دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۱ / ۱۷:۵۴
کد مطلب: 12413
۰

ثبت‌نام دانش‌آموزان در نیمه شب!

از آموزش ایروبیک تا تفریح در محیطی امن
فصل ثبت‌نام در مدارس غیردولتی متفاوت از مدارس دولتی پیش می‌رود، رقابت و تبلیغات برای جذب دانش‌آموزان به گونه‌ای است که حتی آموزش ایروبیک، تفریح و سرگرمی برای جذب خانواده‌ها تبلیغ می‌شود.
به گزارش فارس «توانا»، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تمام ثبت‌نام‌های دانش‌آموزان کشور باید تا 15 تیرماه انجام شود؛ به گونه‌ای که ثبت‌نام دبستانی‌ها تا پایان خرداد تمام شده و ثبت‌نام دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه تا 15 تیرماه به پایان خواهد رسید.

در روزهای ثبت‌نام و زمانی که خانواده‌ها به دنبال یافتن مدرسه‌ای مناسب و دلخواه فرزندشان هستند، بازار مدارس غیردولتی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان بسیار داغ است.

در این فضای رقابتی، هر مدرسه تلاش می‌کند تا با معرفی و اعلام برنامه‌های خود، مخاطبان بیشتری را جذب کند.

معرفی امکانات مدرسه و توانایی هر مدرسه برای جذب مخاطب بیشتر اقدام مناسبی است اما برخی مدارس نیز با چاپ بروشور، بولتن یا تراکت، از فعالیت‌هایی چون آموزش ایروبیک در مدارس، برگزاری برنامه‌های تفریحی در شهربازی و کنار دریا، طعم دیگری به آش شله قلمکار تبلیغات مدارس داده‌اند.

* ثبت‌نام در نیمه شب

پدر یک دانش‌آموز در منطقه 4 تهران می‌گوید: روند فعالیت برخی مدارس غیردولتی کمی غیرعادی است به عنوان مثال در هر ساعتی از شبانه‌روز امکان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه وجود دارد حتی در نیمه‌ شب نیز مدیر مدرسه حضور داشته و ثبت‌نام دانش‌‌آموز را انجام می‌دهد.

وی ادامه می‌دهد: البته خانواده‌ها از این مسئله که مدرسه در تمام ساعت ثبت‌نام می‌کند، گلایه ندارند اما سوال اینجاست که چرا قانون و قاعده‌ای برای مدارس غیردولتی نیست.

این پدر دانش‌آموز می‌افزاید: در برخی پیش‌دبستانی‌های غیردولتی نیز دانش‌آموزان دختر و پسر مختلط هستند که به نظر می‌آید این موضوع مغایر قوانین آموزش و پرورش است.


* تبلیغات رنگارنگ مدارس غیردولتی

مادر یک دانش‌آموز دبستانی در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران اظهار می‌دارد: فرزندم را در پایه اول یک دبستان غیردولتی ثبت‌نام کردم که البته تبلیغاتی که این مدرسه داشت، مرا برای ثبت‌نام فرزندم ترغیب می‌کرد.

وی می‌افزاید: اینکه یک مدرسه‌ای دارای امکانات مناسبی است و برای دانش‌آموزان، کلاس‌های مختلف علمی، آموزشی و ورزشی برگزار می‌کند و برنامه‌های متنوعی دارد، هر خانواده‌ای را جذب می‌کند.

پدر یک دانش‌آموز نیز در همین منطقه می‌گوید: در تبلیغات یک دبیرستان غیر دولتی ابتدا اساتید و کادر آموزشی، امکانات و فعالیت‌های مدرسه معرفی شده و سپس محیط‌های تفریجی مانند کنار دریا، پارک و شهربازی از برنامه‌های سرگرمی و تفریحی آن اعلام شده است.


  این پدر اضافه می‌کند: تبلیغات برای مدارس به هیچ عنوان بد نیست اما برخی تبلیغات خنده‌دار است به عنوان مثال عکسی از شهربازی و تفریح را برای دانش‌آموزان پسر زده‌اند که تعدادی دختر نیز در حال تفریح هستند و در بالای صفحه تبلیغ عنوان شده است «در مکان و فضایی مناسب، محیطی صمیم و با محبت برای تمام اقشار».

وی ادامه می‌دهد: کسی که این تبلیغ را می‌بیند، تصور می‌کند که تبلیغ شهربازی است تا یک دبیرستان غیردولتی.

* قوانین ثبت‌نام برای مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی است

ابوطالب حافظی مدیر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» می‌گوید:‌ ثبت‌نام مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی است و هیچ تفاوتی در قوانین آنها نیست.

وی ادامه می‌دهد: مدارس غیردولتی همانند مدارس دولتی موظفند تا 15 تیرماه ثبت‌نام دانش‌آموزان را در ساعات رسمی مدرسه انجام دهند.

حافظی ساعات رسمی مدرسه را همه روزه از ساعت 8 تا حدود 12 و 30 دقیقه یا 13 عنوان می‌کند و می‌افزاید: مدیران مدارس باید در هنگام ثبت‌نام در مدارس حضور داشته باشند.

* اعلام شماره تلفن برای رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهادات

مدیر مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار می‌دارد: ممکن است مدارس غیردولتی به دلیل کارکرد مطلوبی که دارند متقاضی زیادی داشته باشند و در نتیجه بخواهند خارج از ضوابط عمل کنند که این موضوع از منظر ما خلاف است زیرا اعلام کردیم مدرسه باید در ساعت مدرسه اقدام به ثبت‌نام کند و خانواده‌ها نیز طبق روال باید به مدرسه مراجعه کنند.

وی به تخلفاتی که ممکن است مدارس غیردولتی انجام دهند اشاره می‌کند و می‌گوید: ضوابط ثبت نام مدارس غیردولتی همان است که در مدارس دولتی اعلام شده است و کارشناسان آموزش و پرورش در صورت مشاهده و یا اعلام شکایت، به سرعت به این موضوع رسیدگی کرده و با تخلفات برخورد خواهند کرد.

وی با اعلام شماره تلفن 88843051 به خانواده‌ها بیان می‌کند: شماره تلفن فوق آماده رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه ثبت‌نام است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو