جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 12034
۰
۲

توصيه توكلي به كنكوري‌ها در پاسخگويي به سوالات

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به نحوه پاسخگويي به سوالات به كنكوري‌هاي 91، دو روش پاسخگويي به سوالات را تشريح كرد.

به گزارش میگنا، حسين توكلي در گفت‌وگو با ايسنا، در توصيه به داوطلبان آزمون سراسري 91 در مورد نحوه پاسخگويي به سوالات، اظهاركرد: هر داوطلب مي‌تواند به دو روش نسبت به پاسخگويي به سوالات دفترچه عمومي و اختصاصي اقدام كند.

وي با اشاره به نحوه پاسخگويي به سوالات در روش اول، تصريح كرد: بر اساس اين روش داوطلب بايد تصور كند كه در دفترچه عمومي آزمون فقط 25 سوال زبان و ادبيات فارسي وجود دارد كه در ابتداي دفترچه عمومي درج شده است.

مشاورعالي سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه داوطلبان درابتدا در مهلت معين براي پاسخگويي به سوالات درس زبان و ادبيات فارسي اقدام كنند، اظهاركرد: بنابراين داوطلبان بايد ابتدا متن سوال‌ها را با دقت بخوانند و از ميان چهار گزينه پاسخ، صحيح‌ترين پاسخ را علامت بزنند.

توكلي افزود: در صورتي كه داوطلب پاسخ سوالي را نمي‌داند، مي‌تواند كنار آن سوال در دفترچه آزمون علامت گذارد و سپس به سوال بعدي پاسخ دهد و پس از پايان 25 سوال زبان و ادبيات فارسي بلافاصله نسبت به پاسخگويي به سوالات ديگر درس‌ها به همين ترتيب اقدام كند.‌

وي با بيان اينكه داوطلبان مي‌توانند پس از اتمام پاسخگويي به سوالات عمومي، به مرور سوالاتي كه پاسخ نداده‌اند بپردازند، تصريح كرد: با استفاده از اين شيوه داوطلب به اين جهت كه توانسته است به درصد مناسب از ديدگاه خود به سوالات پاسخ دهد، احساس رضايت از پاسخگويي مي‌كند.

توكلي افزود: با بكارگيري از اين روش ديگر داوطلب از همان ابتدا به ورق زدن دفترچه نمي‌پردازد، چرا كه ممكن است با ورق زدن تصادفا به سوالي برخورد كند كه پاسخ آن را نداند و از همان ابتدا دچار استرس شود.

مشاور عالي سازمان سنجش در توضيح روش دوم پاسخگويي به سوالات، گفت: بر اساس اين روش ممكن است داوطلبي علاقه‌مند باشد كه سوالاتي پاسخ دهد كه بهتر آن را آموخته است و آمادگي بيشتري براي پاسخگويي به سوالات آن درس دارد.

وي افزود: در اين صورت چنين داوطلبي بايد دقت كند كه پاسخ هر يك از سوالات را در پاسخنامه در مقابل رديف شماره سوال مربوطه درج كند.

توكلي با بيان اينكه بر اساس تجارب كسب شده ممكن است داوطلبان در درج پاسخ، رديف شماره سوال را اشتباه بگيرند، تصريح كرد: به اينگونه كه به پاسخگويي به سوالات از يك رديف بالاتر و يا پايينتر اقدام مي‌كنند و وقتي به انتهاي پاسخنامه مي‌رسند زماني متوجه اشتباه خود مي‌شوند كه ديگر فرصتي براي پاك كردند و دوباره علامت زدن وجود ندارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

امید
در کنکور کاردانی فنی حر فه ای92چند درصد قبول میشن.وایا ممکن است که دوتا دوست که باهم ثبت نام کرده اند در یک دانشگاه قبول شوند.
زهرا بويري منجي
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و خسته نباشيد من اعتراض زدم كه چرا تربيت معلم قبول نشده ام اما متاسفانه جواب ان نه از طريق اينترنت و نه از طريق بست اعلام نشده خواهشمندم جواب قانع كننده اي به من بدهيد من هر لحظه منتظر جواب شما هستم
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد