دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۳۴
کد مطلب: 11903
۰

جزییات توزیع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91 تشریح شد

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور، تاریخ و نحوه توزیع كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسری سال 1391 و چگونگی رفع نقص احتمالی اطلاعات آن را تشریح كرد.
'حسین توكلی' ایرنا گفت: توزیع اینترنتی كارت شركت در‌ آزمون تمام داوطلبان‌ آزمون سراسری در گروههای‌ آزمایشی‌ پنجگانه از روز یكشنبه، چهارم تیرماه آغاز می شود و تا چهارشنبه، هفتم تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: داوطلبان می توانند در این مدت با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روی كارت اعتباری ثبت نام خود و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و كد رهگیری و شماره شناسنامه، یك نسخه پرینت از كارت شركت در آزمون تهیه كنند.

توكلی تاكید كرد: داوطلبانی كه برای شركت در آزمون دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت كارت شركت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، نسبت به پرینت كارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم وسوم خود اقدام كنند.

وی با بیان اینكه همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن به هنگام شركت در جلسه آزمون الزامی است، خاطرنشان كرد: چنانچه هر یك از داوطلبان قادر به پرینت كارت شركت در آزمون نیستند و یا اطلاعات كارت اعتباری را در اختیار ندارند، لازم است با همراه داشتن كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصا از روز دوشنبه، پنجم تیر تا چهارشنبه هفتم تیرماه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18به باجه رفع نقص حوزه امتحانی خود مراجعه كنند.

محل‌ باجه های رفع نقص كارت شركت در آزمون سراسری بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنها در قالب جدول شماره 2 اطلاعیه سازمان سنجش بر روی پایگاه اینترنتی این سازمان قابل مشاهده و دسترسی است.

مشاورعالی سازمان سنجش درمورد نحوه رفع نقص احتمالی اطلاعات كارت شركت در آزمون سراسری نیز توضیح داد: چنانچه داوطلبان در اطلاعات مربوط به نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی و رشته‌های ویژه فرهنگیان، مغایرتی مشاهده كردند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذكور حداكثر تا 10 تیرماه به سایت اینترنتی سنجش مراجعه و در قسمت ویرایش، رفع نقص را انجام دهند.

وی ادامه داد: داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1384به بعد است چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای 1، 3 ، 4، 7، 12، 13، 15، 16 و 18 كارت شركت در آزمون خود باشند باتوجه به اینكه در زمان ثبت نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت كرده اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید اداره آموزش وپرورش محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان خواهد بود.

توكلی اضافه كرد: داوطلبانی كه تاریخ اخذ مدرك دیپلم آنان سال 1383و قبل از آن است اگر خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم (بند7) كارت شركت در آزمون خود به سال 1384 و بعد از آن باشند و در یكی از رشته های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی دیپلم خود را اخذ كرده و یا به یكی از رشته های مذكور تغییر می دهند، ضرورت دارد كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سنجش دریافت و آنرا در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد كنند و سپس سال اخذ مدرك دیپلم خود را اصلاح كنند.

وی از داوطلبانی كه مغایرتی در اطلاعات مربوط به جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار بودن آنها وجود دارد خواست از روز دوشنبه، پنجم تیر تا چهارشنبه، هفتم تیرماه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 با به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر شامل كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

توكلی درمورد داوطلبانی كه سهمیه درخواستی آنها غیر از سهمیه مناطق بوده اما در بند 17 كارت شركت در آزمون برای آنها سهمیه مناطق درج شده است نیز گفت: تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعلام مغایرت لازم است حداكثر تا تاریخ 10 تیرماه 91 از طریق سایت سازمان سنجش به قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكمیل كنند و پس از آن، اطلاعات دریافتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال می شود.

به گفته وی در صورت تایید سهمیه شاهد و ایثارگر توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، اطلاعات حداكثر تا تاریخ 20 تیرماه 91 در اختیار سازمان سنجش قرار داده می شود و سهمیه درخواستی این قبیل داوطلبان اعمال خواهد شد و در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

توكلی تصریح كرد كه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ستاد مشترك سپاه پاسداران و وزارت جهاد كشاورزی نیز برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود باید به این ارگان ها مراجعه كنند تا درصورت دارا بودن سهمیه، مشخصات آنها از طریق ارگان مربوط حداكثر تا تاریخ 20 تیرماه 91 در اختیار سازمان سنجش آموزش كشور قرار داده شود و درصورت تایید نشدن سهمیه درخواستی این داوطلبان با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.

وی تصریح كرد كه چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله نداشتن مهر عكس، واضح نبودن عكس و یا ناخوانا بودن شماره داوطلبی مندرج بر روی كارت چه به صورت عددی یا به صورت حروف باشد ضروری است از روز دوشنبه، پنجم تیر تا چهارشنبه، هفتم تیرماه از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 با به همراه داشتن دو قطعه عكس سه در چهار، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را تا برطرف شدن مشكل دنبال كنند.

مشاورعالی سازمان سنجش یادآور شد: فهرست رشته های دارای شرایط خاص آزمون سراسری كه به شیوه متمركز دانشجو می پذیرند نیز از روز یكشنبه، چهارم تیرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد تا داوطلبان علاقه مند اینگونه رشته‌ها، در صورت واجد شرایط بودن براساس ضوابط مربوط حداكثر تا 17 تیرماه 91 با مراجعه به سایت سازمان نسبت به اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته های گروه آزمایشی مربوط كه گزینش آنها به روش متمركز و یا شرایط خاص صورت می‌گیرد اقدام و در فرم مربوط مشخص كنند.

وی اعلام كرد: آن دسته از داوطلبانی كه در زمان ثبت نام آزمون سراسری موفق به اعلام علاقه مندی به موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور نشده اند نیز می توانند با پرداخت مبلغ 46 هزار ریال به صورت الكترونیكی و از طریق كارتهای عضو شبكه بانكی شتاب در سایت سازمان سنجش، نسبت به علامت‌گذاری بند فوق از تاریخ 4 تا 15 تیرماه 91 اقدام كنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری سال 1391 از 8 تا 10 تیرماه در 346 شهرستان و بخش مختلف كشور برگزار خواهد شد.

آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح پنج شنبه 8 تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح جمعه 9 تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه 10 تیرماه برگزار خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد