شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۰۹
کد مطلب: 12080
۰

تأثیر استفاده از رنگ آبی در لباس معلم

یک جامعه شناس گفت: به هر میزان که در لباس معلم از رنگ‌های طبیعی، هماهنگ و آرام مانند رنگ آبی استفاده شود، دانش‌آموزان در عین فعالیت در کلاس درس، از آرامش نیز برخوردارند.
حسین باهر، جامعه‌شناس در گفت‌وگو با فارس‌، تأثیر رنگ‌ها را بر دانش‌آموزان به ویژه دختران بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: توجه به نوع رنگ ها در استفاده از آنها در زمینه‌های مختلف می‌تواند در جهت جلوگیری از پریشانی روحی مؤثر باشد.

وی در خصوص ویژگی‌هایی که باید در نوع رنگ لباس دانش‌آموزان، مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد:‌ رنگ لباس دانش‌آموزان باید فاخر باشد و  موجب سرشکستگی فرد نشود.


* در لباس فرم دانش‌آموزان رنگ قرمز استفاده نشود

این جامعه‌شناس بیان کرد: در انتخاب رنگ لباس دانش‌آموزان باید از رنگ‌های شاد استفاده کرد تا به دانش‌آموز احساس شادی و نشاط منتقل شود، منتهی نباید رنگ‌هایی مانند قرمز که شادی و تحرک بیش‌ از حد را در دانش‌آموز ایجاد می‌کند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی در خصوص مضرات استفاده از رنگ‌ تند در لباس دانش‌آموزان گفت: رنگ لباس فرم دانش‌آموزان باید مانند رنگ‌های موجود در طبیعت باشد البته استفاده از رنگ‌های تند، حرکات، اعصاب و نوع برخورد دانش‌آموز را تُند و هیجاناتش را سریع خواهد کرد.

باهر اضافه کرد: به هر میزان رنگ لباس دانش‌آموزان ملایم‌تر باشد، موجب می‌شود تا آنها درس خود را با آرامش بیشتری بخوانند؛ در غیر این صورت هیجانات ایجاد شده در فرد، تمرکز مورد نیاز وی برای درک مطلب را از بین خواهد برد.

*تأثیر رنگ طبیعی و آرام لباس معلم


این جامعه‌شناس ادامه داد: در تعیین نوع لباس معلم نمی‌توان قاعده خاصی گذاشت ولی بهتر است که لباس معلم، فاخر، مرتب، به دور از تجمل زدگی باشد.

وی افزود: به هر میزان که در لباس معلم از رنگ‌های طبیعی، هماهنگ و آرام مانند رنگ آبی استفاده شود، فعالیت‌ دانش‌آموزان در کلاس‌ درس با آرامش توأم خواهد بود و اگر معلم به ظاهر خود توجه کافی نداشته باشد، دانش‌آموزان دچار یأس درباره آینده خود می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند