سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۸
کد مطلب: 11855
۰

آمار دانشجویان بورسیه دانشگاه تهران


معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: 500 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در رشته های مختلف بورس هستند و این دانشگاه پیشرو در راه اندازی رشته های جدید است.


به گزارش مهر، دکتر سیف معاون فرهنگی دانشگاه تهران در دومین گردهمایی دانشجویان بورس دکتری داخل کشورکه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هر چه این گردهمایی ها و دور هم جمع شدن ها بیشتر باشد بهتر است چراکه در این هم افزایی و جمع شدن ها است که دانش ها با هم جمع می شود.

وی با بیان اینکه 500 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در رشته های مختلف بورس هستند، افزود: اولین دوره تحصیلی در دانشگاه تهران شکل گرفت و تمام رشته های کشور در این دانشگاه وجود دارد و شاید می توان اذعان کرد که هنوز هم دانشگاه تهران در راه اندازی رشته های جدید به ویژه رشته های میان رشته ای پیشرو است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران افزود: دانشگاهی که یک زمانی در بین 20 هزار دانشگاه دنیا دیده نمی شد اکنون رتبه 350 را کسب کرده و در برخی رشته ها به رتبه 100 رسیده است.

وی یادآورشد: در سند 1404 قرار بود که جمهوری اسلامی از نظر علم و فناوری در منطقه اول باشد که اکنون سال 90 این رتبه را کسب کرده یعنی 14 سال زودتر به این هدف دست یافته است این موفقیت مرهون نگاه عالمانه مقام معظم رهبری به مسایل علمی است.

سیف به  دکتر شهید علی محمدی اشاره کرد و گفت: بارها برای وی دعوت نامه ارسال شده بود که کم کم به تهدیدنامه تبدیل شد ولی دکتر ترجیح می دادند در داخل کشور مانده و فعالیت کنند و معتقد بودند آنها می خواهند علم را از سیطره دانشمندان ایرانی خارج کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی یاد کرد و افزود: این دانشگاه مظهریست که ایران اسلامی را به دنیا معرفی می کند و آمادگی دارد که دانشجویان بورسیه را پذیرش کند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو