله شادونه" بود.
خانم سکینه محمدپور مادر عسل محمدلو در خصوص حادثه برنامه "خاله شادونه" گفت: از تقریبا هشت تا هفت روز مانده به برگزاری برنامه "خاله شادونه" بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر خرمدره نصب شده بود تا برای برگزاری برنامه بلیت تهیه شود.
سکینه محمدپور با انتقاد از اعلام بی اطلاعی فرماندار خرمدره از  برگزاری خاله شادونه افزود: بی شک در شهری همانند خرمدره باید مسئولان زودتر از همه از ماجرا با خبر می شدند و هماهنگی های لازم را انجام می دادند همینطور خود شخص خاله شادونه در پایان برنامه از ادره ارشاد و همچنین فرمانداری برای برگزاری برنامه تشکر کرد.
وی ادامه داد: ساعت 5 روز پنج شنبه قرار بود برنامه جشنی با حضور"خاله شادونه" برگزار شود و مسئولان برگزارکننده برنامه اعلام کرده بودند یک ساعت قبل باید در محل حاضر شویم برای همین زودتر در محل حاضر شدیم.

مانع از حضور مادران در کنار فرزندانشان شدند
خانم محمدپور با بیان اینکه مسئولان برگزار کننده برنامه بچه ها را از مادرشان جدا می کردند و مانع از حضور مادران در کنار فرزندانشان در سالن می شدند، افزود: من به هر صورتی شده بود توانستم با فرزند خودم پس از چند دقیقه معطلی وارد سالن شوم و در محیط بسیار نامطلوب سالن باشم و افسوس می خوردم که چرا باید بچه ها در چنین محیطی شاهد برگزاری برنامه باشند.
محمد پور در ادامه با بیان اینکه در سالن کسی برای نظم دادن به بچه ها نبود، افزود: بالاخره برنامه پایان یافت و خاله شادونه از اداره ارشاد و فرمانداری برای دادن مجوز برگزاری برنامه تشکر کرد هرچند فرمانداری منکر دادن اجازه برگزاری برنامه شده است.
مادر عسل محمدلو افزود: وقتی برنامه تمام شد مسئولان برگزار کننده به جای اینکه بچه ها را به صورت مرتب از در خروجی به بیرون هدایت کنند به بچه ها گفتند "بروید پیش مادرهاتون" که در این لحظه بچه ها به سوی در خروجی هجوم آوردند و من که دخترم در بغلم بود با پشت از چهار پله به زمین افتادم.

زنده ماندن فرزندم یک معجزه بود
خانم محمدپور که از یادآوری صحنه گریه اش گرفته بود، افزود: زنده ماندن خودم و کودکم یک معجزه بود.
وی با بیان اینکه ما جزو اولین افرادی بودیم که از سالن خارج شدیم، افزود: با فشار جمعیت از چهار تا پله با پشت به زمین افتادم و بچه ام را در بغلم نگه داشتم و چندین نفر از خانمها نیز روی من و فرزندم افتادند. داشتیم خفه می شدیم و 15 دقیقه اینگونه گذشت تا اینکه به کمک ما آمدند و فرزند من که بیهوش شده بود توسط یک پرستار تنفس مصنوعی داده شد.

محمدپور افزود: وقتی ما را از زیر جمعیت بیرون کشیدند و بچه را از بغلم برداشتند، بچه ام سیاه و کبود شده بود و چشمانش حلقه زده بود.

 
سالن محل حادثه
محمدپور افزود: پس از پایان برنامه اما‌ وقتی اعضای گروه این برنامه نمایشی از در بزرگ سالن خارج شدند، جمعیت حاضر برای خروج از سالن به سوی دو دری که در آنجا بود هجوم بردند که این مسئله باعث شد تعدادی از کودکان بر اثر زمین خوردن زیر دست و پا مانده و جانشان را از دست بدهند. در این حادثه 3 کودک زیر 6 سال کشته و 8 نفر دیگر زخمی شدند که مجروحان با انتقال به بیمارستان زنجان، تحت درمان قرار گرفتند.
وی در ادامه از عدم توجه مسئولان به شکایت آسیب دیدگان حادثه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مسئولان شهرستان خرمدره به شکایت آسیب دیدگان از حادثه ترتیب اثر نمی دهند و به نوعی شاکیان را سر می دوانند.
محمدپور ادامه داد: مسئولان عنوان می کنند که فرد آسیب دیده باید برای شکایت برود و بعد باید مقصر را بیاورید تا از وی شکایت کنید آیا یک بچه شش ساله یا من که پاهایم شکسته چگونه شکایت کنم مگر پدر بچه به عنوان ولی بچه نمی تواند شکایت کند.
نبود نظم و عدم توجه برگزارکنندگان مراسم به وضعیت حاکم بر سالن و ازدحام جمعیت و نبود هیچ نوع کنترل موجب شد تا حادثه ای که نباید اتفاق می افتاد، صورت بگیرد و کودکان معصوم زیر دست و پا بمانند و کشته شوند.
تاملی اندک بر روند برگزاری برنامه "خاله شادونه" نشان دهنده ضعف در روند برگزاری این برنامه است و لزوم برخورد با خاطیان را نشان می دهد.  

