دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۸
کد مطلب: 13056
۱
۱

جزئیات پرداخت شهریه دانشجویان غیرانتفاعی

افزایش 10درصدی شهریه متغیر اساس آخرین مصوبه شورای معاونان وزارت علوم، افزایش 15درصدی شهریه در موسسات غیردولتی تنها برای ورودیهای سال تحصیلی جدید اعمال خواهد شد و دانشجویان ورودی سالهای گذشته این موسسات تنها باید 10 درصد افزایش در شهریه متغیر را پرداخت کنند.
غلامعلی نادری مدیر کل دفتر آموزش عالی آزاد و غیرانتفاعی وزارت علوم در گفتگو با مهر با اشاره به مصوبه هفته گذشته شورای معاونان و مرکز هیأتهای امنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نحوه اعمال افزایش شهریه را در دانشگاهها و موسسات غیردولتی غیرانتفاعی کشور در 3 بند و به شرح ذیل اعلام کرد:

1- دانشگاهها و موسساتی که دارای هیأت امنای مصوب هستند، می توانند با تصویب هیأت امنای خود حداکثر تا سقف 15 درصد برای شهریه های ثابت و متغیر ورودیهای سال تحصیلی 92-91 اقدام و برای دانشجویان ورودی سالهای گذشته 10 درصد افزایش در شهریه متغیر اعمال کنند و شهریه ثابت بدون تغییر باقی بماند.

علاوه بر این یک نسخه از این مصوبه برای مرکز هیأتهای امنا وزارت علوم و یک نسخه هم برای دفتر آموزشهای آزاد این وزارتخانه ارسال شود.

2- دانشگاهها و موسساتی که فاقد هیأت امنا هستند به 3 گروه تقسیم می شوند:

گروه الف: موسسات و دانشگاههایی که از سال 1389 به قبل دارای مجوز قطعی هستند و باید ظرف این مدت هیأت امنا معرفی می کردند. این دانشگاهها و موسسات تا 20 شهریورماه سال جاری مهلت دارند نسبت به معرفی هیأت امنای خود اقدام کنند در غیر اینصورت افزایش شهریه برای ورودیهای جدید و قدیمشان صفر اعلام می شود.

گروه ب: موسساتی هستند که مجوز آنان مربوط به سال 89 به بعد یعنی تا انتهای سال 90 است. این موسسسات و دانشگاهها می توانند نسبت به معرفی هیأت امنا اقدام کنند.

همچنین آن دسته از موسساتی که از سال 89 به قبل مجوز قطعی داشتند و نسبت به معرفی هیأت امنا اقدام کردند باید موضوع هیأت امنای خود را در هیأت امنای مرکزی وزارت علوم اعلام کنند؛ بر اساس دستور العمل مرکز هیأت امنای وزارت علوم این موسسات می توانند با تشکیل هیأت امنا به طور علی الحساب افزایش شهریه را تا سقف 15 درصد برای ورودیهای جدید و افزایش 10 درصد در شهریه متغیر و ثابت ماندن شهریه ثابت برای ورودیهای سالهای گذشته اقدام کنند.

بعد از ابلاغ احکام هیأت امنای این موسسات، افزایش شهریه به صورت قطعی در این هیأت باید تصویب شود.

گروه ج: موسسات و دانشگاههایی که در سال جاری مجوز گرفته اند و مهرماه امسال برای نخستین بار اقدام به جذب دانشجو می کنند، می توانند نسبت به افزایش حداکثر 15 درصد نسبت به شهریه ثابت و متغیر با هماهنگی مرکز هیأت امنای وزارت علوم و هیأت امنای دانشگاه مادر آن استان اقدام کنند.

3- موسساتی که دارای شرایط خاص هستند باید برای افزایش شهریه با اداره کل آموزشهای آزاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکاتبه کنند.

نادری تاکید کرد که در صورت عدم اقدام نسبت به این موارد از سوی موسسات بر اساس مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یک سال از عمر ما را تلف کرده و مثلا قانون آمد تا در دانشگاه دولتی دانشجوی شهریه ای بگیرید اما فقط ظاهرا لازم بود آقا زاده ها از قیف کارشناسی ارشد و دکتری رد شوند و این قانون در رابطه با مقطع کارشناسسی فراموش شد به دور از اینکه یک سال پیش اگر میدانستیم شما در اجرای قانون امین نیستید به خارج از کشور میرفتیم و بیخود یک سال از عمر خودمان را به امید شما تلف نمیکردیم.ما از حق خودمان نخواهیم گذشت چرا که می توانستیم مال،تخصص و ایمانمان را در کشور خودمان خرج کنیم.خدا شما را در این حق کشی و تبعیض نخواغهد بخشید.قانون نصفه حقانیت ندارد........
توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس
بهترین نوع جدایی از روان‌درمانگر چیست؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