جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۶:۲۵
کد مطلب: 11598
۰

بهترين زمان مصرف ميوه

مصرف روزي حداقل ۵ وعده ميوه، توصيه هميشگي متخصصان تغذيه است اما بهترين زمان مصرف ميوه ها چه زماني است؟

به نقل از سايت «هلث نيوز»، ميوه ها که کم کالري و سرشار از مواد مغذي است حاوي ترکيبات آنتي اکسيدان و ريزمغذي هاست که در صورت مصرف بين ساعت ۴ تا ۱۱ صبح (زمان مصرف صبحانه) در بدن بهتر جذب مي شود. علت چيست؟

سم زدايي طبيعي: ميوه ها سرشار از عوامل طبيعي سم زدا مانند فلاوانوئيد، کاروتنوئيد و پلي فنولز است. اين ترکيب ها براي از بين بردن يا خنثي کردن سموم به بدن کمک مي کند. قند موجود در ميوه به سلامت کبد کمک مي کند تا اين عضو دفع طبيعي سموم را بهتر انجام دهد.

مصرف ميوه و مغز از بدن در برابر بيماري ها محافظت مي کند؛ گلوکز، منبع اصلي انرژي مغز است. موز ميوه اي با گلايسمي متوسط به بالاست و ميزان قند خون را بالا مي برد. اين امر باعث تمرکز و فعاليت بهتر مغز مي شود. علاوه بر آن از بروز بيماري هاي حاد مانند آلزايمر و پارکينسون پيش گيري مي کند و در موارد نادري نيز در صورت مصرف منظم باعث درمان اين بيماري ها مي شود.

تقويت کننده سيستم ايمني بدن است؛به طور معمول، ميوه ها سرشار از ويتامين و آنتي اکسيدان است و نسبت به هر ماده غذايي که براي صبحانه مصرف مي شود، حاوي ويتامين c بيشتري است. علاوه بر ويتامين c داراي فلاوانوئيد و آنتوسيانين است.بعضي ميوه ها مانند سيب، پرتقال و موز داراي ترکيب منحصر به فردي است که با از بين بردن عوامل بيماري زا، زمينه رشد باکتري هاي مفيد را فراهم مي کند.

تمامي اين ميوه ها سيستم دفاعي بدن را تقويت مي کند، از سلول ها در مقابل آسيب راديکال هاي آزاد محافظت مي کند و مانع از پيشرفت بيماري هاي حاد مي شود.

از بروز بيماري ها پيش گيري مي کند؛ميوه ها غني از فيبر غذايي و حاوي قند ساده است. مصرف منظم ميوه ها، ميزان قند خون را کنترل مي کند، کلسترول خون را کاهش مي دهد و مانع از سخت شدن رگ هاي خون مي شود. در صورت مصرف ميوه بين ۴ تا ۱۰ صبح، تاثير مصرف ميوه ها بيشتر مي شود.

کاهش وزن ايجاد مي کند؛به طور کلي ميوه ها کم کالري و غني از فيبرهاي غذايي است. در نتيجه احساس سيري طولاني تري در فرد به وجود مي  آورد. اين امر مانع از تمايل فرد به مصرف انواع شيريني مي شود. مصرف ميوه باعث تعادل هورمون ها در بدن مي شود تا بدن بتواند با چربي هاي مربوط به يائسگي و افزايش وزن بر اثر تعادل نداشتن هورمون هاي تيروئيد مقابله کند.   مترجم: عليرضا خراسان/ 1391/03/16 شماره انتشار 18135
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.