جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۰۱
کد مطلب: 11794
۰

اعلام اسامی 52موسسه غیردولتی مجاز به دریافت شهریه فرهنگی


بر اساس اعلام دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تاکنون 52 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی، مجاز به دریافت سرانه فرهنگی دانشجویی شده اند.


به گزارش مهر، اسامی 11 موسسه ای که به تازگی مجاز به دریافت شهریه فرهنگی از دانشجویان شده اند، به این شرح است: موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گلستان در گرگان، هیرکانیا در بندر گز، شهریار در آستارا، پاسارگارد در شیراز، جواد یزد در یزد، سجاد ، خیام و تابران  در مشهد، شهاب دانش در قم، عقیق در شاهین شهر و علامه محدث نوری در شهرستان نور علاوه بر فهرست اعلامی قبلی  مجاز به دریافت سرانه فرهنگی دانشجویی هستند.

به گزارش مهر، بر اساس بخشنامه ای که در تاریخ 19 مهرماه سال 90 تحت عنوان "مصوبه شورای هماهنگی فعالیتهای مشترک سازمان امور دانشجویان و معاونت فرهنگی اجتماعی" صادر شد، دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی باید علاوه بر شهریه، سرانه دانشجویی و فرهنگی پرداخت کنند. همچنین در تاریخ 10 بهمن ماه نیز معاونت دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برای تاکید بر این مصوبه، بخشنامه دیگری صادر کرد.

بر اساس این بخشنامه، موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی می توانند مبلغ 21 هزار و 600 تومان از دانشجویان به عنوان سرانه فرهنگی دانشجویی دریافت کنند.

موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی فقط در صورتی مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان هستند که حکم معاونت فرهنگی و اجتماعی، شماره حساب مستقلی برای واریز مبلغ سرانه فرهنگی دانشجویی، دفتر مشاوره، کانونهای فرهنگی، قرآنی و انجمنهای علمی و مجوز تشکیل هیأت امنا از مرکز هیأت امنای وزارت علوم را داشته باشند.

هر موسسه که این شرایط را فراهم کرد، می تواند با ارسال نامه به سازمان امور دانشجویان و دریافت ابلاغ، از دانشجویان سرانه ذکر شده را دریافت کند و با موسساتی که  بدون دریافت ابلاغ قانونی نسبت به دریافت این شهریه اقدام کنند برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

موسساتی که تاکنون مجوز لازم را دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به سازمان امور دانشجویان وزارت علوم و انجام مراحل قانونی  این ابلاغ را دریافت کنند.

همچنین اسامی سایر موسساتی که پیش از این مجاز به دریافت شهریه فرهنگی شده اند، به این شرح است:

استان مازندران: خزر،‌ علوم و فنون، مازیار، نیما، روزبهان، کمال الملک، دانشگاه علوم و فنون مازندران، صالحان، دانشگاه شمال، سمنگان، تجن، صنعتی مازندران، شفق تنکابن و آمل شهرستان آمل، استان اصفهان: دانش پژوهان سپاهان، شیخ بهایی، صنعتی فولاد، فیض الاسلام، صبح صادق، نقش جهان و پیام گلپایگان، استان قزوین: غزالی، کار و علامه دهخدا، استان خراسان رضوی: سبحان، سلمان، خاوران و خراسان، استان سمنان: ایوانکی و ادیبان، استان آذربایجان شرقی: ربع رشیدی، نبی اکرم، سراج و رشدیه، استان آذربایجان غربی: علم و فن، استان گلستان: لامعی گرگانی و شرق گلستان، استان زنجان: روزبه، استان گیلان: کوشیار در بندر انزلی و جابرن حیان در رشت، استان ایلام: باختر ایلام


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...