جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۶:۵۱
کد مطلب: 12760
۰

برخی امتحانات شهریور در ماه رمضان برگزار می‌شود

فارس: امسال قرار است از سوم تا دوازدهم شهریور ماه، امتحانی برگزار نشود به همین دلیل برخی امتحانات شهریور ماه امسال دانش‌آموزان، در ماه رمضان برگزار می‌شود.

امتحانات شهریور ماه فرصت دوباره به دانش‌آموزانی است که نتوانستند از پس امتحانات پایان سال به خوبی برآیند یا بر اثر مشکلات و بیماری از حضور در سر جلسه امتحان بازماندند.

دانش‌آموزان تلاش می‌کنند تا در این امتحانات موفق عمل کرده و نمره قبولی کسب کنند ولی امسال با سال‌های دیگری فرق دارد؛ امتحانات جدا از برگزاری در تابستان و گرمای طاقت فرسای آن، در ماه رمضان برگزار می‌شود.  

* امتحانات شهریور دانش‌آموزان در مرداد و ماه رمضان آغاز می‌شود

عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» به تاریخ شروع امتحانات شهریور دانش‌آموزان از 23 مرداد ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امتحانات دانش‌آموزان در ماه رمضان آغاز می‌شود، ساعات برگزاری امتحانات 9 صبح است ضمن اینکه بعد از لیالی قدر، امتحانات را برگزار می‌کنیم.

وی دلیل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در مردادماه را برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران ذکر کرد و افزود: از تاریخ 3 تا 12 شهریورماه رویداد بزرگی سیاسی در کشور و در شهر تهران داریم و به دلیل برگزاری این رویداد که حدود بیش از 100 نفر از رؤسای کشورهای غیرمتعهد در تهران حضور دارند، به همه مناطق شهر تهران هم اعلام شده است که در این تاریخ علاوه بر اینکه امتحانات نهایی و هماهنگ برگزار نمی‌شود از برگزاری امتحانات داخلی هم جداً خودداری کنند.

* افت قند خون موجب اختلال در یادگیری می‌شود

علی اسماعیلی، روانشناس در خصوص برگزاری امتحانات شهریور دانش‌آموزان در مرداد ماه ‌که مقارن با ماه رمضان است، اظهار داشت: به طور کلی این موضوع قبل از بُعد روانشناسی، باید از دید زیست‌شناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مطالعه در طول روز، انرژی لازم را از قند خون می‌گیرد، افزود: با افت قند خون، احساس بی‌حالی و سستی به انسان دست می‌دهد و گیرنده‌های عصبی نیز عملکرد مناسبی نخواهند داشت و به نوعی یادگیری از ساعت یک یا 2 بعد از ظهر به بعد مختل می‌شود.

این روانشناس با اشاره به نزدیک شدن به زمان امتحان و ایجاد استرس در دانش‌آموز، عنوان‌کرد: ایجاد استرس علاوه بر بی‌حالی مانع از استفاده مطلوب از مطالعه‌ می‌شود، همچنین سیستم خواب به دلیل بیدار شدن در زمان سحر مختل می‌شود و تا زمانی‌که دانش‌‌آموز خود را با تغییر زمان سازگاری دهد، طول می‌کشد.

وی زمان بعد از افطار را برای مطالعه مناسب دانست و گفت: اگر دانش‌آموزان بتوانند با برنامه‌ریزی، درس‌های مردود شده را به خوبی مدیریت‌کنند و صبح سر جلسه امتحان با انرژی حاضر شوند، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

* شکست تحصیلی دانش‌آموزان

مجید ابهری، جامعه شناس به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از دانش‌آموزان مخصوصاً در دوره‌های راهنمایی و دبیرستان روزه بوده و به انجام وظایف دینی مشغول هستند، برگزاری امتحانات در این ماه از نظر رفتارشناسی باعث شکست تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد.

وی افزود: ممکن است برخی از دانش‌آموزان روزه‌داری را مغایر با مطالعه و مرور درس‌ها ندانند اما گرسنگی و مسائل ناشی از آن باعث افت انرژی نوجوانان می‌شود و خانواده‌ها نیز وقت و حوصله کمتری را برای مرور درس با بچه‌ها دارند.

* توجه به شرایط دانش‌آموزان در ماه رمضان

به نظر می‌رسد مسئولان آموزش و پرورش باید در برنامه‌های امتحانات دانش‌آموزان به خصوص دانش‌آموزانی که در دروسی مردود شده و باید در شهریور ماه امتحان دهند، جوانب را بسنجند، چرا که اگر این دانش‌آموزان در درس مورد نظر ضعف نداشتند، در همان زمان امتحانات پایان سال قبول می‌شدند.

امسال که برخی از امتحانات شهریور در ماه رمضان برگزار می‌شود، توجه به شرایط دانش‌آموزان بسیار ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.