با خانواده‌های قربانیان حادثه‌ خرمدره
 








































 
خاک بر سره اون مسئولهایی که نفهمیدن که اونها بچه اند و معنای صف و نظم رو نمیفهمن.
Iran, Islamic Republic of
حیف خاک که بریزن تو سر این مسئولان بیشعور
Iran, Islamic Republic of
واقعا خااااااااك بر سرشون
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه سر کار آمدن افراد نالایقه من به خانوادههای این بچه ها تسلیت میگم.
حالا مونده که بیشتر ازین ما مردم بدبخت سختی ببینیم واقعا پول مملکتو میکشن بالا ولی لیاقت ندارن . پول کورشون کرده درکنارش مردم فقط چوب کارای اینارو میخوره.برا جوونا هیچ سرگرمی نیس معلومه که اوضاع مردم ازینم که هس بدتر شه..واقعا که کسی که غیرت داشته باشه واقعا باید متاثر شه چرا طفلکیابرا چند ساعت سرگرمی جونشونو از دست بدن خاله شادونه واقعا هیچ جذابیتی نداشت به جای اینکه کار مثبتی یاد بچه ها بده. با بچه ها بودن به صدا نازک کردن فقط نیس....................
Iran, Islamic Republic of
یه مشت بی لیاقت شدن همه کاره
Iran, Islamic Republic of
به خانواده هاي اين كوچولوهاي بي گناه از صميم قلب تسليت مي گم و اميدوارم كه خداوند در قبال صبر و شكيبائي به اونها پاداش و حسنه عطا كنه .
تاثر برانگیز و غیر قابل تحمل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خیلی ناراحت کننده است بادیدن این عکسها نتونستم اشک نریزم اصلا نمیشه تحمل کرد من خودم یک پسر 3ساله دارم حتی نمی تونم تصور این اتفاق رو براش بکنم با هیچ کلمه ای نمیشه دلداریشون داد
اینم مثل بقیه کارا ماست مالی میکنن میره
بیشرفا که تو تلویزیون یه برنامه واسشون نذاشتن .خاک بر سره ملت ایران که تیتر اول اخبارش شده انرژی هستهای
هموتون بیکارید بااین درغهاتون هرچیزی که نوشتیدراست نیست
مادرای بیخیال وبگوکه بااین حجم جمعیت گذاشتن بچه هاشون برن داخل
اتیش گرفتم خدا صبر بده من که اگه مجانی هم باشه بچه مو نمی برم نظم که ندارن
Russian Federation
خیلی ناراحت شدم و گریم گرفت وقتی عکس اون بچه های معصوم رو دیدم.خداباعث وبانیشو عذاب کنه
نتیجه گسترش لودگی در برنامه های تلویزیون همینهاست... بچه رو باید با آرامش و خردورزی بزرگ کرد نه با سوت و کف و لوده بازی و رقص و نازک کردن صدا و هیاهو که امروز اینقدر مع الاسف در جامعه ما رایج شده...خدا به مسوولان شعور بده و به مردم هم...عمیقا تسلیت میگم...
vaghean be khili narahat shodam tasliat migam
خاک بر سر ......... واقعا ارزش داشت که جون بچه های مردم رو بگیری تا خودت پول بیشتری بدست بیاری!!!!!!!!! اون پولی که گرفتی اون دنیا گریبان گیرت میشه هم تو و هم اون مسئولای بی شعور.......
واقعا جاي تاسف واندوه داره از صميم قلب براي خانواده قربانيان صبر ارزوميكنم وبراي مسببين اين استثمار عذاب روح ووجدان
من همیشه برنامه های خاله شادونه وخودش را دوست داشتم ولی حالا که این اتفاق افتاده از اووتمام برنامه هایش متنفرم
از بس که مردم ایران را درفاز غم قرار داده اند وشادی را از آنها گرفته اند کودکان معصوم بایستی فدای دلغک بازیهای خاله شادونه گردد.
لعنت خدا به همه آنهایی که باعث این اتفاق شدند......لعنت به شما آشغالهای کثیف, پست فطرت,طماع وپول پرست
اگه می خواین نظر بدید ولی بی احترامی لطفا نکنید
گفتی بیا.گفتی بمان.گفتی بخندگفتی بمیر...آمدم ماندم خندیدم مردم...
گفت بیا گفتن بمانگفتن بخندگفتن بمیر...رفتی ماندیخندیدیمردی................تاسف تاسف تاسف...آه و آه و آه
واقعا متاسفم من هر جور که فکر می کنم می بینم نمی توانم با خانوادهای داغ دیدگان ابراز هم در دیدی کنکم
لیلا امیر پور
واقعا متسفم خدا رحمتشان کند
زینب
وای جیگرم کباب شد،مسئولان اصلا رسیدگی کافی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
از صمیم قلب به خانواده ها تسلیت میگم امیدوارم دیگر هیچوقت اینچنین خبری را نخوانم و خدا کند مسئولین راجع به این موارد فکر کنند
چرا فنلاند «شادترین مردم جهان» را دارد؟
علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "